Succesvol webwinkel starten: Uppark

Een succesvolle webwinkel starten – heel veel mensen dromen ervan. Uit onderzoek blijkt dat mensen verwachten dat het runnen van een webwinkel goed te combineren is met een gezin, baan of studie – en dat je met een webwinkel op een leuke manier vrij makkelijk je geld kunt verdienen.

Helaas… zo’n feest is het niet.
Een succesvolle webwinkel starten kan zeker – maar het kost ook veel tijd. Dat veel mensen dit onderschatten blijkt ook uit cijfers van de Kamer van Koophandel: circa zes op de tien webwinkels overleeft de eerste vier jaar niet.

Maar… niet getreurd!
Met een flinke dosis doorzettingsvermogen, hard werken, een onderscheidend concept en een gezonde portie ondernemersgeest kom je een heel eind.

Hoe startten succesvolle webwinkeliers?

In onze serie interviews met succesvolle webwinkels voelen we succesvolle webwinkeliers aan de tand. Hoe zijn zij gekomen waar ze nu zijn? Waar liepen ze tegenaan? En vooral: wat zijn hun gouden tips voor het starten van een succesvolle webwinkel?

In dit artikel een interview met Sanne Noorman, van de succesvolle webwinkel Uppark. Uppark is een specialist reseller in schoenen, tassen en accessoires voor vrouwen met stijl.

>> lees hier meer over het webwinkel business model Specialist Resellers <<

Sanne en Willem startten Uppark.nl eind 2011 – en in 2013 namen ze Fooshz.com over. Een stelletje ras-ondernemers in hart en nieren dus! In dit interview vertelt Sanne hoe ze het hebben aangepakt.

Succesvolle webwinkel: Uppark

interview-uppark

Wie ben jij als ondernemer? Omschrijf jezelf in 5 steekwoorden.

Gedreven, enthousiast, veelzijdig, perfectionistisch, doorzetter

Wanneer en waarom zijn jullie gestart?

Uppark-Het-gevoel-van-een-112-900-1000

Tijdens mijn opleiding aan TMO, Hogeschool voor Modemanagement bleek dat ik een voorliefde had voor schoenen. Ik heb verschillende bijbaantjes gehad in de kleding- en schoenenbranche maar de schoenen trokken mij meer, omdat dit net even iets meer aandacht nodig heeft dan een T-shirt.

Ik zag in bedrijven veel dingen gebeuren die ik anders, zelfs beter, zou kunnen doen. Tenminste, dat dacht ik. En waarom niets doen met deze gedachten? Mijn ouders zijn ook ondernemers dus de keuze voor een eigen bedrijf was al snel gemaakt.

We hebben in eerste instantie gekeken naar een winkel, maar omdat e-commerce destijds enorm in opkomst was zagen we online uiteindelijk meer mogelijkheden. Onze insteek was een online schoenenboetiek te starten: een webshop met bijzondere schoenen en tassen die niet op elke hoek van de straat te vinden zijn, mét de persoonlijke service die je ook in een boetiek ervaart.

Is een webwinkel starten een kwestie van “ogen dicht en gaan’’ – of is een gedegen voorbereiding belangrijk?

mamamarketing kantoor 2

In juni 2011 hebben we Uppark ingeschreven bij de KvK, maar in februari 2012 is de webshop pas online gegaan. Deze voorbereidingstijd hebben we zeker nodig gehad, onder andere omdat de schoenen een half jaar van te voren ingekocht moesten worden én omdat we een overzichtelijke, mooie, goed functionerende webwinkel wilden en dit niet 1,2,3 te realiseren was.

We hebben er zelfs voor gekozen om onze banen op te zeggen om zo fulltime aan de slag te kunnen gaan met Uppark. Dit moet natuurlijk wel binnen je mogelijkheden liggen, maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Ik had me anders waarschijnlijk niet volledig kunnen focussen.

Wanneer de webshop dan online staat is het eigenlijk toch een kwestie van: gewoon gaan!

Wat waren de drempels en problemen? Met andere woorden: waar liep je tegenaan toen je eenmaal gestart was?

mamamarketing kantoor

 Tegen van alles en nog wat, eigenlijk. Dat varieerde van communicatieproblemen met de webdesigner tot onze eigen tekortkomingen/onwetendheid wat betreft e-commerce.

We hadden natuurlijk wel ervaring met werken in de modebranche, maar een webshop runnen is toch echt even andere koek. Zo moet je bijvoorbeeld veel kennis hebben van het hele ICT-achtige gebeuren. Iets dat voor mij nog steeds abracadabra is.
En dus ga je op zoek naar mensen die je kunnen ondersteunen op de vlakken waar je zelf minder goed in bent.

We hebben ook wel problemen gekend met leveranciers die niet goed uitleverden, waardoor wij onze webshop niet konden vullen. Daarnaast was het, vooral in het begin, moeilijk om je oude voorraad kwijt te raken. Een probleem dat waarschijnlijk voor iedereen die in de modebranche onderneemt herkenbaar is.

Onwetendheid is eigenlijk het grootste probleem, je weet helemaal niet waar je aan begint, hoe het uitpakt, wat goed zal gaan en wat niet. Dat is toch leren met de dag.

Jullie hebben met Uppark duidelijk gekozen voor een niche. Welke niche is dat? En waarom hebben jullie hiervoor gekozen?

uppark schoen

We wilden bijzondere damesschoenen, tassen en accessoires bieden die niet op elke hoek van de straat te vinden zijn. Met alle respect, maar je ziet in veel winkels toch vooral veel van hetzelfde. Veel schoenenondernemers gaan bijvoorbeeld naar het schoenencentrum in Nieuwegein en kopen daar hun hele collectie in. Tot gevolg dat elke schoenenzaak er vrijwel hetzelfde uitziet. Erg jammer vind ik dat. Ik kon zelf ook niet meer slagen, in de winkels.

Ik ben van mening dat je je juist moet onderscheiden, moet doen wat bij je past.

Voor mij betekent dat niet perse dat ik alleen maar inkoop wat ik zelf ook zou dragen, onze doelgroep is namelijk veel breder. Wel is het voor mij een vereiste dat ik achter het product sta. Zo selecteer ik op kwaliteit en originaliteit en probeer ik schoenen in te kopen in de mooiste kleuren en (combinatie van) materialen. Je betaalt er dan misschien wat meer voor, maar ziet dat de schoenen met liefde gemaakt zijn, plus: je hebt er langer plezier van.

Waarin onderscheidt Uppark zich van andere online schoenenwebwinkels? Hoe bied je bijvoorbeeld een grote speler in fashion e-commerce als Zalando het hoofd?

Eerlijk gezegd zijn we niet zo bezig met concurrentie, laat staan met een Zalando. Dat moet je ook helemaal niet willen. Zij doen iets heel anders, zijn groter, investeren en ontwikkelen zich in diverse markten. Ze gaan tegenwoordig ook veel breder dan schoenen.

Zoals ik al zei: je moet doen wat bij je past. En dat is voor iedereen anders. Dat is hun manier, dit de onze. Uppark hoeft niet perse heel groot te worden, liever niet zelfs. Het gaat er mij om dat ik op een leuke manier kan leven van het werk dat ik doe, en dat werk niet voelt als werk maar als iets dat je gewoon heel erg graag doet.

Doe je alles zelf of heb je ondersteuning? Denk hierbij aan fullfillment, bijvoorbeeld.

mamamarketing magazijn 4We doen eigenlijk alles zelf, behalve de technische ontwikkeling van onze webshops. Daar hebben we, twee verschillende, webdesigners voor. Één voor Uppark, iemand anders voor Fooshz.
We zijn nu op een punt aangekomen dat het drukker wordt, dat het allemaal gaat lopen. Dan is af en toe weleens lastig als je alles zelf wilt doen.

Productfotografie, het schrijven van productteksten, marketingactiviteiten, het up-to-date houden van de site en social media, de administratie, de inkoop van schoenen en tassen en de verzending van pakketjes natuurlijk. Zomaar een aantal dingen die dagelijks voorbij komen in een drukke periode. Dat wordt weleens teveel van alles. Dan moet je even terug naar de basis en even goed nadenken wat nou eigenlijk eerst moet. En wat daarna. En wat dáárna…

Wat staat er nog op je verlanglijst, qua bedrijf? Een eigen label, een fysieke winkel – of iets heel anders?

Ik zou ik heel graag een fysieke winkel in de vorm van een showroom willen. Een ruimte die ik helemaal zelf kan inrichten en die past bij de uitstraling van Uppark als webwinkel. Waar mensen schoenen kunnen komen passen, een kop koffie kunnen drinken of een boek kunnen lezen. Als het maar goed voelt, gezellig is! En natuurlijk is er Limburgse vlaai 😉

Het moet echt een huiskamergevoel krijgen, voelen als een warm bad voor onze klanten. Onze kantoor- en magazijnruimte is eigenlijk al zo ingericht, maar hier kunnen we helaas geen klanten ontvangen. En bovendien blijft een magazijn een magazijn.

Waar we veel vraag naar krijgen zijn herenschoenen. Tot nu toe zijn het alleen de dames die bij ons kunnen slagen, maar in de toekomst sluit ik ook een herenschoenen-webshop niet uit.

Hebben jullie een marketingstrategie? Zo ja: hoe heb je die ontwikkeld?

In het begin deden we eigenlijk maar wat en was het vooral uitproberen. Wat werkt, wat niet?

Inmiddels hebben we alles wat meer op een rijtje. Via Twitter en Facebook hebben we vrijwel dagelijks ‘contact’ met onze klanten en volgers. Ook heb ik een Instagram- en Pinterest-account.
Daarnaast hebben we een aantal leuke publicaties in magazines en kranten gehad, iets dat onze webshop zeker een boost gegeven heeft.

Ook adverteren we online en kun je ons regelmatig terugvinden bij sites als Flavourites bijvoorbeeld. Google Adwords doen we ook. Op de lange termijn niet een hele handige strategie maar vooral in het begin nodig om je klantenkring op te bouwen en uit te breiden.

En tot slot, en misschien wel het allerbelangrijkst, mond-tot-mondreclame. Hoeveel klanten wel niet terugkeren, en ons via via gevonden hebben, heel leuk om te zien!

Besteden jullie delen van de marketing uit? Waarom wel/niet?

Dat hebben we wel gedaan, maar op dit moment doen we het weer even zelf. Of dit zo blijft, weten we eerlijk gezegd nog niet. Daarover zijn we nog in dubio. Heel eerlijk, als je het zelf doet kun je veel gratis regelen. Doet iemand anders het voor je, dan kost het je vrijwel altijd geld.

Voor ons is het marketingtechnisch gezien meestal de vraag of de kosten opwegen tegen de resultaten. Wat bereiken we er uiteindelijk mee? We evalueren regelmatig of er niet iets anders moet, beter kan.

Wat is het belangrijkste marketinginstrument dat je inzet?

Dat is er niet één. Het zijn alle kanalen samen die ervoor zorgen dat je gezien wordt; gevonden wordt. Daar horen ook fysieke pop-ups bij trouwens.

En wat werkt voor jouw webwinkel echt niet?

uppark-carriere

In bladenland is het lastig momenteel, er vallen veel ontslagen en bekende titels verdwijnen. Publicaties zijn wel heel goed voor ons, maar een paginagrote advertentie bijvoorbeeld? Dat doet het niet (meer).

Heb je, als webwinkel, ook wel eens face to face-contact met je doelgroep, bijvoorbeeld via markten of pop-upshops?

Twee jaar geleden hebben we een pop-up store gehad in onze woonplaats, gewoon om eens te kijken of wat we doen, onze producten, aanslaan. Ondanks het weer, het was die week bloedheet, was het een groot succes! Voor het dorp was het hele pop-up gebeuren nieuw en ons initiatief heeft daarom geleid tot veel aandacht. Zo stonden we met een interview in het huis-aan-huisblad en kwamen veel inwoners gewoon even een kijkje nemen, uit nieuwsgierigheid.

Na die tijd hebben we nog een aantal keer een wat kleinere pop-up gehad in samenwerking met andere webwinkels in onder andere sieraden, kinderkleding en woonaccessoires. Ook hebben we in 2012 deelgenomen aan Flavourites Live! en hier veel nieuwe potentiële klanten ontmoet.  Afgelopen november hebben we met een aantal ondernemers uit de omgeving een modeshow georganiseerd bij de plaatselijke golfclub. Zo blijven we bezig! 😉

Nee, zonder dollen, het is absoluut belangrijk om jezelf (als in je webshop) ook offline te presenteren. Mensen kennis te laten maken met de gezichten achter de webshop.

Sommige merken/producten die wij verkopen hebben ook wat meer fysieke aandacht nodig, bijvoorbeeld door het materiaalgebruik of de prijs van het product, en krijgen op een fair dan ook altijd een bijzonder plekje, waardoor ze even extra in de spotlights komen te staan.

Even over persoonlijk contact met de klant…

”Bij Uppark krijg je online toch dat ‘boetiekgevoel”, zo omschrijft TMO Fashion Business School het in een interview met jullie. Jullie hebben persoonlijk contact hoog in het vaandel staan. Hoe uit zich dat in jullie webwinkel?

Wij zijn eigenlijk 24/7 bereikbaar voor onze klanten. Dat is een gevaarlijke uitspraak maar ik bedoel eigenlijk dat elke klant (of bezoeker) ons kan mailen wanneer ze maar wil. Hebben we tijd, dan antwoorden we meteen. Hebben we geen tijd, dan ook eigenlijk 😉 Behalve in het weekend, dan willen de mailtjes nog weleens wachten tot maandag. Bellen kan ook, doordeweeks tijdens kantoortijden, je krijgt ons negen van de tien keer zelf aan de telefoon.

Bij iedere bestelling gaat daarnaast een persoonlijk, handgeschreven kaartje. De bestelling wordt verpakt met een mooie strik eromheen, wij hopen dat iedere klant haar pakketje ervaart als (letterlijk) een cadeautje voor zichzelf.

Tot slot kan ik wel zeggen dat we behoorlijk ver gaan met onze service. Tenminste, dat horen we vaak van klanten 😉 Is er een probleem, dan lossen we het graag op, samen met de klant.

… en over een ondernemersopvoeding.

“Altijd willen winnen, voor niets minder gaan dan goud.” Je ouders waren ook ondernemer en je bent opgevoed met een winnaarsmentaliteit. Een 7 moest een 8 worden, altijd. Ervaar je je jeugd en opvoeding als een bron van kracht? Of soms ook als een obstakel?

Het is zeker een stimulans geweest, de vrijheid die je hebt als ondernemer is me dierbaar. Toch kan ik niet ontkennen dat ik het ook weleens ervaren heb als obstakel. Precies dat, wat ik al zei: het moet altijd meer, altijd beter.

Maar begrijp me niet verkeerd, dat moet ik tegenwoordig vooral van mezelf. Omdat ik denk dat ik het beter, of in ieder geval net zo goed, moet doen als mijn ouders. Ik kan dan ook behoorlijk moe worden van mezelf en mijn gedachten, omdat ik daardoor nooit tevreden ben.

Zo kan ik behoorlijk chagrijnig worden als ik niet goed geslapen heb, dan heb ik ’s ochtends echt nog wel even nodig om op te starten. En baal ik vervolgens van mezelf, dat ik niet ‘eerder’ begonnen ben met werken. Terwijl ik best wel doorwerk ’s avonds, dat maakt me helemaal niets uit – ook op zaterdag of zondag.

Er zit voor mij geen verschil tussen een maandag of zondag. Ik werk als ik denk dat ik moet werken, wanneer het nodig is. Maar ik heb ook af en toe wat tijd voor mezelf nodig, om te ontspannen. Daar probeer ik dan ook goed op te letten, dat, wanneer het even niet lukt, ik gewoon even iets anders ga doen. Afspreken met vriendinnen bijvoorbeeld. Daarna kan ik er weer tegenaan.

Ik kan slecht tegen mensen die altijd maar zeggen: ‘Ah joh, je hebt toch een eigen bedrijf. Werk je vandaag toch even niet.’ Dat trek ik me aan. Dan voel ik me meteen lui of lamlendig, omdat ik dus ‘even niet werk’. Vandaar dat perfectionistisch absoluut niet mag ontbreken tussen de andere steekwoorden die mij omschrijven als ondernemer.

Ik wil soms zoveel tegelijkertijd dat ik blokkeer, waardoor ik uiteindelijk niets meer kan doen.

Hoeveel uur werk je?

mamamarketing inpaktafel

Ah, dat hangt een beetje samen met de vorige vraag. Een kort antwoord dus: in mijn hoofd ben ik altijd aan het werk, maar praktisch gezien niet. En het wisselt, tijdens inkoopperiodes ben ik meer van huis, vroeg weg en pas laat op de dag (soms ’s nachts) pas thuis. Een dag op kantoor kan ik plannen zoals ik wil, of ik werk thuis.

Toevallig heb ik net een carnavalsweekend achter de rug en betrapte ik mezelf erop dat ik tijdens het feestgedruis, toen ik even buiten stond, mijn werkmail aan het checken was op mijn iPhone. Of er nog bestellingen waren, wat er speelde. Dat kan ik dan echt niet laten.

Jullie zijn zowel privé als zakelijk een stel. Hoe combineer je het werken aan jullie webwinkels met tijd voor elkaar en de rest van je (sociale) leven?

Dat is soms heel dubbel: enerzijds is het heel leuk om met elkaar te werken en bijvoorbeeld samen naar inkoopafspraken te gaan in binnen- en buitenland. Je komt op veel leuke, inspirerende plekken en kunt je gedachten en ervaringen met elkaar delen. Zo gingen we vorig jaar samen naar een schoenenbeurs in Milaan en hebben we echt genoten van de tijd daar. En er een dagje achteraan geplakt, bij wijze van weekendje weg.

Het nadeel is dat je altijd op elkaars lip zit, terwijl je soms behoefte hebt aan even helemaal niets.

Kijk, een ‘doorsnee/gewoon’ stel gaat ’s ochtends werken, of de één past op de kinders en de ander gaat werken, wat dan ook, en dan kletsen ze samen bij over hoe de dag was. Wij hebben dan al de hele dag gekletst, omdat we samen op kantoor zitten. Dan vind ik het ’s avonds heel fijn om even andere verhalen te horen, van vriendinnen of familie bijvoorbeeld. Of even iets voor mezelf te doen, naar yoga te gaan.

We hebben samen een soort van ongeschreven regel dat de zaterdag- of zondagmiddag voor ons samen is, en dat we het dan niet over werk gaan hebben. Of dat lukt? Soms wel, soms niet. En dat is ook niet erg, het betekent alleen maar dat je er allebei 200% voor gaat. Uppark is ons kindje, wordt door vrienden weleens gezegd.

Hoe leuk is het om ondernemer te zijn? Heb je wel eens het bijltje er bij neer willen gooien? Zo ja: waarom ben je dan toch doorgegaan?

Super leuk!

Ik heb de laatste tijd om de een of andere manier steeds gesprekken met mensen die ‘erover nadenken om iets voor zichzelf te beginnen’. Ik vind die gesprekken vaak ongemakkelijk. ‘Doe het dan!’ denk ik dan.

Natuurlijk, wanneer je een huis hebt met een hypotheek of kids hebt waar je voor moet zorgen, ligt de situatie een beetje anders. Maar ben je jong en heb je geen/weinig verplichtingen? Go for it! En dan nog trouwens: ook al ben je wat ouder en heb je meer verplichtingen, tegenwoordig is het hebben van een baan ook geen zekerheid, zeg ik altijd wanneer het antwoord op mijn opmerking ‘Ja, maar….’ is. “Kan ik niet ligt op het kerkhof, wil ik niet ligt ernaast”, zei mijn moeder vroeger altijd.

Dus wat wil je nou eigenlijk echt? Alleen als je er voor 100% achter staat moet je het doen. En je moet zeker geen beren op de weg zien, niet bang zijn voor wat er allemaal fout kan gaan.

Ik zie geen bergen, alleen maar kansen. Of leermomenten. Hoe je het ook wil noemen. En ja, ik heb genoeg slapeloze nachten, het is niet dat ik me nergens druk om maak, in tegendeel zelfs, maar mijn houvast is dat niets zeker is in het leven. En dat je het leven moet leven. Waarvoor het bedoeld is. Dus waarom niet nú doen wat je leuk vindt?

Welk advies wil je ambitieuze vrouwen met een webwinkel meegeven?

Dit vind ik een lastige, omdat er geen kant en klaar recept is van hoe het moet. En wat werkt en wat niet. Ik heb ook het wiel niet uitgevonden.

De kunst is om je eigen werk zo leuk mogelijk te maken, om maar even een quote van Willem te gebruiken. Geef geld uit aan dingen waar jij denkt het nodig te hebben, maar let ook altijd goed op de kosten. En vooral: laat je inspireren door anderen, maar doe het op jouw manier. Ga niet kopiëren. Ik zie zoveel webshops die op elkaar lijken, zo jammer!

En zet door, er is altijd licht aan het einde van de tunnel. Het duurt echt wel een paar jaar voordat de webwinkel gaat draaien. Laat je niet van de wijs brengen door een slechte week of maand. En nogmaals, doe wat je leuk vindt, dat werkt wel zo fijn!

Wat is jouw gouden tip als het gaat om het opbouwen van een succesvolle webwinkel?

Ah, weer een vraag die aansluit op de vorige 😉 Mijn gouden tip is dus eigenlijk dat die gouden tip er niet is. Een zilveren tip heb ik wel:

… blijf op de hoogte van de ontwikkelingen in je branche en verslap niet. Zorg ervoor dat je niet achter de feiten aan loopt en dat je mee kunt gaan in de snelheid van het www.

Samen met die nodige dosis enthousiasme (passie) ga je het wel redden!

Meer weten over Uppark?

Sanne en Willem zijn natuurlijk ook online te vinden! Hieronder de adressen waar je Uppark kunt volgen:

Uppark, de webwinkel

Uppark op Twitter

Uppark op Facebook

Uppark op Pinterest

Het persoonlijke blog van Sanne Noorman, waar ze blogt over haar leven als ondernemer.

Zelf succesvol webwinkel starten?

Geïnspireerd geraakt door het verhaal van Uppark?
Ben je zelf ook Specialist Reseller – of wil je dat worden?

Lees hier meer over het webwinkel business model Specialist Resellers – zodat je goed beslagen ten ijs komt, je webwinkelstrategie kan bijsturen als dat nodig is en jouw webwinkel (nog) succesvol(ler) wordt!

En wil je concreet aan de slag om van jouw webwinkel(idee) een succes te maken?

>> Download het Werkboek Ondernemingsplan Schrijven voor Webwinkels <<

Want je weet: een goed begin is het halve werk. En daarna is het een kwestie van ogen dicht en gaan 🙂

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , ,

6 reactie bij Succesvol webwinkel starten: Uppark

  1. avatar
    Esmeralda 19 november 2014 bij 18:40 #

    Zooo wat een leuk verhaal. Ik ben al jaren bezig als affiliate van verschillende website’s. Kwam door mijn vorige werkgever. Marketing is zo leuk. En dat voordeel kan ik nu gebruiken, afgelopen juli 2014, heb ik me officieel ingeschreven bij de KvK handelsnaam: Something Else 4 You. Ik heb een webwinkel http://www.something4you.nl in kleding & woonaccessoires.

    Sinds augustus 2014 heb ik vernomen, dat mijn functie teamleider Customer Service is opgeheven en heb nu geen job. (Mijn werk was/is mijn hobby)

    Ik ben nu dus al fulltime met mijn webwinkel bezig. Als ik geen ander werk kan vinden, zou ik het niet erg vinden om mijn webwinkel fulltime te runnen.
    Maar ja Geld hé.
    Dus ondernemingsplan, financieringsplan en businessplan komen er binnenkort ook aan.

    Nogmaals bedankt voor je verhaal. Geeft me (nog) meer druk 🙂 om door te zetten.

  2. avatar
    Sanne 13 maart 2014 bij 19:15 #

    Dank jullie wel dames! Helemaal ontroerd door jullie leuke en lieve reacties. Mooi om te zien dat ik jullie een klein beetje geïnspireerd heb om te (blijven) doen wat je graag doet. En zoals ik al zei, iedereen doet het op zijn of haar eigen manier. Wat voor de één goed is, kan voor de ander verkeerd uitpakken. Dus volg je hart, dan kom je er wel.

  3. avatar
    Jolien 13 maart 2014 bij 10:38 #

    Ontzettend leuk, inspirerend en motiverend interview! Ik herken veel van onszelf en de visie over ondernemen en de onderneming zelf in het verhaal van Sanne! Zelf run ik naast mijn part-time baan als styliste samen met mijn schoonzus onze webshop ’04dertien’ (dameskleding). Vind de site van Uppark erg fris en clean: mooi! Heel veel succes, Sanne en Willem!

  4. avatar
    Diana van Ewijk 13 maart 2014 bij 08:40 #

    Dankjewel Inge! En 100% eens, Uppark heeft zeker de gunfactor – mooie webwinkel, maar ook een eigenaar die zich durft uit te spreken en durft te laten zien. Mooi voorbeeld!

  5. avatar
    Claudia 12 maart 2014 bij 20:10 #

    Heel leuk en zeker inspirerend interview. Helaas hebben de meeste mensen inderdaad niet de luxe om te stoppen met een betaalde baan en 100% voor een nog-geen-salaris-opbrengende webshop te gaan. Daardoor is het helaas toch vaak ‘erbij’ en moet je dus keuzes maken wat je wel/niet doet en dus minder exposure als misschien zou kunnen. Maar het blijft leuk om te horen dat succes zeker mogelijk is! Uppark ga zo door.

  6. avatar
    Inge 12 maart 2014 bij 18:08 #

    Wat een super leuk interview! Zitten een hoop opmerkingen/quotes in waar je als beginnende ondernemer (webshop in accessoires) echt iets aan hebt. Kortom vertrouw in jezelf en jouw producten, en ga er gewoon voor! Niets is inderdaad zeker in het leven, dus waarom zou je het niet proberen. Dank Sanne!
    Dit is nu wat je noemt een webshop met een gunfactor.

Geef een reactie