Twitter als koffieplek


Widget area "Twitter widget" not found. Registered widget areas (sidebars) are:
header-widget
email-widget
blog-widget
twitter-widget
widget-pagina-template
widgets_for_shortcodes
primary
secondary
footer-1
footer-2
footer-3
footer-4
homepage
widgets-page-template

Wat kan Twitter voor jou of jouw (web)winkel betekenen? Ik zal je vertellen wat Twitter mij brengt als webwinkel-eigenaar en misschien ontmoeten we elkaar dan wel binnenkort via dit sociale media kanaal.

‘Ik verlaat de drukke kantoortuin. Met een hoofd gevuld met gedachten loop ik richting het koffieapparaat in de hal voor een korte pauze. Drie collega’s van andere afdelingen zijn er druk in gesprek over de nieuwe kledingkast-aanwinst: een shawl in de vorm van een vos! Ik luister aandachtig mee en vertel dat ik voor mijn dochter blauwe armwarmers met vosjes erop heb gekocht. Is de uil passé en zou de vos de nieuwste trend zijn?’

Twitter is voor mij als een koffieplek van een kantoor; een ontmoetingsplek die onmisbaar is geworden in mijn werk. Niet alleen kom ik er mijn webwinkel collega’s tegen, maar ook de mensen van de andere ‘afdelingen’ zoals: pers, leveranciers en bedenkers van producten, en niet te vergeten: (potentiële) klanten.

Collega’s

Het runnen van een webwinkel kan een eenzame bezigheid zijn. Ik heb (nog) geen medewerkers in dienst en de meeste werkzaamheden voor de webwinkel gebeurt vanachter mijn bureau. Via Twitter is het contact met (nieuwe) collega’s snel gelegd. Is er een nieuwe trend gespot? Wat is een goede fair om aan deel te nemen? Via welke sites krijg jij veel bezoekers? Samen een flyer delen?

Pers

Ook de geschreven en online media zijn vertegenwoordigd op Twitter.  Via Twitter kun je op een eenvoudige manier in contact komen met artdirectors, redacteuren, journalisten en bloggers – en door hen geïnformeerd worden. Ik lees bijvoorbeeld in een tweet van KekMama dat ze een nieuwe rubriek krijgen voor kleine (web)winkels. Natuurlijk heb ik gelijk gereageerd.

MamaMarketing_Twitter_Koffieplek_Beeld2_Djello

Leveranciers en bedenkers

Kleine ontwerpers en ook grote merken zijn vertegenwoordigd op Twitter. Op een beurs zag ik laatst het mooie product Milestone Baby Cards liggen en vlak daarna raakte ik op Twitter in gesprek met de bedenkster ervan. Je snapt het al, 1 + 1 = 2 en het prachtige product ligt nu in mijn webwinkel.

Klanten

Mijn uitgangspunt: al mijn volgers op Twitter zijn (potentiële) klanten. Via Twitter ben ik voor hen altijd bereikbaar, leren we elkaar een beetje kennen door gesprekken aan te gaan, vragen te stellen en vragen te beantwoorden.
Niet geheel onbelangrijk en erg fijn: ik heb al vele van mijn volgers mogen begroeten in mijn webwinkel.

Wil je serieus met Twitter aan de slag?

Lees dan door…

 

avatar

About Maureen

Maureen is eigenaar van www.djello.nl (webwinkel met een bijzondere selectie doe-het-zelf producten voor kinderen en volwassenen) en mede-eigenaar van/freelance communicatieadviseur via www.duidelijkmanagement.nl (bureau voor coaching, project- en interim management). Een creatieve en inspirerende vakvrouw, lid Ladies’ Circle, twittercolumnist, crafty girl en blogger. Blog, Facebook, Twitter.

, , , ,

2 reactie bij Twitter als koffieplek

  1. avatar
    Maureen van Beek 18 februari 2013 bij 10:47 #

    Hallo Kristel,
    Dank je wel voor het informeren. Inderdaad jammer dat het prijskaartje tegenvalt. Maar: toch fijn dat we via Twitter deze oproep hebben gezien, hoe hadden we ander kunnen weten dat Kek Mama een nieuwe rubriek ging maken.
    Groet! Maureen

  2. avatar
    Kristel 14 februari 2013 bij 10:18 #

    Hoi Maureen,
    Ik heb KEK gemaild maar er blijkt toch voor zeker de kleine webwinkels (zoals ik) een flink prijskaartje aan te hangen.

    Dit ter info.
    groet,
    Kristel

Geef een reactie