Duh! Twitter Marketing voor webwinkels


Widget area "Twitter widget" not found. Registered widget areas (sidebars) are:
header-widget
email-widget
blog-widget
twitter-widget
widget-pagina-template
widgets_for_shortcodes
primary
secondary
footer-1
footer-2
footer-3
footer-4
homepage
widgets-page-template

Altijd een goede vraag: Waarom twitter ik eigenlijk?
Of, een nog veel betere vraag: waarom twittert jouw klant?
Het antwoord op deze twee vragen bespaart je, naast een heleboel teleurstellingen, ook veel tijd.
En tegelijkertijd levert het je meer klanten op.

Is dat win-win of wat?

Waarom jouw klant twittert

Strikvraag: wat zie je NIET in bovenstaand filmpje?

Okee, komt ‘ie: niemand twittert omdat ze dan fijn met reclame om haar oren wordt gewapperd.

Denk jij nu: “Duh!” ?
Heel goed.
Jammer genoeg denkt het merendeel van de twitterende webwinkeliers dat nog niet – en staat de timeline van jouw klant vol spam.

Twitter Marketing voor webwinkels

Hoe moet het dan wel: Twitter inzetten voor je webwinkel?
Het is eigenlijk heel simpel: twitter vanuit jouw toegevoegde waarde.

Mensen – en ja, jouw klant is ook een mens – zitten op Twitter omdat ze geinspireeerd willen worden.
Op intellectueel vlak: Wat speelt er in de wereld? Wat vindt die-en-die daar eigenlijk van?  Tot, heel wat minder verheven: Wat eten we vanavond eigenlijk? Of: Vrijdag is die-en-die jarig – wat zal ik eens voor haar kopen? En: Is paars de nieuwe trendkleur? Wat moet ik daar nou weer mee…

Goeie vraag: wat kun je daar als webwinkelier mee?

Jij hebt als webwinkelier een enorme hoeveelheid kennis van het product dat je verkoopt.
Daar sta je niet zo bij stil, maar dat jij weet hoe je zilveren oorbelletjes supersnel schoonmaakt met citroen  – dat weet niet iedereen.
Dat jij precies weet hoe je diezelfde zilveren oorbelletjes perfect met paars combineert?
Of hoe lang een baby-armbandje moet zijn en hoe een ketting van 40 cm ongeveer valt bij iemand met cup D? Ook daar heeft niet iedereen kaas van gegeten.

En dat zijn nu net wel precies de dingen die mensen graag op Twitter lezen/zien/horen.
Als ze dat structureel van jou horen, gaan ze jou zien als expert – en creeer je de gunfactor.
Jij bent iemand die je klant kent, leuk vindt en vertrouwt – en die ze daarom de koop gunt.
En nee, dat bereik je niet met gladde praatjes of keiharde spam.
Dat bereik je alleen als je je klanten structureel adviseert, inspireert en helpt.

Kortom: zet in die expertise!

Verkoop jij toevallig geen zilveren sieraden?
Hetzelfde verhaal gaat op voor baby-dekens, vintage producten, Cubaanse sigaren, kookartikelen, hondenmode en muurstickers – je moet alleen de juiste invalshoek weten te vinden.

En weet je wat?
Daar kunnen wij je heel goed bij helpen!
Hoe – dat lees je hieronder. Twitterze!

 

 

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie