Uh… zit jouw doelgroep op Pinterest?

(infographic van Mashable)

(infographic van Mashable)

Heb jij een webwinkel in geruite sloffen, high tech vishengels en/of anabole steroïden?
Dan is dit artikel niet voor jou bedoeld.*
Sorry.

Richt jij je daarentegen op vrouwen?
Lees dan vooral even door.

Even herkauwen hoor, uit deel 1 van onze blogserie Pinterest voor webwinkeliers:

  • Pinterest heeft inmiddels 48,7 miljoen gebruikers
  • Pinterest heeft per maand 2,8 biljoen (!) pageviews
  • Pinterest is de op-één-na grootste traffic-drijver op social media gebied én zorgt voor de grootste orders. Amerikaans onderzoek wijst uit dat klanten die via Pinterest binnen komen, bijna twee keer zoveel uitgeven als Facebook-gebruikers en meer dan twee keer zoveel als Twitter-volgers.

Ronkende cijfers, inderdaad.

Zit jouw doelgroep op Pinterest?

Die ronkende cijfers worden nog mooier – vooral voor webwinkeliers die zich richten op vrouwen en/of moeders.
Zit je er klaar voor?

Komt ‘ie:

  • 68,2% van de gebruikers op Pinterest is vrouw
  • 50% van de gebruikers heeft kinderen
  • 49,5% is tussen de 25 en 44 jaar oud

Heb jij een webwinkel gericht op vrouwen tussen de 25 en 44 jaar oud?
Die al dan niet moeder zijn?
Dan is Pinterest een ge-wel-dig marketingmiddel voor jouw webwinkel.

Hoe zet je Pinterest in voor je webwinkel?

Goede vraag.
Niet geheel Toevallig schrijven we daar de komende weken over, in onze vijfdelige blogserie Pinterest voor webwinkeliers.

In deel 1, lees hier, laten we zien waarom Pinterest nou precies zo goed is voor jouw webwinkel.
In deel 2 geven we algemene uitleg over Pinterest: hoe maak je je eigen site pinvriendelijk? Hoe maak je een account aan? Hoe optimaliseer je jouw Pinterest-account? en: welke (ongeschreven) regels zijn er op Pinterest?

Dit tweede deel verschijnt volgende week op ons blog.
Even geduld dus, nog…

*) DISCLAIMER: ik weet het, ook vrouwen kunnen op geruite sloffen, met een high tech vishengel en bol van de steroïden langs een sloot gaan zitten op zondag. Richt je je op deze niche? Dan is dit artikel ook op jou van toepassing. Veel leesplezier!

PS: Klaar om effectief te gaan pinnen – en meer klanten naar je webwinkel te trekken?

Met het Werkboek Pinterest voor MamaMarketeers krijg je alle tools in handen voor je eigen effectieve Pinterest-strategie, leer je pinnen vanuit jouw unieke toegevoegde waarde en bind je daarmee je (potentiële) klanten aan je.

Begin nú met pinnen!

>> bestel het Werkboek Pinterest voor Webwinkeliers

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie