Van Barbie-broodtrommel tot Twitterstrategie


Widget area "Twitter widget" not found. Registered widget areas (sidebars) are:
header-widget
email-widget
blog-widget
twitter-widget
widget-pagina-template
widgets_for_shortcodes
primary
secondary
footer-1
footer-2
footer-3
footer-4
homepage
widgets-page-template

“Ik vind hém heel lief, maar hij vindt mij niet áárdig.” huilt ze in mijn hals. “En ik heb hem nog wel mijn Barbie-broodtrommel laten zien!”
Tranen met tuiten: haar held vindt haar en haar broodtrommel maar stom.
In de verte zie ik het ventje weghuppelen; gewoon een vijfjarige op weg naar het voetbalveldje – géén oog voor mijn gebroken meisje.

Vorig jaar had ze mij hem al trots laten zien: “Kijk mam, dít is nou Walter. Lief is ‘ie, he?”
Toen had ie haar óók al geen blik waardig gekeurd – maar ja, toen had zij dat nog niet in de gaten. Als zij hém maar zag, dat was al voldoende.
Maar nu is ze groter, en wil ze meer: ze wil dat hij haar hoort, ziet en vooral: leuk vindt.

Hoe krijg je dat nou voor elkaar: praten met mensen die jou niet zien zitten?

Geloof me: dat bezorgt niet alleen kleuters hoofdbrekens.
Ook volwassen tweeps hebben hier grote moeite mee.
Want: hoe krijg je aandacht van die ene leuke redacteur van dat blad waar je zo graag in willen? Van die tweep met die duizenden volgers die precíes in jouw doelgroep vallen?
Alvast een tip: níet door haar met je Barbie-broodtrommel op heur hoofd te meppen.

Nee, dé truc om iemand die jou niet willen horen, toch naar je te laten luisteren… is geen truc.

Er is maar één ding wat echt werkt.

En dat is: praten over dingen waar jij verstand van hebt en die zij interessant vindt.
Een goedgelezen blogger met een prachtig kookblog is niet per se geïnteresseerd in jouw spectaculaire pannensale – maar wèl jouw tutorial voor zelfgedraaide salami. En anders wel in jouw speciale slowfood stoofpotjes.

Delen vanuit jouw toegevoegde waarde noemen we dat –

en als je dat consequent doet, trek je als vanzelf oprecht geïnteresseerde volgers, die jouw berichten weer delen met hun volgers, waardoor ze terechtkomen bij… juist: die goedgelezen foodblogger.

Easy does it, niet?
Mijn dochter trekt maandag haar Spidermanshirtje aan naar school – dat vindt híj vast leuker dan Barbie. En dan kan zij mooi voordoen hoe Spiderman nu die spinnenwebben precies uit zijn polsen schiet, want dat weet zij, als fan.

En jij?

Wat is jouw toegevoegde waarde?

Wat is nou datgene waar jij veelvan weet – en waar  jouw doelgroep echt voor warm loopt?
Want als je dat niet weet, is twitteren hartstikke leuk – maar zet het geen zoden aan de dijk. Laat staan dat het zorgt voor een goedgevulde Barbie-broodtrommel.

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , ,

2 reactie bij Van Barbie-broodtrommel tot Twitterstrategie

  1. avatar
    Charlotte Meindersma 11 januari 2014 bij 19:13 #

    Ik ben allang opgehouden met proberen mensen mij aardig te laten vinden die mij gewoon niet aardig vinden (maar al wel ‘kennen’). Ik ben ik. Mijn bedrijf is zoals het is. En dus laat ik zien wat ik doe. Het is fijn als anderen dat waarderen. Waarderen ze het niet, dan zijn het ook niet de juiste klanten voor mij en is kans op conflict groot, want: het is (net) niet wat ze eigenlijk willen.

    • avatar
      Diana van Ewijk 13 januari 2014 bij 07:09 #

      Helemaal eens, Charlotte! Het gaat er dan ook niet om dat mensen je aardig vinden, maar dat je onderzoekt waar jullie gezamelijke interesse ligt – en dat je die gezamelijke interesse vervolgens zichtbaar maakt.
      Eigenlijk moet het zijn: hoe praat je tegen mensen die jou niet ziet staan. Niet omdat ze je niet aardig vinden, maar gewoon, omdat je hen niet opvalt 🙂

Geef een reactie