Van Hij en Zij naar Wij – en WebVedettes

“Okee. Dus dan ga ik vanmiddag even langs de Hij.” concludeert ‘ie, een laatste slok van zijn ochtendkoffie nemend.
Ik proest het uit.
“Wat nou?” vraagt hij. “Voor een antraciet polo, toch?”

“Liever ga je naar de Bijenkorf, schat,” zeg ik snobby. “En trouwens, die winkel heet al een jaar of tien ‘WE’, hoor.”
“Ja, nou ja, en daarvoor Hij/Zij en daarvoor was het gewoon Hij. Dus.” somt ‘ie op.

Ik was verbaasd.

Maar inderdaad – het is ook nog even Hij/Zij geweest.

Van 1992 tot 1999, volgens Wikipedia.
Inmiddels all 20 jaar een WE –  en toch zat Hij/Zij er nog ingebakken.

De Hij. Tja.

Ik had er instant een beeld bij: winkels vol grijze en blauwe mannenkleding, om van die zwarte poppen gedrapeerd. Vroeger ging ik er weleens met mijn moeder langs, als mijn broertje iets ‘nettigs’ nodig had. Een grijze blouse ofzo.

Dat alles herinnerde ik me, terwijl ik de ontbijttafel afruimde en hij de kinderen in hun jasjes hees.
Zelfs bij het logo had ik een idee. En het paste naadloos bij het beeld dat ik van WE heb.
Rebrand geslaagd, dus.

Ik vind het wel een mooi inzicht, zo, een paar maanden na onze eigen naamsverandering.

Van MamaMarketing naar WebVedettes – het is iets heel anders.

Van moeke naar diva… en dan heb ik het niet over ons, maar over jou.

Als WebVedette ben jij veranderd van iemand die achter haar klanten aanjaagt, naar iemand die staat voor wat zij is.
Van iemand die haar marketingpijlen richt op mama’s, naar iemand die een vedette is op het web – en zo haar klanten naar zich toetrekt.

Natuurlijk: alles is anders.

De kleuren, de lettertypes, de fotografie – ja, zeg maar gerust: de complete uitstraling… het is radicaal anders.
En tóch is het hetzelfde.

Net als bij Hij, Zij en We, eigenlijk.

Ik hoop dat jullie straks zeggen: “MamaMarketing? Dat is al 20 jaar WebVedettes hoor.”

 

Reageren is niet meer mogelijk