Je hoeft niet ver te zoeken om met je winkel in de publiciteit te komen. Dat ondervonden Kimberley Rosier van www.simsalakim.nl en ik toen we een paar maanden geleden een persbericht verstuurden naar de lokale en regionale media over haar BEEB-boxen. Op zich al aardig nieuws, maar het feit dat de kop een bijzondere tegenstelling bevatte (Leidse criminologiestudente (21) lanceert BEEB-box voor moeder en baby), zorgde voor een aantal leuke interviews in o.a. het Leidsch Dagblad. En zeer geslaagd resultaat!
Ik schreef al eerder een blog over dit onderwerp voor Shopner, een website die zich richtte op webwinkeliers in het algemeen. Deze website bestaat inmiddels niet meer, maar ik wilde je de informatie niet onthouden, omdat het juist over bovenstaand voorbeeld gaat. Soms is publiciteit namelijk dichterbij dan je denkt…
Want wie denkt dat het klanten niet uit maakt bij welke webwinkel ze bestellen, heeft het mis. Veel Nederlanders vertrouwen toch nog steeds op informatie van bekenden. Mond-tot-mond reclame is ontzettend belangrijk en in de krant lezen over een plaatsgenoot met een webwinkel schaart daar ook onder. Het maakt je winkel een stuk persoonlijker. En reken maar dat je leuke reacties uit je omgeving krijgt. Het gaat dan niet alleen om de oplage van de krant, maar hoe het nieuws bij de lezers binnenkomt. En iets uit de regio heeft dan meer lading dan iets dat men in de Telegraaf leest.
- Eén PA – en een piña colada, please. - 8 maart 2014
- Drie snelle tips voor meer bestellingen - 15 oktober 2012
- Copycat? 4 tips om er je voordeel mee te doen - 21 augustus 2012
- 5 dingen die ik leerde op de Kleine Fabriek - 16 juli 2012
- Recessie: blinde paniek of uitdaging? - 27 februari 2012
Leuke tips… dat moet ik nog doen. Volgende op de lijst 🙂
Leuk artikel!
Bezoek ook een keer een Open Coffee in je omgeving. Zo ben ik in contact gekomen met het Kleur en Style magazine waar deze maand een erg leuk artikel over WomenWants in staat!
Leuk stuk. Zeker waar denk ik. Ben er onlangs achter gekomen dat er een aantal webwinkels bij mij in de buurt zijn. Ik zie nooit advententies of berichten van hen, terwijl ik toch eerder geneigd zou zijn iets van ze te kopen; om de streek levendig te houden en omdat ik ze via via via waarschijnlijk wel ken. doei, Janneke
Hi Janneke, het voelt ook redelijk veilig om je te richten op de media in de buurt. Als je ergens wilt beginnen, is dat een goede start. En regionale publicaties hebben mij de leukste reacties opgeleverd… 😉
Groeten van Laura