Voel jij je aangesproken?

Grote kans dat je als je deze blog leest je een vrouw bent en een webwinkel runt of wilt beginnen. Dat is ook precies de doelgroep die we voor ogen hebben met MamaMarketing. Het klinkt heel logisch: jouw doelgroep weet je website of winkel te vinden en voelt zich daartoe aangetrokken. Maar als je er goed over nadenkt is dat het niet per definitie vanzelfsprekend. Wij richten ons met onze tips en blogs direct tot MamaMarketeers, niet tot webwinkeliers of zelfstandige ondernemers in het algemeen. Terwijl de onderwerpen ook voor deze doelgroepen heel geschikt zijn.

vrouw

Kies je doelgroep zo gericht mogelijk
Waarom hebben we hiervoor gekozen? Heel simpel, omdat het kan. We konden een hele gerichte doelgroep kiezen, namelijk jou en al die andere vrouwelijke webwinkeliers die inmiddels een grote groep vormen. Hadden we ons te breed gericht op alle online ondernemers, dan was in beginsel onze doelgroep groter, maar dan hadden we niet binnen een week tijd 700+ Twitter volgers aan ons konden binden. Dus door te focussen op een hele gerichte doelgroep met onze visuele identititeit (vogeltje, kleurgebruik etc) en de onderwerpen spreken we onze lezers direct aan. Daarom voel jij je aangesproken door MamaMarketing, of juist niet…
P.S. Overigens welkom aan de steeds groter wordende groep mannen die ons laten weten graag mee te lezen!
avatar

About Laura van den Brink

Laura van den Brink is MamaMarketeer, met communicatie als specialiteit. Ze houdt ervan om merken te 'bouwen' door middel van storytelling. Dat doet ze onder andere voor haar eigen sieradenmerk LOVY luxe kindersieraden. Ze maakt zilveren armbandjes voor baby's en andere kindersieraden om bijzondere momenten voor áltijd te bewaren.

Nog geen reacties

Geef een reactie