Waarom ik bij jou koop!

Visie-&-brandingIk kan er echt enthousiast van worden; een webshop met een totaal eigen uitstraling. Gisteren nog kwam ik Chocstar tegen (winnaar van de beste startende webwinkel 2012), eentje om je vingers bij af te likken. Of wat dacht je van House of Dots, hier heb ik me ‘over laten halen’ om een prachtig jurkje te kopen, werkelijk een plaatje, maar in een winkel zou ik hem niet gekocht hebben. Ik kocht behalve de jurk namelijk het House of dots gevoel.

Een shop moet echt een eigen gezicht hebben, wil hij me opvallen en bijblijven. En dat vind ik nou zo leuk aan branding. Branding is heel bewust jouw stempel, jouw signatuur, op het geheel zetten. Het is laten zien wie jij bent en waar jij (jouw product) voor staat.

Kopen is emotie, branding is de juiste emotie oproepen.

Kopen is emotie, ik kijk op jouw webshop omdat je een product hebt dat ik mogelijk wil kopen, ik koop in je webshop omdat jouw brand (jouw woorden, logo, plaatjes, uitstraling) me verleidt om dat te doen. Branding is herkenbaarheid en een bepaald gevoel creëren en dat helemaal op een manier die aansluit bij wie JIJ bent als mens.

Ga je aan de slag met branding, dan ga je aan de slag met jezelf, want je zult bij jezelf naar binnen moeten gaan om erachter te komen wat voor jou de sleutelwoorden zijn voor je bedrijf.

Geef je klant een goed gevoel.

Wie ben jij als mens? Als je drie post-it`s op jezelf zou plakken, welke woorden zouden er dan op staan? Helder, basic, puur, vrolijk, ongecompliceerd, experimenteel, creatief, beetje gek, duidelijk, vernieuwend, vertrouwd, spicy … Er zijn natuurlijk onnoemlijk veel mogelijkheden maar kijk eens wat er als eerste in je op komt en waar staan deze woorden voor jou voor? Zijn dit dingen die je terug wilt zien in je business?

Is je webshop net zo creatief en vindingrijk als jij bent. Proeft jouw (potentiële)klant in jouw tweets je originaliteit. Kan jij kortom de sfeer  oproepen waar het allemaal om draait? Dat wat de klant een goed gevoel geeft! Door een goed gevoel drukken wij (klanten) eerder op de koopknop.

Wees inspirerend.

En dan is het zaak om de juiste richting aan te houden, om door te gaan als het even tegen zit, om jezelf op te kunnen peppen op mindere dagen maar ook om de motor draaiende te houden als het juist drukker wordt. Zorg daarom ook voor een duidelijke heldere focus. Waar ga jij naar toe met je bedrijf, hoe groot mag je worden (hoe groot mag jij zijn van jezelf)? En wat wil je bijdragen aan het geheel? Vooral dit laatste helpt mij als de druk toeneemt. Zo sluit mijn algemene visie naadloos aan met de visie voor mijn boek ‘Heb je haast, ga dan zitten’. Ik wil hiermee zo veel mogelijk vrouwen bereiken en hun leven  gemakkelijker, leuker en effectiever maken en ze inspireren het beste uit zichzelf te halen en ik ben 1 van die vrouwen!

Ieder product is bedacht om iets toe te voegen aan het leven van een ander. Mooie kleding kan een vrouw helpen zelfbewuster te zijn, een trendy sieraad brengt kleur in het leven. Een fototoestel verbind mensen (NOKIA). Waartoe leidt jouw product?

Bezig zijn  met brandig en  visie is vooral opwindend en leuk. Neem er de tijd voor, spar ermee, slaap er een nachtje over . Een ander kan je hierbij helpen, maar jij moet je uiteindelijk helemaal kunnen vinden in jouw brand en jouw visie. Het is goed als je er blij van wordt en energie van krijgt. HAVE FUN

EEN LIFE DESIGNERSGROET, JANNEKE

avatar

About Janneke de Geus

Janneke de Geus; ondernemer en moeder van Devin (1994), Timo (1997) en Bryn (1998). Life Designer in hart en nieren. Eigenaresse van Be Basic Life Design en Be Basic Books. Helpt jou om het beste uit jezelf te halen en je mooiste Life Design neer te zetten. Dol op witte ruimtes en ruimte in het algemeen, kroonluchters en dingen die glimmen, design & de schoonheid van alledaagse dingen. Kijk ook op Facebook

, , , , , , ,

1 reactie bij Waarom ik bij jou koop!

  1. avatar
    House of Dots 28 januari 2013 bij 18:28 #

    Dank je wel, Janneke! Wat een compliment!
    Lieve groeten van Hester en Mariëlle

Geef een reactie