Waarom jij niet genoeg kwalitatieve volgers hebt op Twitter (en hoe je ze vangt!)


Widget area "Twitter widget" not found. Registered widget areas (sidebars) are:
header-widget
email-widget
blog-widget
twitter-widget
widget-pagina-template
widgets_for_shortcodes
primary
secondary
footer-1
footer-2
footer-3
footer-4
homepage
widgets-page-template

Jij weet het inmiddels: Twitter is een geweldig marketingmiddel voor webwinkeliers.
Je snapt dat mensen graag kopen van merken die ze kennen, leuk vinden én vertrouwen – en dat jij het unieke gezicht van jouw webwinkel bent.

Op Twitter deel je een prachtige mix van relevante tweets en spreek je van mens tot mens met jouw volgers (potentiële klanten!) – zo profileer je je als expert en maak je de mens achter jouw merk op een sympathieke manier zichtbaar.
Mooi werk.

Het enige wat nog ontbreekt zijn… volgers.
Kwalitatieve volgers, wel te verstaan.

Wat dat zijn, kwalitatieve volgers?

Dat zijn volgers uit jouw niche, die (potentieel) interesse hebben in jouw produkten.
Want je zit op Twitter om klanten te trekken, toch?

Goed nieuws: met jouw prachtige TwitterMix bouw je langzaam maar zeker jouw kwalitatieve volgersschare uit.
Je deelt immers relevante informatie, en daardoor profileer je je als expert binnen jouw niche.
Maak daar optimaal gebruik van.
Hoe?
Door contact te leggen met mensen waarvan je weet dat die jouw tweets interessant kunnen vinden.
Gewone mensen – en influencers.

Ja, influencers. ja.

Dat zijn mensen die een grote invloed hebben op jouw niche.

Stel je voor dat jij kinder-overalls verkoopt.
Je hebt net een geweldige, knalgele kinderoverall binnen gekregen.
Je bent blij, dus je twittert er een fotootje over.
En stel nu eens: Yvon Jaspers zit op Twitter, heeft 50.000 volgers – en retweet die foto…

Juist.
Dan ben je verzekerd van veel bezoekers in jouw webwinkel.
Want al die Boer-Zoekt-Vrouwmoeders willen vast ook wel een overall voor hun kinderen, toch?

Hoe pak je dat aan, zo’n influencer bereiken?

Stuur ze gewoon een waardevolle tweet waarin je hen op een leuke manier noemt.
Een voorbeeld: je twittert, vanuit jouw expertise als kinder-overall-ontwerper, een foto met dit bericht:
“Stoere boots heeft @YvonJaspers aan in #BZV. Passen perfect bij deze overall voor je eigen mini-boerinnetje!”

Niks geen garantie, maar als ze deze tweet ziet, dan is er best een kans dat ze ‘m retweet.
En met een beetje mazzel kijkt ze naar je andere tweets – als ze daarin dan al die waardevolle, inspirerende informatie ziet, gaat ze je misschien ook wel volgen.
En datzelfde geldt voor al haar volgers, die je op basis van die ene RT, ook opzoeken.
En de mensen die zoeken op #BZV, niet te vergeten.

Zo kun je een enorm aantal mensen bereiken.
Kwestie van slim twitteren.
En vooruit, ook van geluk hebben.

PS: nee, Yvon Jaspers zit niet op Twitter.
Maar hetzelfde principe kun je toepassen op andere BN’ers, belangrijke bloggers, redacteuren en journalisten.
Of gewoon op tweeps met veel volgers uit jouw doelgroep, natuurlijk.

Nog meer kwalitatieve volgers?

Nu je de smaak te pakken hebt, wil je ook grote stappen zetten.
Dat kan, gelukkig.
Er zijn allerlei manieren waarop je, op een manier die bij jou en bij je doelgroep past, je aantal kwalitatieve volgers kunt vergroten.

Wil jij weten hoe je een goede give-away op Twitter opzet?
Hoe je meer volgers krijgt met een opvallende #FF?
Hoe je ervoor zorgt dat mensen die je profiel lezen, je ook echt gaan volgen?

Kortom: serieus aan de slag met Twitter voor jouw webwinkel?

Wil jij ontdekken hoe jij Twitter op een creatieve én commerciële manier in kunt zetten voor jouw webwinkel?
Lees dan door…

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , , , , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie