Waarom jij teveel tijd kwijt bent op Twitter (en hoe je dat voorkomt!)


Widget area "Twitter widget" not found. Registered widget areas (sidebars) are:
header-widget
email-widget
blog-widget
twitter-widget
widget-pagina-template
widgets_for_shortcodes
primary
secondary
footer-1
footer-2
footer-3
footer-4
homepage
widgets-page-template

MamaMa Blog Twitter Tips

Even herhalen, hoor.
Twitter is een geweldig marketingmiddel voor webwinkeliers.
Immers: mensen kopen graag van merken die ze kennen, leuk vinden én vertrouwen.
Als webwinkelier ben jij het unieke gezicht van jouw webwinkel.
En op Twitter spreek je van mens tot mens.
Dat maakt Twitter de ideale plek om de mens achter jouw merk op een sympathieke manier zichtbaar te maken.

In onze vorige blogpost hebben we laten zien hoe je:

  • jezelf positioneert als sympathiek merk, en dus
  • de juiste klanten naar je webwinkel trekt

Je weet dus nu waar je over moet twitteren om Twitter als marketing tool in te zetten.
En dat is alvast een goed begin.

Maar dan komt de praktijk.
En zit je alsnog úren op Twitter.
Want je hebt nu wel een idee van wat je moet twitteren, maar ja…
Hoe doe je dat dan?

Goede vraag, wederom.
Met alweer net zo’n simpel antwoord, gelukkig: er is namelijk zoiets als een ideale Twittermix.
Die is natuurlijk wel voor iedereen anders, maar toch: met de basis kom je een heel eind.

Wat is een ideale TwitterMix?

Even kort door de bocht: jouw ideale TwitterMix is een mix van tweets waarmee jij:

  • je volgers interessante informatie geeft (en je profileert als expert binnen jouw niche!)
  • je potentiële volgers ervan overtuigt dat je het volgen waard bent
  • je volgers verandert in klanten

En dat allemaal in twee keer een half uur per dag.

In twee keer een half uur per dag?
Leg uit!

Okee, komt ‘ie.

Jouw ideale TwitterMix bestaat uit vijf ingrediënten:

  1. interessante retweets
  2. achter-de-schermentweets (laat zien waar je mee bezig bent)
  3. inspirerende expert-tweets (deel iets interessants of inspirerend uit jouw niche)
  4. commerciële tweets tweet (een nieuw produkt, een actie, een give-away)
  5. mentions (antwoorden, gespreksstarters of inhakers op bestaande discussies)

Kwestie van goed mengen en, twee keer per dag, met beleid in je timeline loslaten.

Maar waarom twee keer per dag een half uur?

Omdat je anders veel te lang blijft hangen!

Dus dit doe je ’s ochtends:

  • start Twitter op,
  • zet een eierwekker op een half uur,
  • scroll door je timeline,
  • retweet drie relevante tweets en
  • stuur mentions naar specifieke volgers  – TRRRRRRING –
  • en sluit Twitter weer af.

En dit doe je aan het eind van de dag:

  • start Twitter weer op,
  • zet je eierwekker op een half uur en
  • reageer op de tweets van je volgers
    Je hebt immers ‘s ochtends relevante en inspirerende tweets gestuurd, dus daar heb je waarschijnlijk reactie op gekregen.
  • daarnaast tweet je nu ook iets leuks van achter de schermen en
  • een experttweet.

Ja, je ziet het pas als je het doorhebt, zoals Cruyff zo mooi zei.

Die ideale TwitterMix, ga daar gewoon mee aan de slag – dan merk je vanzelf of het voor jou werkt of niet.
Als je het goed toepast, word Twitter leuker, krijg je meer kwalitatieve volgers en gaan volgers vaker door naar jouw webwinkel.
Vier keer voordeel dus.

Meer weten over de ideale TwitterMix?

WB_cover_Twitter

In ons Werkboek Twitter-marketing gaan we dieper in op de ideale TwitterMix en op het bewaken van je Twittertijd.

Wil jij weten hoe je retweets relevant maakt, hoe een goede achter-de-schermentweet eruit ziet en hoe je goed (lees: niet spammy!) omgaat met commerciële tweets?

In het Werkboek Twitter voor MamaMarketeers ga je, aan de hand van heldere theorie, voorbeelden uit de webwinkelpraktijk en inspirerende werkbladen aan de slag met jouw TwitterMarketing.

>> download het Werkboek TwitterMarketing

Met dit Werkboek ontwikkel je o.a. jouw eigen Ideale TwitterMix en leer je hoe de perfecte tweet in elkaar zit.

Wil je serieus met Twitter aan de slag?

Lees dan door…

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pinterest (3): Wat & hoe? Jouw Pinstrategie » MamaMarketing - leer, doe-het-zelf en verdien meer met je webwinkel - 15 juli 2013

    […] Dit houdt in dat voor elke 9 pins van derden je 1 pin van jezelf plaatst. Deze verhouding is overigens nogal losjes: de ene marketeer zegt 1 op 20, de ander 1 op 4. Wij houden het op 1 op 9, hetzelfde als op Twitter. […]

Geef een reactie