Wat is dat: Content Marketing?

Nieuw op MamaMarketing: ‘Wat is Dat…?’ In deze serie gaan we marketing-jargon en buzzwoorden ontleden. Zodat jij de volgende keer op een netwerkborrel niet met je mond vol tanden staat als een snelle reclame-gast je vraagt of jij al aan content marketing doet.
En het eerste buzz-woord is: ‘content marketing’.

Wat is Content Marketing?

Content Marketing is letterlijk: inhoud marketing. En het betekent niets anders dan: het delen van (relevante) inhoud met jouw doelgroep.
Inhoud (oftewel: content) kan heel simpel bestaan uit:

– status updates op Facebook

– links delen via Twitter

– blogposts waarin je je nieuwe voorraad laat zien

Maar je kunt hier ook verder in gaan. Je kunt bijvoorbeeld speciaal voor jouw doelgroep interessante content creëeren.

Case study content creatie: traktatie tutorial

mini workshop traktatie maken schildpad homemade happiness
Homemade Happiness (het bedrijf dat ik samen met Caroline Ellerbeck run) verkoopt printbare knipvellen waarmee je als drukke moeder in een handomdraai de meest bijzondere kinderfeestjes organiseert. Wij bloggen over leuke klanten-foto’s, facebooken over originele kinderfeestjes en tweeten over grappige traktaties. En, nu komt het: wij creëeren ook relevante content voor onze doelgroep.

mini workshop traktatie maken, kinderfeest, homemade happiness

Zo hebben we bijvoorbeeld een serie trakatie tutorials gemaakt. Daarin doen we voor hoe je zelf van een wit vel papier een bijzondere traktatie maakt. Gratis. En: we hebben daar een gratis download van gemaakt, zodat je lekker aan de keukentafel aan de slag kunt. Zo bieden wij onze doelgroep een relevante tip (content!) waarmee zij direct aan de slag kunnen. Bovendien zorgt de uitgeprinte tutorial ervoor dat ons merk een plaatsje krijgt bij onze doelgroep thuis – altijd goed 🙂

En nu: zelf aan de slag met Content Marketing

Denk eens na over jouw merk. Wat is er uniek aan jouw merk? Waar heeft jouw doelgroep behoefte aan? Heb je dat eenmaal duidelijk, dan kun je losgaan! Maak een filmpje (met Screenr), een printable, een tutorial… je kunt het zo gek niet bedenken!

>> Doe jij aan Content Marketing? Laat het ons weten, laat een comment achter! <<

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie