Wat moet er eigenlijk in een persbericht staan?

De kerstkoorts heeft toegeslagen in webwinkelland. Want hoewel de zomer eindelijk een beetje begonnen is, zijn de redacties van de bladen al bezig met hun kerstspecials… en daar wil jij in met je geweldige webwinkel, toch?

Met Kerst in de bladen = nu met je persbericht aan de slag!

Schermafbeelding 2013-06-14 om 17.11.08

Veel webwinkeliers willen dolgraag een persbericht versturen – maar zien er ontzettend tegenop.
Want: “Wat moet er nou allemaal in een persbericht staan?” vroeg Marieke Ooms van Indie-ish ons.
Andere webwinkeliers vroegen: “Aan wie moet ik mijn persbericht sturen?”
En: “Hoe kan ik mijn persbericht in vredesnaam op laten vallen?”

Dagelijks #SpreekKwartier over persberichten

Om jullie op weg te helpen staat ons #SpreekKwartier op Twitter deze maand in het teken van persberichten.

Stel ons jouw vraag, dan beantwoorden wij ‘m tussen 10 en 10:15 uur op Twitter – gratis en voor niets. Het enige wat je hoeft te doen, is @MamaMarketing op Twitter volgen en jouw vraag stellen.

Maar… wat moet er nu in een persbericht staan?

 


Jouw webwinkel in de bladen – en op blogs?

free publicity webshop

Hoe schrijf je een persbericht? Aan wie stuur je je persbericht eigenlijk? En: Hoe zorg je ervoor dat je opvalt? Kortom: hoe kom je met jouw webwinkel in de bladen en op blogs?
Je leest het allemaal, en meer, in het Werkboek Persberichten.

Het enige echte Werkboek Persberichten – speciaal voor Webwinkels

Het Werkboek Persberichten is een praktisch e-book waarmee je op een inspirerende manier jouw eigen persberichtenstrategie ontwikkelt.

>> lees meer over het Werkboek Persberichten voor Webwinkeliers

Het Werkboek Persberichten voor Webwinkeliers geeft heldere uitleg, inspirerende voorbeelden en een hele rits praktische werkbladen waarmee je de theorie direct vertaalt naar jouw webwinkel.

Leer hoe je zelf persberichten schrijft, vergroot je de kans jouw webwinkel onder de neus van koopgrage klanten te krijgen én boost eigenhandig je omzet.


 

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie