Webwinkel te koop: Slipperwereld.nl

Van alle Nederlanders zegt bijna een derde binnen vijf jaar een eigen webshop te willen beginnen.
Een eigen webwinkel is dus voor veel mensen een droom, want:

  • het levert een extra inkomen op (de online omzet groeit naar verwachting door naar €11 miljard in 2013)
  • het lijkt makkelijk te combineren met een baan en/of de zorg voor een gezin

Toch is het opzetten van een eigen webwinkel niet één en al hosanna. Om het goed te doen, moet je veel tijd investeren, onder andere in:

  • onderzoek (naar bijvoorbeeld je niche en doelgroep),
  • het ontwikkelen en laten bouwen van een webwinkel
  • het inkopen van je collectie
  • het opzetten van een marketingstrategie die ervoor zorgt dat er ook daadwerkelijk klanten naar je webwinkel komen.

Als je het zo bekijkt, is het ook erg aantrekkelijk om een goedlopende webwinkel over te nemen. Want in dat geval heeft de vorige eigenaar al gedegen onderzoek gedaan, een klantenkring opgebouwd en een marketingstrategie uitgezet. Jij hoeft dan alleen nog maar te fine tunen en aanpassingen door te voeren die beter bij jou passen.

Kortom: een webwinkel overnemen is een aantrekkelijk alternatief voor zelf een webwinkel opbouwen. Op MamaMarketing besteden we daarom regelmatig aandacht aan webwinkels die te koop zijn.
Dit keer is dat Slipperwereld, van Elsbeth Langendonk. Hieronder lees je haar verhaal. Misschien is Slipperwereld wel dé webwinkel voor jou!

Elsbeth Langendonk verkoop Slipperwereld op MamaMarketing

Hoe lang geleden ben je begonnen met Slipperwereld?

“Het was 2007 en ik ging met mijn moeder op winterzonvakantie. Ik wilde online nog een paar leuke slippers kopen, maar kon ze nergens vinden. Omdat het me al een tijdje leuk leek om voor mezelf te beginnen, ging er een lampje branden: dat was het begin van mijn webwinkel Slipperwereld. Omdat er in 2007 nog weinig webwinkels (en weinig concurrenten) waren, heb ik dit in alle rust kunnen opzetten en uitbouwen en een goede plaats weten te veroveren.”

Waarom heb je gekozen voor deze specifieke niche?

logo SLipperwereld verkoop webwinkel op mamamarketing

“Omdat ik nergens online slippers kon vinden, heb ik dit idee verder uitgewerkt en besloten als specifieke niche zomerproducten te kiezen. Dit vanwege het feit dat ik me graag wilde onderscheiden en het me slim leek hierin een specifieke doelgroep te kiezen. Al snel ben ik naast slippers ook andere zomerse artikelen gaan verkopen zoals tassen, zwempakjes en waterschoenen. Vooral de waterschoenen bleken een schot in de roos, daar blijkt erg veel vraag naar te zijn. Zowel in de zomer voor vakantiegangers als in de winter voor diplomazwemmen.

80% van mijn klanten is vrouw en heeft kinderen. Omdat ik zelf ook tot die doelgroep behoor weet ik waar ze naar op zoek zijn. Daarnaast houd ik bij wat mensen ‘zoeken’ in onze shop via google analytics en hier pas ik het assortiment op aan.”

Wat is het bestlopende product?

verkoop webwinkel slipperwereld mamamarketing

“De waterschoenen zijn verreweg het bestlopende product van de webwinkel. In Google organic scoor ik erg hoog met zoekwoorden als ‘waterschoenen’, ‘waterschoen kind’,’waterschoenen dames’ en ‘waterschoentjes’. Slipperwereld staat in veel gevallen met deze zoekwoorden op de eerste pagina van Google Organic. Hierdoor is de verkoop explosief gestegen en leveren wij ook partijen waterschoenen aan zwemscholen. In de zomer worden er vooral veel neopreen waterschoenen verkocht, terwijl in de wintermaanden veel zwemschoentjes worden verkocht specifiek voor de zwemles.”

Hoe kwam je op het idee om ook Winter-Wereld te openen?

verkoop webwinkel winterwereld op mamamarketing

“Eind 2007 is webwinkel www.slipperwereld.nl opgericht en vanwege het succes is de zomerse webwinkel al snel uitgebreid met een winters gedeelte, met de naam Winter-Wereld (www.winter-wereld.nl). Hierdoor is het mogelijk het hele jaar te shoppen voor zowel winterse als zomerse producten. In de zomer wordt de shop vooral bezocht door de vakantiegangers en zonaanbidders, terwijl in de winter mensen vooral op zoek zijn naar artikelen voor een winterzon- of wintersportvakantie.”

Wat is jullie meest effectieve marketingtool?

slipperwereld verkoop webwinkel google analytics op mamamarketing

“Ik ben na een aantal jaar adressen gaan verzamelen van redacties van tijdschriften, (online) magazines en fora. Deze redacties ben ik gaan benaderen door middel van het sturen van persberichten. Toen ik hier veel positieve respons op terugkwam, ben ik dit met steeds grote regelmaat gaan doen en boekte hiermee steeds betere resultaten. Een aantal voorbeelden van plaatsingen van Slipperwereld / Winter-Wereld in de media: http://slipperwereld.nl/indemedia.

Naast het schrijven en versturen van persberichten ben ik ook aan de slag gegaan met de SEO. Zo maak ik bijvoorbeeld bij ieder artikel een eigen unieke productomschrijving met specifieke zoekwoorden aan zodat dit beter wordt geïndexeerd door Google.”

Wat is je grootste marketingsucces?

verkoop webwinkel slipperwereld in de media op mamamarketing

“De webwinkel heeft inmiddels na veel online vermeldingen, ook veel publicaties in tijdschriften en dagbladen zoals ANWB Reizen, Jij & Je Kinderen, KEK Mama, Volkskrant, Algemeen Dagblad. Iedere keer is het weer geweldig om te zien dat jouw webwinkel of producten in de spotlights staan en worden vermeld in de media.

Een erg mooie opdracht was de levering van 10.000 paar slippers voor een bekend modehuis. Zij hebben de slippers gebruikt voor een landelijke marketingcampagne.

Maar wat denk ik wel het allerleukste is geweest tot nu toe is een bestelling van drie paar waterschoenen van de Koninklijke familie! Vanwege een afwijkend e-mailadres, banknummer en adres in Wassenaar, hebben mijn partner en ik opgezocht waar de bestelling heen gestuurd moest worden. We kwamen er toen achter dat de bestelling afgeleverd moest worden bij de Koninklijke familie in Wassenaar. Erg leuk en speciaal om te weten dat de Prinsesjes op waterschoenen van Slipperwereld hebben gelopen.”

Wat vind je het allerleukst aan het runnen van een webwinkel?

“In het begin heb ik de webshop gerund in mijn vrije tijd, naast een parttime baan. Toen mijn dochter in 2009 geboren was, heb ik besloten mij fulltime te storten op de webshop. Zo kon ik de zorg voor haar goed combineren met mijn werk vanuit huis en zelf de werktijden bepalen, ideaal! Daarnaast is het heerlijk om eigen baas te zijn, zelf je beslissingen te kunnen nemen en de juiste koers te bepalen. Als ik een idee heb, werk ik het uit en kan het direct in praktijk brengen … dat vind ik het allerleukste aan ondernemerschap.”

En wat minder?

“De balans tussen zakelijk en privé vind ik soms lastig te bepalen. Inmiddels heb ik twee kinderen die 2 dagen per week naar het KDV gaan en 1 dag bij oma zijn. Daarnaast hebben we 1 mamadag en 1 papadag ingelast. Ik werk in totaal 4 dagen per week, maar vaak komt het erop neer dat ik ’s avonds ook nog werk moet doen. Waar eindigt je werk en begint je privé leven? Ik werk nu aan de keukentafel of vanuit de werkkamer, een ideale oplossing hiervoor zou een kantoor aan huis of kantoor buitenshuis zijn. Dat staat zeker nog op mijn wensenlijst”.

Wat ga je in de toekomst doen?

“Bij mijn vroegere werkgevers heb ik veel met marketing & pr gedaan en voor de webwinkel schrijf ik vaak persberichten en genereer publiciteit. Omdat ik dit altijd met veel plezier doe en andere bedrijven hier graag mee wil helpen, heb ik besloten mijn eigen persbureau op te richten. Sinds juli 2012 heb ik Pers-Wereld opgericht en schrijf ik persberichten voor webwinkels, merken en fabrikanten.

Kun je wat meer vertellen over Pers-Wereld?

Voor kleinere of startende webwinkels zijn grote persbureaus vaak te duur. Ik geef deze bedrijven graag de mogelijkheid om toch gebruik te kunnen maken van de diensten van een persbureau en schrijf en verstuur persberichten tegen een laag tarief. Daarnaast bied ik organisaties de mogelijkheid om hun eigen persbericht te maken en deze door mij te laten versturen naar mijn contacten. Op deze manier kan ik op een betaalbare manier webwinkels, merken en fabrikanten helpen hun website, merk of product in de spotlights te krijgen.

Omdat dit nieuwe initiatief een groot succes blijkt te zijn en ik met veel plezier schrijf, heb ik besloten mij in de toekomst voor 100% te gaan storten op het persbureau. Om dit goed te kunnen doen (en nog tijd over te houden voor mijn privé- en gezinsleven) heb ik de knoop doorgehakt en verkoop ik de webwinkel Slipperwereld / Winter-Wereld.

Wat zou je een eventuele koper nog willen zeggen?

Slipperwereld verkoop webwinkel homepage op mamamarketing
Slipperwereld is een webwinkel met veel potentie. De shop trekt inmiddels veel bezoekers waarvan het merendeel rechtstreeks zijn weg weet te vinden of via Google Organic binnen komt. Het assortiment is groot en divers en richt zich met name op jonge gezinnen met kinderen. Producten worden voor een deel uit eigen voorraad geleverd en deels vanuit het dropshipping principe.

Noot van MamaMarketing:

VErkooppresentatie webwinkel Slipperwereld op MamaMArketing

Elsbeth heeft een goede verkooppresentatie gemaakt van Slipperwereld.nl. Alle informatie die voor jou als potentiële klant interessant zou kunnen zijn, staat erin.

Download een samenvatting van de verkooppresentatie van Slipperwereld.nl hier.
Meer informatie nodig? Wil je een vraag stellen of een bod uitbrengen? Of wil je de volledige verkooppresentatie inzien?
Stuur dan een mail naar klantenserice@slipperwereld.nl en Elsbeth neemt contact met je op.

 

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , ,

1 reactie bij Webwinkel te koop: Slipperwereld.nl

  1. avatar
    Samantha 14 juni 2013 bij 00:52 #

    Leuk stuk, ik zal de url ook opnemen op mijn website http://www.slipper.nu

    Groetjes,

    Sam

Geef een reactie