Webwinkel te koop: Snailmail Shop

 

Een eigen webwinkel openen? Dat staat hoog op het verlanglijstje van heel veel Nederlanders.
Een eigen webwinkel is dus voor veel mensen een droom, want het levert een extra inkomen op en het lijkt makkelijk te combineren met een baan en/of de zorg voor een gezin.
Maar een succesvolle webwinkel starten is zo makkelijk nog niet….

Uit recent onderzoek blijkt dat bijna een derde van de webwinkels nog nooit winst heeft gemaakt.
En dat slechts 18% van de webwinkeliers een modaal inkomen uit hun webwinkel weet te halen.

Standaard investeringsonderschatting door starters

Startende webwinkeliers onderschatten standaard hoeveel tijd het kost om een succesvolle webwinkel te lanceren en te runnen.
Om het goed te doen, moet je veel tijd investeren, onder andere in:

  • onderzoek (naar bijvoorbeeld je niche en doelgroep),
  • het ontwikkelen en laten bouwen van een webwinkel
  • het inkopen van je collectie
  • het opzetten van een marketingstrategie die ervoor zorgt dat er ook daadwerkelijk klanten naar je webwinkel komen.

Als je het zo bekijkt, is het ook erg aantrekkelijk om een (goedlopende) webwinkel over te nemen.
Want in dat geval heeft de vorige eigenaar al gedegen onderzoek gedaan, een klantenkring opgebouwd en een marketingstrategie uitgezet.
Jij hoeft dan alleen nog maar te fine tunen en aanpassingen door te voeren die beter bij jou passen.

Kortom: een webwinkel overnemen is een aantrekkelijk alternatief voor zelf een webwinkel opbouwen.

Webwinkel te koop: Snailmail Shop

Op MamaMarketing besteden we daarom regelmatig aandacht aan webwinkels die te koop zijn.
Dit keer is dat SnailmailShop, van Anke Van der Meer. Hieronder lees je haar verhaal. Misschien is SnailMail Shop wel dé webwinkel voor jou!

webwinkel-te-koop-snailmailshop

Hoe lang geleden ben je begonnen met je webwinkel?

webwinkel-te-koop

Ongeveer een jaartje geleden. Ik leerde snailmail kennen en behalve dat ik zelf verslaafd aan raakte en met mensen begon te schrijven, kreeg ik ook allerlei ideeën en begon ik dingen te ontwerpen. Toen ik een aantal producten bij elkaar verzameld had, ontstond de shop.

Waarom heb je gekozen voor deze specifieke niche?

Omdat ik hou van feestjes in de brievenbus! Ik was zo geïnspireerd dat ik dit met anderen wilde delen. Ook was het er nog niet, niet per se een groot, maar toch wel een ‘gat in de markt’.

Wat is het bestlopende product?

Het snailmail pakket, vanaf het moment dat ik het begon aan te bieden en nu nog steeds. Het bestaat uit alle magazines + een setje ansichtkaarten. Het is ideaal voor beginnende snailmailers.

Wat is je meest effectieve marketingtool?

webwinkel-te-koop

Ik denk niet dat het een specifiek medium is, maar het feit dat ik zelf ook aan snailmail doe. Ik heb er passie voor en laat ook regelmatig zien waar ik mee bezig ben en/of krijg.

Wat is je grootste marketingsucces?

Ik heb dit jaar op Flavourites Live! gestaan en ik kan het merken in de groei van volgers en bestellingen dat dit goed heeft gedaan voor de naamsbekendheid.

Wat vind je het allerleukst aan het runnen van een webwinkel?

webwinkel-te-koop

Leuke pakketjes maken die ik zelf ook leuk zou vinden om te ontvangen. Ik verzamel allerlei snailmail-gerelateerde spulletjes in euro-winkels die ik gratis bij de bestellingen doe en dat wordt altijd erg gewaardeerd.

En wat minder?

Het promoten, daar ben ik nou eenmaal geen held in.

Waarom wil je je webwinkel verkopen?

Omdat het te goed loopt! Klinkt misschien heel gek, maar ik ben hiernaast ook nog illustrator + grafisch ontwerper, heb nóg een andere shop en het werd gewoon te veel. Iets moet gaan en dat is dit geworden.

Kun je wat meer vertellen over je nieuwe plannen?

Ik heb zoveel interesses, deze kan ik beter kwijt in ankepanke’s shop. Dus hiermee ga ik verder met nieuwe ontwerpen te bedenken en te verkopen.

Wat zou je een eventuele koper nog willen zeggen?

Het aanbod in de shop bestaat uit eigen ontwerpen en producten die ik heb ingekocht bij andere ontwerpers.
Ik heb er in het begin voor gekozen om alleen direct in te kopen van andere ontwerpers en ik denk dat ik me hiermee ontzettend heb beperkt.
Zou je meer algemene producten aanbieden die met snailmail te maken hebben, die goedkoop in te kopen zijn, zouden de bestellingen waarschijnlijk meer en groter worden.

Ook hoef je echt geen ontwerper te zijn om met de shop verder te gaan!
Het huidige aanbod is tijdloos, niet gebonden aan het jaar dat het gemaakt is, dus je kunt hiermee gewoon verder gaan.
Mocht je in de toekomst toch iets nieuws willen toevoegen, kun je altijd contact met mij opnemen en kunnen we misschien samen iets leuks maken.

Snailmail en echte post is op dit moment een trend. Er verschijnen regelmatig artikels over in verschillende tijdschriften. Maar ik denk dat de winkel ook goed kan bestaan nadat deze over is. Tegen die tijd is de shop een gevestigde naam.

>. download de verkoopbrochure van Snailmail Shop <<

Webwinkel te koop: wat vind je ervan?

En? Ben jij enthousiast geworden over SnailMail Shop?
Neem dan contact op met Anke, zij vertelt je met alle liefde alle ins en outs van haar webwinkel te koop!

Toch liever zelf een webwinkel openen?

Wij helpen je graag met het schrijven van een solide ondeernemingsplan.

>> Schrijf je in voor onze Online Training Ondernemingsplan Schrijven <<

Als je de Online Training Ondernemingsplan Schrijven volgt, heb je binnen een maand je eigen ondernemingsplan klaar.
Je kijkt kritisch naar je ondernemerskwaliteiten, brengt de markt in kaart, analyseert de cijfertjes en bestudeert de concurrentie.
Met een goed ondernemingsplan vergroot je jouw kans op een succesvolle webwinkel.

Beschikbaar vanaf 3 maart!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

8 reactie bij Webwinkel te koop: Snailmail Shop

  1. avatar
    Karen Luthke 26 juli 2014 bij 13:14 #

    Hoi Diana, ik wil mijn webwinkel ook graag verkopen. Wat zijn de mogelijkheden om dit op jullie website te publiceren zoals bij snailmail?
    Groet, Karen

    • avatar
      Diana van Ewijk 27 juli 2014 bij 16:43 #

      Ik stuur je zsm een mailtje, Karen!

  2. avatar
    Maris Maria Renne 4 februari 2014 bij 13:37 #

    Leuk om te lezen: succes met de verkoop Anke!

    • avatar
      miriam rijnbeek 10 maart 2014 bij 12:31 #

      Hoi Anke,

      Allereerst wat een ontzettend leuk concept.
      Het maakte mij na het lezen van het artikel meteen enthausiast.
      Ik ben zelf ook creatief en hou van schrijven, en leuke dingen op de post doen.
      Ik heb interesse om je shop over te nemen .
      Maar is hij nog te koop?
      Ik zou graag nog wat informatie willen, en jaarcijfers etc.
      Is dit mogelijk?

      Groeten miriam

      • avatar
        Diana van Ewijk 11 maart 2014 bij 13:07 #

        Hoi Miriam, helaas, de webwinkel is al verkocht! Maar, tipje: Djello.nl staat ook te koop. Wie weet is dat wat voor jou?

        • avatar
          miriam rijnbeek 15 maart 2014 bij 18:37 #

          Hoi,

          Heb gekeken ik vind dat wel wat maar zou graag wat meer informatie willen.
          Hoe kan ik daaraan komen?u kunt mij mailen op m.rijnbeek@hotmail.nl

          • avatar
            Diana van Ewijk 17 maart 2014 bij 11:26 #

            Helaas, Miriam – de webwinkel is al verkocht.

  3. avatar
    Monique - Beads & Basics 4 februari 2014 bij 12:32 #

    Geweldig dat je je webshop kunt verkopen omdat het té goed gaat!

    Zelf ‘schrok’ ik ook een beetje van het onderzoek dat er maar zo weinig verdiend wordt door webwinkel eigenaren. Maar aan de andere kant, zelf maak ik ook vrij weinig winst. Ik ben nu 1,5 jaar bezig en elke euro die verdiend wordt gaat direct weer terug in m’n bedrijf. Het is inmiddels wel ontzettend gegroeid maar ik denk dat veel mensen inderdaad onderschatten hoeveel tijd het kost om een webwinkel op te zetten. Vooral in de eerste paar maanden ben je uren per dag bezig voor soms maar tientjes werk..

    Een bestaande webwinkel overnemen kan een hele goede optie zijn. Maar je moet wel ‘feeling’ met het product hebben. Ookal ‘staat’ de webwinkel al je moet je wel kunnen verplaatsen in de doelgroep en de vragen van je klanten beantwoorden.

    Hopelijk vind je snel een goede opvolger!
    En veel succes met je andere ondernemingen!

Geef een reactie