Webwinkel te koop: Vintagestore.nl

Een eigen webwinkel is voor veel mensen een droom, want het levert een extra inkomen op en het lijkt makkelijk te combineren met een baan en/of de zorg voor een gezin. Maar een succesvolle webwinkel starten is zo makkelijk nog niet….Uit recent onderzoek blijkt dat bijna een derde van de webwinkels nog nooit winst heeft gemaakt. En dat slechts 18% van de webwinkeliers een modaal inkomen uit hun webwinkel weet te halen.

Standaard investeringsonderschatting door starters

Startende webwinkeliers onderschatten standaard hoeveel tijd het kost om een succesvolle webwinkel te lanceren en te runnen. Om het goed te doen, moet je veel tijd investeren, onder andere in:

  • onderzoek (naar bijvoorbeeld je niche en doelgroep),
  • het ontwikkelen en laten bouwen van een webwinkel
  • het inkopen van je collectie
  • het opzetten van een marketingstrategie die ervoor zorgt dat er ook daadwerkelijk klanten naar je webwinkel komen.

Overnemen in plaats van zelf starten

Als je het zo bekijkt, is het erg aantrekkelijk om een (goedlopende) webwinkel over te nemen. Want in dat geval heeft de vorige eigenaar al gedegen onderzoek gedaan, een klantenkring opgebouwd en een marketingstrategie uitgezet. Jij hoeft dan alleen nog maar te fine tunen en aanpassingen door te voeren die beter bij jou passen.

Kortom: een webwinkel overnemen is een aantrekkelijk alternatief voor zelf een webwinkel opbouwen.

Webwinkel te koop: VintageStore.nl

webwinkel te koopOp MamaMarketing besteden we daarom regelmatig aandacht aan webwinkels die te koop zijn. Dit keer is dat VintageStore.nl van Marjolein Notenboom. Hieronder lees je haar verhaal. Misschien is VintageStore.nl wel dé webwinkel voor jou.

Wat is VintageStore voor soort webwinkel?

webwinkel-te-koop-vintagestore-mamamarketing

VintageStore verkoopt écht vintage kleding: kleding die minstens 20 jaar oud is, en die voor het grootste deel uit Amerika, Frankrijk en Engeland komt. Van sierlijke stoffen uit de 70’s tot juist het grove linnen uit de jaren 40. Van zacht leer van een tas tot een harde rieten clutch uit de 60’s. Van een doorleefde zijden blouse uit de 50’s waar al veel mee naar rock ’n roll feesten is gegaan tot een glansjurk met een vlekje op de onderkant, omdat in de jaren 80 de Roxy zo druk was.

VintageStore heeft een  romantische kijk op vintage kleding – en haar klanten ook!

1. Hoe lang geleden ben je begonnen met je webwinkel?

webwinkel-te-koop-mamamarketing

In 2009 ging VintageStore.nl online en ben ik begonnen om van mijn liefde voor Vintage mijn werk te maken.

webwinkel-te-koop-mamamarketing

In 2010 kon ik vinties.nl overnemen, een bekende vintage webwinkel, en daardoor groeide VintageStore snel. Zo kreeg ik al snel veel meer bezoekers – én klanten.
Vinties.nl is gelinkt aan Vintagestore, dus alle bezoekers van Vinties.nl worden automatisch doorgestuurd naar Vintagestore.

webwinkel-te-koop-mamamarketing

In 2013 is Manlyvintage.nl ontworpen en gemaakt. Dus een vintage webwinkel, maar dan speciaal voor heren.

2. Waarom heb je gekozen voor deze specifieke niche?

webwinkel-te-koop-mamamarketing

Als kind al ging ik graag met mijn moeder mee naar rommelmarkten. Lekker snuffelen tussen de oude spulletjes – voor mij zaten daar de mooiste schatten tussen. Ook toen ik als puber mijn eigen kleding mocht kopen, ging ik altijd op zoek naar bijzondere items.

Ik wilde altijd net iets uniekers dan de rest. Ik had een voorliefde voor ouderwetse en klassieke kleding, viel voor mooie stoffen, soepel leer en stijlvolle knopen – en dat is eigenlijk nooit weggegaan.

webwinkel-te-koop-mamamarketing

Hetzelfde geldt voor mijn doelgroep. Mijn klanten zijn mensen die net iets anders willen dan de rest. Met vintage lukt dat altijd, omdat daar vaak maar één item van is. Ik vind het overigens heel belangrijk dat datgene wat ik aanbied, écht vintage is. Ik verkoop dus alleen kleding die minimaal 20 jaar oud is.

3. Wat is het bestlopende product?

webwinkel-te-koop-mamamarketing

Ik merk dat de vintage sieraden erg goed lopen. En de vintage tassen: deze koop ik in in Amerika, daar zitten dus echt bijzondere items tegen die je niet vaak in Europa tegenkomt.

4. Wat is jullie meest effectieve marketingtool?

Ik werk veel samen met mode blogs. Door win-acties of artikelen (in de vorm van advertorials) te regelen bij groene blogs of mode-blogs krijg ik nieuwe, geïnteresseerde bezoekers.

Blogs hebben veel invloed in de mode en zijn dus een hele goede manier om mijn doelgroep te bereiken.

5. Wat is je grootste marketingsucces?

webwinkel-te-koop-mamamarketing

Samenwerken met grotere blogs, zoals www.degroenemeisjes.nl, kost geld, maar pakt vaak verrassend goed uit. Het levert Vintagestore extreem veel Facebook likes en bezoekers op en het geeft enorm veel leuke reacties.

6.Wat vind je het allerleukst aan het runnen van een webwinkel?

webwinkel-te-koop-mamamarketing

Het fijnst aan het runnen van een webwinkel is dat je je dag zelf kunt indelen. Soms werk ik in de ochtend en soms komt het ‘s avonds beter uit.

En natuurlijk is het inkopen van de vintage items echt geweldig! Ik heb, na lang zoeken, bijzondere inkoopadressen in het buitenland gevonden. Zo heb ik in Amerika  een paar liefhebbers die vintage tassen voor me shoppen. En voor vintage laarzen heb ik een aantal goede contacten in Parijs. Het is elke keer weer een kick als ik hun vondsten binnen krijg!

7. En wat minder?

Bericht door www.vintagestore.nl.

Tsja… in de weekenden en feestdagen is het natuurlijk ook slim om op social media aanwezig te zijn. Terwijl je pet daar misschien helemaal niet naar staat, op dat moment. Natuurlijk kun je dit ook gewoon inplannen, dan hoef je er op de dag zelf niet aan te denken.

Wat dat betreft is het runnen van een webwinkel geen van 9 tot 5 baan, – je bent er ook op dagen mee bezig waarop anderen vrij zijn. Maar als het je passie is, is dat stiekem helemaal niet erg!

8. Waarom wil je je webwinkel verkopen?

Ik ben er nu bijna 5 jaar mee bezig en merk dat ik graag een nieuwe uitdaging wil.

Ik ben, naast webwinkelier, ook beeldend therapeute en wil me daar graag weer in ontwikkelen. Dat is een heel ander hoek waar ik me graag vol op wil kunnen richten.

9. Wat zou je een eventuele koper nog willen zeggen?

webwinkel-te-koop-vintagestore-mamamarketing

Je koopt een webwinkel over met meteen een leuke groep vaste klanten. Bovendien krijg je mijn lijst met bijzondere inkoopadressen, zodat je verzekerd bent van unieke items. Daarnaast kan ik je, als je dat wilt, een bepaalde tijd blijven helpen, zodat de overname soepel verloopt.

Er zit veel potentie in Vintagestore – ik doe het daarom niet voor een habbekrats van de hand. Maar je kunt je investering in een paar jaar weer terug verdienen als je er hard aan werkt!

Heb je interesse in VintageStore.nl?

Meer informatie nodig? Wil je een vraag stellen of een bod uitbrengen? Stuur dan een mail naar Marjolein Notenboom via info@vintagestore.nl, dan neemt zij contact met je op.

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

1 reactie bij Webwinkel te koop: Vintagestore.nl

  1. avatar
    Danielle 15 augustus 2014 bij 23:52 #

    Hoi hoi,

    Graag zou ik willen weten of de shop nog beschikbaar is en wat je vraagprijs is.

    Groetjes Danielle

Geef een reactie