Webwinkel Vakdagen 2014: voorselectie

Een beursvloer vol dienstverleners en leveranciers die je kunnen helpen je webwinkel succesvoller te maken… Dat klinkt geweldig. En toch bezoeken maar weinig kleine tot middelgrote webwinkeliers de Webwinkel Vakdagen. Waarom is dat toch? 

Het antwoord zit eigenlijk al in de vraag: de Webwinkel Vakdagen spreken vooral de grote webwinkeliers aan. Kleine tot middelgrote webwinkeliers voelen zich blijkbaar minder aangesproken door de ronkende reclame voor de Webwinkel Vakdagen – en dat geldt in het bijzonder voor de vrouwelijke webwinkeliers waar wij ons op richten.

Een herhaalde oproep op Twitter leverde onder andere deze reactie op:

Dat gevoel herkennen wij. De uitstraling van de website, de beschrijvingen bij de sprekers, het overschot aan jargon als marktpenetratiegraad, e-tail internationalisatieplan en multichannel productfulfillment doen de rest.

Toch zijn de Webwinkel Vakdagen ook interessant voor kleine tot middelgrote webwinkeliers. In dit artikel leggen we uit waarom én geven we je alvast een voorselectie van interessante sprekers.

En we nodigen je graag uit in ons uit Webwinkel Vakdagen Q&A café waar je zomaar zes leuke vrouwen jouw vragen over jouw webwinkel kunt stellen.

Webwinkel Vakdagen: wat is het?

Wilt u uw conversie verhogen? Uw online klantenservice verbeteren? Meer weten over social en mobile commerce? Uw logistiek efficiënter organiseren?  Bezoek dan de Webwinkel Vakdagen! U vindt er antwoord op al uw e-commerce vragen!

Dat is het eerste wat je leest als je op de site van Webwinkel Vakdagen terecht komt.
Als je verder leest, struikel je over termen als crossing border cloud, e-commerce logistics en omni-channel tactics. Dat verklaart ook de veelgehoorde opmerking van hierboven.

Dat ‘te grote’ gevoel wordt versterkt als je kijkt op de beursvloer: er staan vooral mannen in strakke pakken. Dat geeft een behoorlijk corporate en conventioneel gevoel.

Doodzonde natuurlijk.
Het bijzondere is nu juist dat je als webwinkelier niet aan allerlei conventies hoeft te voldoen.
Een sterk concept, ondernemersgeest en lef vormen voor veel startende webwinkeliers de basis – en kunnen leiden tot een succesvolle webwinkel. Verre van conventioneel dus. 

Webwinkel Vakdagen: Wat kun je er doen?

De Webwinkel Vakdagen biedt aan de ene kant een programma vol lezingen en keynotes.
Die variëren van het succesverhaal van Marlies Dekkers tot een lezing over Bitcoin, en van een presentatie over betaaloplossingen tot een keynote over mobiel ondernemen voor generatie Z.

Daarnaast is er een beursvloer vol stands: hier presenteren zich allerlei partijen die jou kunnen helpen bij het opzetten, ontwikkelen en uitbouwen van je webwinkel. Naast giga-aanbieder die voor minder dan 10.000 orders per week hun bed niet uitkomen, staan hier ook partijen als Checklist Webwinkel en Thuiswinkel.org.

Klinkt goed, toch?
Want echt, de Webwinkel Vakdagen zijn ook interessant voor kleine en middelgrote webwinkeliers.

Webwinkel Vakdagen: ook interessant voor kleine en middelgrote webwinkeliers

De Webwinkel Vakdagen zijn, ondanks het conventionele corporate karakter, ook interessant voor kleine tot middelgrote webwinkeliers.

Het is als ondernemer namelijk enorm belangrijk om je te blijven ontwikkelen.
Om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in je branche.
Of je nu wel of niet iets met bitcoins wil doen, het is belangrijk om te weten wat er speelt – dan kun je het ook met goed fatsoen links laten liggen.

Het programma van Webwinkel Vakdagen is enorm uitgebreid, en daarom hebben we alvast een voorselectie gemaakt van de sprekers en stands die voor jou mogelijk interessant zijn.
Deze voorselectie vind je onderaan deze post.

Webwinkel Vakdagen Q&A café: koffie en antwoorden

20140115-134329.jpg

Voor je in het grijzepakkengewoel stapt, kom je natuurlijk eerst langs in het Q&A cafe.
Want daar zit een team van webwinkelspecialisten om jouw prangende webwinkelvragen te beantwoorden!

In het Q&Acafé vindt je:

• Diana van Ewijk en Dana Taberima van MamaMarketing
• Charlotte Meindersma van Charlotte’s Law & Fine Prints
• Gwen Teske van De Webshop Academy
• Marianne Sijberden van PR-bureau De Perswinkel
• Lonneke Reitsma van Het Communicatielokaal
• Carlotte Mos van Ocher

Haal zelf een koffie en schuif vervolgens aan bij een van de webwinkelspecialisten.

Wij beantwoorden met liefde je vraag over webwinkelmarketing!

>> lees hier meer over het Q&Acafe op de Webwinkel Vakdagen <<

>> schrijf je hier in voor Webwinkel Vakdagen <<

De toegang is gratis, maar dan moet je je wel eerst online registreren.
Niet vergeten!

Voorselectie WEBWINKEL VAKDAGEN

PRESENTATIES WOENSDAG

Trendsetter, baanbreken en innovatief
Marlies Dekkers
Lingerie-ontwerpster Marlies Dekkers vertelt alles over het merk marlies|dekkers, de digitalisering van haar bedrijf en de toekomstplannen. Ook staat ze stil bij de uitdagingen die op haar pad kwamen en de lessen die ze hiervan heeft geleerd.

Oeps, ik ben succesvol. Hoe nu verder met mijn logistiek?
Ferry Jantzen, Directeur WICS Solutions & Ramon Keijsers, Technisch strateeg bij Paazl
Voor wie echt niet meer zelf toekomst aan inpakken en versturen en op zoek is naar een logistieke partner.

Meer rendement met Google AdWords voor Smit Mode: concrete tips en resultaten
Arjen de Mik, Online Marketing Consultant ISM eCompany
Voor wie op zoek is naar conrete informatie over Google Adwords

E-mailmarketing tips & tricks voor webwinkeliers
Michael Heering, Marketing Executive Copernica Marketing Software
Opvallend: er is deze editie veel aandacht voor e-mailmarketing.
Het meest interessant en praktisch lijkt deze.

Webwinkelen anno 2014: waar zijn mobiele kopers nou echt naar op zoek?
Joep Hutschemakers, Hoofd E-commerce & Media Marktplaats Zakelijk
Voor wie het heeft gemist op Flavourites Live! Business 2013: Marktplaats is ook interessant voor wie nieuwe produkten verkoopt. Daarom is deze presentatie voor jouw webwinkel wellicht interessant:

Hoe begin ik een webwinkel? – Alles wat je moet weten
Kasper Hägele, Support & Webcare bij Mijnwebwinkel 
Voor wie een webwinkel wil starten, maar (nog)  niet wil laten bouwen, is deze presentatie van MijnWebwinkel interessant.

Als je bent doordrongen van het belang van mobile shopping, dan zijn deze twee presentaties wellicht interessant:

Dus jij wilt ook een appie?
Jeroen Blaauw, Strategious 

Lift mee op het succes van mobiele commercie
Menno Biesiot, Pocket Shop
In 2013 komt al meer dan 50% van het internetverkeer van mobiel of tablet.
Wat zijn de voordelen van native apps boven mobiele sites? Hoe wordt jouw webwinkel mobiel gevonden? En… hoe kun je de kosten laag houden?

Duizelt het je allemaal?
Dan is deze lezing ook heel veelbelovend:

Online strategie op 1 A4
Gideon Schipaanboord, Strategy Director GuiltyPeople dochter van ISM eCompany
Aan de hand van aansprekende voorbeelden wordt je geïnspireerd om jouw online strategie te vatten op 1 A4

Inleiding Shopping2020
Jorij Abraham, director research & advise Ecommerce Europe, verbonden aan Thuiswinkel.org 
Interessant voor wie wil weten wat shopping2020 nu precies inhoudt.

WEBWINKEL VAKDAGEN

PRESENTATIES DONDERDAG

Ervaringen van een serial entrepreneur
Michiel Muller, specialist in ondernemerschap, innovatie, daadkracht en het openbreken van markten
Inspiratie op het gebied van ondernemerschap.

Trends en ontwikkelingen in zoekmachinemarketing voor online retailers
Wolter Tjeenk Willink, Directeur zoekmachinebureau Traffic Builders

Nieuwe wettelijke regels per 2014!
mr. drs. Neeltje van der Veeken , advocaat
Laat je juridisch bijspijkeren tijdens deze presentatie.

De logistiek achter e-commerce Hema
Joke Vink, Hoofd Ecommerce DC Hema
Spieken bij de grote jongens en meisjes 🙂

Maak uw webwinkel tot een groot succes
Tips en tricks van Ik&Ik, Webwinkel Thuiswinkel Award Winnaar 2013 

7 essentiële tips voor succesvolle webwinkels
Mariska van den Berg
Waar begin je als je een goed idee hebt voor een webshop? En wat zijn de stappen daarna op online marketing vlak? 

Online ondernemen 
expertgroep Online Ondernemen
Wat verstaan webwinkeliers onder succes, hoe succesvol zijn webwinkels en welke factoren zijn hierop van invloed?

De kracht van online reviews
Of je nu een kleine webwinkel hebt of een online reus bent: online reviews zijn ontzettend belangrijk voor jouw bedrijf.

Online conversie met contentmarketing en storytelling
Patrick Petersen, Auteur, docent en oprichter van bureau AtMost.nl/AtMost.TV en platform SocialMedia.nl

Disclaimer: wij hebben geen van deze sprekers eerder gehoord, dus we garanderen niet dat de presentaties goed zijn…

Een tip: de meeste sprekers hebben betaald om hun presentatie te mogen geven.
Dat betekent dat je, in meer of mindere mate, een verkooppraatjes voor de betreffende dienst kunt verwachten. Laat je daardoor niet afleiden, maar luister naar het inhoudelijke verhaal en beslis aan de hand daarvan of dat interessant is voor jouw webwinkel en zo ja: welke dienst je daar het best voor in kunt zetten.

Veel plezier op de Webwinkel Vakdagen 2014!
Enne: je komt ons toch wel opzoeken?

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, ,

1 reactie bij Webwinkel Vakdagen 2014: voorselectie

  1. avatar
    Bianca 22 januari 2014 bij 21:26 #

    Wat een goed verhaal. Jullie hebben me overgehaald.
    Ook ik ben twee jaar geleden geweest en voelde me een beetje verdwaald in het grote geweld. Tuurlijk moeten we ons blijven ontwikkelen. Wat naïef van me om te denken dat we hier niet naartoe moeten gaan.
    Ik ben er bij en kom morgen zeker even langs in het Q&A Café!

Geef een reactie