Ondernemen voor webwinkeliers: themamaand en werkboek

MamaMarketing WErkboek Ondernemen

Goedemorgen! Het is een nieuwe dag, een nieuwe maand, een nieuw jaar.
Met nieuwe kansen én heel veel nieuwe uitdagingen.
Een jaar om succesvol te starten.
Niet alleen voor jou, maar ook voor ons….

Want wij gaan het dit jaar helemaal anders aanpakken.
De afgelopen twee jaar hebben wij vrijwel dagelijks een marketingtip, -truc of tool met jullie gedeeld.
Soms een fijne quote om jezelf een schop mee onder de kont te geven, soms een handig artikel over hoe je effectiever kunt twitteren en soms superpraktisch advies over waar je bijvoorbeeld aan moet denken als je een visitekaartje laat maken.

Dit jaar doen we het anders…

Themamaanden: lekker de diepte in

We gaan VANAF VANDAAG met maandthema’s werken.
Klinkt niet spannend, is wél handig: zo kunnen we de diepte induiken en echt álles wat we over dat specifieke onderwerp weten met jullie delen. Zo vragen we gastbloggers die specialist zijn op dat gebied, organiseren we Facebook Vragenuurtjes rond dat thema én doen we SpeedCoachSessies met jullie vragen over dat onderwerp.

Klinkt toch wel goed, niet?

Januari: Ondernemersmaand

We beginnen bij de basis: we trappen 2013 af met een ondernemersmaand. We besteden onder andere aandacht aan ondernemingsplannen. Want wat komt daar allemaal bij kijken? Wat moet je weten? Hoe regel je het financieel? Enne… wat is eigenlijk een liquiditeitsbegroting?
Marketing is natuurlijk een belangrijk onderdeel van jouw ondernemingsplan, dus we gaan ook weer terug naar de basis. Hoe schrijf je een marketing-communicatieplan? En hoe vertaal je dat plan vervolgens naar een werkbare marketingstrategie?

Verder gaan we met een aantal gastbloggers in op het visuele aspect van jouw merk: hoe ontwikkel je een huisstijl? Waar moet je aan denken? En waarom is het uberhaupt belangrijk om je visueel te onderscheiden?
Daarnaast gaan we in op de mens achter jouw merk: jij dus! Zet jij je kwaliteiten goed in? Of doe je nog veel dingen die eigenlijk niet bij je passen? Hoe zet je sterke kanten in om een succes van je webwinkel te maken?

Verder hebben we nog een leuk nieuwtje…

MamaMarketing Werkboeken

Kruip jij het liefst terug in bed als je over de cijfertjes achter je webwinkel moet nadenken? Doe jij maar wat als het op marketing aankomt? Zonde. Wat met dezelfde inzet kun je veel meer bereiken – als je maar focust. Dit klinkt misschien als abracadabra, maar wij helpen je graag een handje.

Hoe we jou gaan helpen?

Goede vraag, simpel antwoord: eind januari lanceren wij ons allereerste boek.
Het MamaMarketing Werkboek Ondernemingsplannen.

De naam is niet zo sexy, maar zegt wel precies wat je kunt verwachten: geen theoretische verhandeling vol niet-ter-zaken-doend marktonderzoek, onnavolgbare cijfertjes en abstracte voorbeelden van hoe grote bedrijven dat aanpakken, maar een e-boek vol praktische informatie, herkenbare voorbeelden én propvol handige werkbladen waar je direct mee aan de slag gaat.

En nee: een ondernemingsplan opstellen is niet alleen handig voor starters.
Juist niet. Het is ook heel handig als je al langer bezig bent. Het is namelijk erg belangrijk om eens in de zoveel tijd kritisch te kijken naar waar je staat, waar je naar toe wilt en welke route je daarbij gaat volgen.

Kortom: of je nu een groentje bent die droomt van een eigen webwinkel, of een door de wol geverfde webwinkelier (of een oude taart, à la Martine Bakx) – houd ons in de gaten!

Zo. En dan nu eerst die laatste oliebollen soldaat maken. Fijne nieuwjaarsdag!

Iedere dag een fijne webwinkel-marketingtip?

Volg Mamarketing dan op Facebook en op Twitter, dan weet je zeker dat je niets mist!

 

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , , , , ,

4 reactie bij Ondernemen voor webwinkeliers: themamaand en werkboek

  1. avatar
    jaan 7 januari 2013 bij 13:49 #

    Een van de vele geschenken uit de hemel… Vandaag is mijn eerste officiele werkdag als eigen ondernemer althans zo voelt het. Parttime baan stopgezet en nu vol voor mijn eigen toko. Mijn god wat heb ik een drive. En nu komen jullie op mijn pad met het geweldige thema maand idee. Dit jaar kan niet beter beginnen. Het leven gaat al snel genoeg denk ik vaak maar deze keer kan het niet snel genoeg gaan. Ik kijk uit naar het eerste boek! Heel heel veel succes,
    groeten van jaan

    • avatar
      Diana 21 januari 2013 bij 07:12 #

      Wat leuk om te horen, Jaan! We zijn nog druk bezig met de laatste puntjes op de i, het bouwen van een MamaMarketig webwinkel en meer van dat soort dingen… Op 1 februari lanceren we het gloednieuwe MamaMarketing, met twee werkboeken, tig werkbladen en … een app! Nu al zin in 🙂

      Heel veel succes met het opbouwen van je eigen toko!

  2. avatar
    Letty 2 januari 2013 bij 12:50 #

    Allereerst de beste wensen voor een Gelukkig, Gezond en Creatief 2013!
    Super, jullie plan voor Thema maanden!
    Vind het “marketing gebeuren” één van de moeilijkste onderdelen van je webshop.
    Er is veel over te vinden, maar er is zoveel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie:)
    ..en inderdaad huisstijl, heel belangrijk maar hoe ontwikkel je dat zodanig dat je je inderdaad kunt onderscheiden.
    Ben benieuwd.
    groetjes,
    Letty

  3. avatar
    kristel 1 januari 2013 bij 11:34 #

    leuk! ik ben benieuwd!

Geef een reactie