Werkboek: Bloggen voor Webwinkeliers

Boost je webwinkel met bloggen

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: bloggen?
Dat is de basis van je online marketing strategie.
Met een goed webwinkelblog trek niet alleen nieuwe klanten naar je webwinkel, maar trek je ze ook over de koopstreep.

Huh?

Ja echt. Dat heet content marketing – of zoals wij het noemen: Hink-Stap-SprongMarketing.

Hoe werkt bloggen voor webwinkels?

Even heel kort:

  1. met interessante koppen op social media, trek je potentiële klanten naar je blog.
  2. op je blog lezen ze het inspirerende/adviserende artikel dat bij de kop hoort, leren je kennen als sympathieke expert en, nog belangrijker: gaan je vertrouwen.
  3. omdat jij hen inspireert, adviseert en helpt, gunnen ze jou de koop.

Jou.
Niet Zalando, Wehkamp of Bol.com.

Meer verdienen met je webwinkel?

Wil jij leren hoe je met plezier en een planning blogt?
Hoe je zulke inspirerende blogcontent creëert dat je blog verslonden wordt?
Hoe je en passant superinteressante content voor je social  media kanalen ontwikkelt?
Hoe je dankzij je blog zelfs in de bladen komt?

Met andere woorden: wil je, terwijl je je klant inspireert, adviseert en helpt, meer verkopen realiseren?

>> bestel het Werkboek Bloggen voor Webwinkeliers <<

GRATIS WERKBLAD: How to blog

NB HowToBlog-01

Met dit handige geheugensteuntje noteer je snel al je leuke blog-ideeën – inclusief relevante zoekwoorden, een call to action en een gestructureerd idee voor de inhoud.

Download gratis, print uit en zorg dat je altijd een stapel How-to-Blogblaadjes op voorraad hebt.
Inspiratie nodig? Dan pak je gewoon je stapel blaadjes eruit. Je eigen blogidee-archief!

Download in ruil voor een tweet

Vooruit: met een Facebook Update of Google Plus mag ook.
Klik op de blauwe button hierboven, doe wat de computer zegt en alles komt goed!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , , ,

4 reactie bij Werkboek: Bloggen voor Webwinkeliers

  1. avatar
    Ingrid 6 maart 2014 bij 06:38 #

    Goedemorgen
    Waar kan ik dit boek bestellen en wat kost het?
    Groetjes ingrid

  2. avatar
    Inge 3 maart 2014 bij 21:28 #

    Ideaal zo’n werkboek voor bloggen. Het is absoluut erg leuk om te doen, maar heel af en toe ontbreekt het een beetje aan de inspiratie. Ook de werkbladen zijn ideaal, aangezien je op die manier al een ‘kladje’ van je blog kunt maken en later uitschrijven.
    Verder wil ik jullie nog complimenteren met jullie uitgebreide site over marketing voor webshops. Heb er al veel tips en tricks uit kunnen halen en kunnen toepassen:)

    • avatar
      Diana van Ewijk 5 maart 2014 bij 16:05 #

      Wauw, Inge – dankjewel voor je mooie compliment! Het zou geweldig zijn als je een review achter wil laten in de webwinkel, zodat twijfelaars kunnen lezen wat anderen ervan vonden en of ze er wat aan gehad hebben. Nogmaals dank en heel veel succes met je webwinkelblog!

Geef een reactie