Werkboek Nieuwsbrieven: van nieuwsgierig aagje naar trouwe klant

Niet dood, ouderwetsch, achterhaald of afgeschreven.
Nee, de nieuwsbrief is springlevend.

Zonde dus, dat jij daar (te) weinig mee doet.
Omdat jij denkt dat je al je tijd en energie in Social Media moet steken.

Nieuwtje: mensen volgen je niet op Social Media omdat ze jouw aanbiedingen niet willen missen.*
Ze volgen je daar omdat ze interesse hebben in jouw merk, omdat ze jouw als ondernemer leuk vinden of omdat ze je een keer hebben ontmoet en graag op de hoogte blijven.
Okee, af en toe een reclame-boodschap is prima.
Maar voor de rest: no spam, please.

De twee belangrijkste voordelen van een nieuwsbrief

Heel anders is het met een nieuwsbrief. Want een nieuwsbrief biedt twee belangrijke voordelen:

  •  jouw nieuwsbrief-abonnee heeft moeite gedaan om zich in te schrijven:
    zij is geïnteresseerd in jouw webwinkel, heeft jou haar e-mailadres gegeven – en haar expliciete toestemming je producten aan haar te verkopen.
  • een nieuwsbrief belandt rechtstreeks bij jouw (potentiële) klant in de inbox:
    en gaat dus niet verloren in de vele andere aandachttrekkende tweets, pins en updates.

Goud waard, dus, een nieuwsbrief.
Maar hoe schrijf je een effectieve nieuwsbrief?
En hoe kom je aan abonnees?

Werkboek Nieuwsbrieven voor MamaMarketeers

WB_Nieuwsbrieven_Winkel_Omslag_01

Het Werkboek Nieuwsbrieven voor MamaMarketeers is een praktisch e-book waarmee je jouw eigen nieuwsbrievenstrategie ontwikkelt.
Je leert:

  • hoe je de juiste abonnees aantrekt – die oprecht interesse hebben in jouw produkten
  • hoe je zelf een effectieve nieuwsbrief schrijft – waarmee je je lezer overtuigt bij jou te kopen
  • hoe je een goede nieuwsbrievenstrategie ontwikkelt – waarmee je van éénmalige kopers trouwe klanten maakt

Met een goede nieuwsbrievenstrategie verhoog je je omzet op een manier die past bij jou, je merk én je doelgroep.

Nu investeren in leren = meer verkopen in de toekomst

Met het Werkboek Nieuwsbrieven voor MamaMarketeers leer je hoe je e-mail inzet als marketing-tool, zonder dat je daarvoor eerst een marketing-expert hoeft te worden.
We leggen uit:

  • hoe jij je abonnees waarde biedt – en ze zo aan je bindt
  • hoe je je eigen redactie-formule opzet – zodat je voortaan precies weet waar je over moet schrijven
  • hoe je een helder doel stelt voor jouw nieuwsbrief – zodat je nieuwsbrieven steeds effectiever worden
  • hoe je een goede planning maakt – zodat je zo efficiënt mogelijk werkt
  • hoe je de Perfecte Nieuwsbrief schrijft (of in ieder geval een heel goede :-)) – die je lezer overtuigt bij jou te kopen
  • wanneer jij het beste jouw nieuwsbrief kunt versturen – zodat ‘ie bovenin de mailbox van jouw abonnee zit

Daarnaast:

  • leggen we uit welke verschillende soorten nieuwsbrieven er zijn,
  • gaan we in op het fenomeen E-mail Service Providers en
  • vertellen we je precies welke regeltjes er gelden als je een nieuwsbrief gaat versturen.

Klaar om je eigen nieuwsbrieven te gaan versturen –
en meer geld te verdienen met je webwinkel?

Met het Werkboek Nieuwsbrieven voor MamaMarketeers krijg je:

  • alle tools in handen voor je eigen, effectieve, nieuwsbrievenstrategie,
  • versterk je je merk en
  • vergroot je de kans om van jouw webwinkel een succes te maken.

Klinkt goed, toch?
En het werkt: elke keer als ik voor mijn webwinkel Homemade Happiness een nieuwsbrief verstuur, piekt het bezoek én, niet onbelangrijk: de bestellingen.
Wil jij dat ook? Ontwikkel dan nu jouw eigen nieuwsbrievenstrategie.

>> lees hier meer over het Werkboek Nieuwsbrieven voor MamaMarketeers

>> bestel hier meteen het Werkboek Nieuwsbrieven voor MamaMarketeers

*) begrijp ons niet verkeerd: we zijn dol op Social Media. Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram… prachtige kanalen om je (potentiële) klant te ontmoeten, je merk op te bouwen en je expertise te showen. Maar voor doelgerichte reclame is een nieuwsbrief veel effectiever.

 

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie