De mensen achter MamaMarketing

De mens achter je merk zichtbaar maken – dat is één van onze speerpunten.
Door zichtbaar te maken WIE jij bent en WAAR jij voor staat, kun je:

  • ondernemen zoals jou dat goed lijkt,
  • wordt marketing bedrijven een heel stuk leuker én
  • trek je de mensen die bij je passen.

Win-win-win, dus.

Maar ja… Practise what you preach, vinden wij.
Want wie zijn nou de mensen achter MamaMarketing?
Na bijna drie jaar is het weer eens tijd voor een blogpost over het team van MamaMarketing!

Wie zijn de mensen achter MamaMarketing?

WAT MamaMarketing doet, is inmiddels wel duidelijk.
Vanuit WELKE VISIE MamaMarketing dat doet, ook, toch?

Maar de grote vraag is: WIE zitten daar nou precies achter?

Om die vraag te beantwoorden, maakten wij onlangs deze MamaMarketing videopitch.

MamaMarketing videopitch

De reacties op onze videopitch zijn enorm enthousiast (waarvoor dank!).
Maar we kregen, terecht, ook vragen.

 

Dus… waar is Laura gebleven?

MamaMarketing, Diana van Ewijk, Dana Taberima, Laura van den Brink

Laura van den Brink was er vanaf het eerste moment bij.
Sterker nog: Diana en Laura startten samen MamaMarketing, op 20 december 2010.
Dit schreef ze in onze allereerste blogpost:

Een tweetup werd geregeld, de ideeën vlogen over de koffietafel, de mail, Twitter en telefoon en MamaMarketing was geboren.
Soms gebeuren dingen zoals ze gebeuren, zonder vooropgezet plan.
Ik vind het heel bijzonder om te zien dat onze losse flodder-ideeeën inmiddels vorm beginnen te krijgen.
Eerst met dit blog, later meer.
It all started with a tweet

– Laura van den Brink

Vanaf dag moment blogden we ons een slag in de rondte, over de meest uiteenlopende webwinkelmarketing-ideeën.
Laura is namelijk een ster in het vinden van nieuwe kanalen en tools waarmee je je webwinkel in de spotlight kan zetten.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de manier waarop ze haar kerstcollectie aankondigd: met een prachtig filmpje – dat ze eigenhandig in elkaar heeft gezet. Held!

Het grote succes van LOVY kindersieraden


En tja, hoe gaat dat?
Kleine bedrijven worden groot…

Laura voerde ‘de MamaMarketing’ ver door in haar eigen online promotie en zag daardoor haar kindersieradenmerk LOVY enorm groeien.
En tegelijkertijd groeide ook MamaMarketing als een tierelier: wij besloten begin 2013 om het roer om te gooien, en veel gerichter kennis te gaan delen. Werkboeken en -bladen, SpreekKwartieren, Facebook Vragenuurtjes, screencasts en SpeedCoachSessies, Flavourites Live Business – allemaal geweldige, maar ook zeer arbeidsintensieve ervaringen.

Resultaat?
De groei van LOVY heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat Laura nu te weinig tijd over houdt om zich volledig aan Mamamarketing te verbinden.
Heel jammer voor ons – maar heel fijn voor Laura natuurlijk!
Zo zie je maar wat onze tips voor je webwinkel kunnen betekenen 😉

Maar Laura blijft natuurlijk MamaMarketeer met hart en nieren en zal ook nog de nodige dingen voor ons doen.
Zo gaf ze tijdens Flavourites Live Business 2013 een workshop over ‘Succesvol bloggen voor webwinkeliers’.
Bovendien schrijft ze af een toe een column voor onze werkboeken en een blogpost over de dingen die zij, nog steeds, iedere dag ontdekt op het gebied van webwinkelmarketing.

Het team van MamaMarketing

Dana-Taberima-Diana-van-Ewijk-MamaMarketing

Diana van Ewijk (links) en Dana Taberima (rechts). Foto: Improve Your Perfomance

Diana van Ewijk, mede-oprichter en -eigenaar
ontwerper/schrijver met een voorliefde voor webwinkels en marketing. Mede-eigenaar van kinderfeestmerk Homemade Happiness, kinderapp-uitgeverij Appracadabra en StadsTuinStudio Bed&Birds. Inmiddels fulltime ondernemer, maar ooit begonnen in de kelder: bestellingen inpakken tussen de mama-fiets en de Bugaboo. Moeder van 2 dochters (2005 en 2008). Op Twitter bekend als @DianaVanEwijk.

Dana Taberima, mede-eigenaar
marketing communicatie professional in hart en nieren en eigenaar van Luzente Communicatie. Richt zich vooral op webwinkeliers en MKB. Is analytisch en houdt van cijfertjes, feitjes en resultaten. Sinds januari 2012 moeder van een zoon. Op Twitter bekend als@luzente_ams.

MamaMarketing-Laura

Laura van den Brink

Laura van den Brink, mede-oprichter en gastblogger
kindersieraden-ontwerper en webwinkel-eigenaar van LOVY luxe kindersieraden.  Moeder van 2 dochters (2003 en 2008). Op Twitter bekend als @LauraLOVY. Laura heeft zich per 1 januari 2013 teruggetrokken als eigenaar maar blijft als ad hoc gastblogger met hands on ervaring betrokken.

Marjolijn van Haarlem

Marjolijn van Haarlem

Marjolijn van Haarlem, stagiaire Communication & MultiMedia Design

vierdejaars student Communication & Multimedia Design aan de Hogeschool van Utrecht. Marjolijn specialiseert zich in Visual Design en heeft de minor Editorial Media Design op zak.

 

 

Op 20 december 2013 vieren we onze 3e verjaardag!
En we zijn, alle vier, supertrots op wat we in de afgelopen jaren bereikt hebben.
Op nog drie van dit soort jaren graag.

Ik krijg ineens een jaren 90 liedje in mijn hoofd…
No no no no no no no no no – there’s no limit!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie