Ho. Wacht.
Eerst even dit: aan honderdduizend nieuwsbrief-abonnees heb je helemaal niets.
Tenminste: niet als dat geen mensen zijn met een echte, oprechte interesse in jouw webwinkel.
De hamvraag is dus niet: hoe krijg jij meer nieuwsbrief-abonnees?
De vraag is: hoe krijg jij meer kwalitatieve nieuwsbrief-abonnees?
Simpel: je moet ze lokken.
Niet met een blokje kaas, maar met een onmisbare bonus.
Een cadeautje dat ze krijgen als ze zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief.
Een ding, zó leuk, dat ze met plezier moeite doen en hun e-mailadres overhandigen.
De onmisbare bonus
“Maar goed,” vraag je je nu misschien af, “wat is dan een onmisbare bonus?”
Een onmisbare bonus:
- straalt jouw expertise uit
- past bij jouw producten
- maakt mensen nieuwsgierig naar meer
- past bij jouw look & feel
- heeft een hoge heb-factor
- is digitaal te downloaden: je moet er zo min mogelijk werk aan hebben
Een onmisbare bonus kan van alles zijn: een inspirerende poster, een mooie set kaarten, een handige checklist of een grappig vouwblad. Een mini-tijdschrift of een kort verhaal. Een bijzondere kleurplaat of een… nou ja, alles, eigenlijk. Hierboven zie je de eerste onmisbare bonus van webwinkel Homemade Happiness: een aankleedpoppetje van haar mascotte Missy Lefthand.
Met een goede, onmisbare bonus filter jij je nieuwsbrief-abonnees aan de poort.
Immers: wie niet geïnteresseerd is in jouw bonus, is waarschijnlijk ook niet geïnteresseerd in jouw webwinkelaanbod.
En andersom: wie dolgraag jouw bonus wil ontvangen, is waarschijnlijk net zo geïnteresseerd in jouw producten.
Hoe bedenk je een bonus?
Het belangrijkst van een goede bonus is: de inhoud.
Die moet de spijker op zijn kop slaan.
Denk na over jouw doelgroep: wat zijn haar interesses, haar passie, haar dromen?
En hoe kun jij haar helpen die dromen waar te maken?
Of in ieder geval: die interesse voeden?
Als je daar een antwoord op hebt, kun je je onmisbare bonus ontwikkelen.
Hoe ontwikkel je een onmisbare bonus?
Misschien ben jij handig, en ontwikkel je jouw onmisbare bonus gewoon zelf.
Of misschien ken je een ontwerper/illustrator/fotograaf waar je een fijne barter deal mee kunt sluiten.
Of misschien maakt Cora Verhagen jouw onmisbare bonus wel, in samenwerking met jou en ons…
WIN: jouw eigen onmisbare bonus, i.s.m. Cora Verhagen
Hoe klinkt dit: wij brainstormen samen over jouw onmisbare bonus.
Met dat idee ga je naar grafisch ontwerper/typograaf/illustrator Cora Verhagen van Studio Neeltje – zij maakt er vervolgens een pracht van een download van.
En met die download ga jij kwalitatieve nieuwsbrief-abonnees werven.
Honderd, duizend… of desnoods hónderdduizend.
Klinkt goed, toch?
Voorwaarden
Ga naar de Twitter-pagina van MamaMarketing en retweet onze tweet.
Meer een Facebook-type?
Share dan onze Give-Awaypost met jouw vrienden.
Helemaal niet sociaal?
Laat dan een comment achter onder deze blogpost – mag ook.
TIP:
Als je én twittert/facebookt én een comment achterlaat, dan tel je dubbel.
Simpel toch?
Wat je precies wint
– een korte BrainstormBuddy-sessie (à €75,00) met MamaMarketing: in deze sessie bedenken we samen wat jouw onmisbare bonus zou kunnen zijn. De BrainstormBuddy-sessie vindt plaats via Skype.
– het ontwikkelen en ontwerpen van een onmisbare bonus-printable (à €250,00) door Cora Verhagen van Studio Neeltje.
Cora gaat op basis van onze brainstormsessie aan de slag met jouw printable (maximaal 2 pagina’s).
Meer weten over Studio Neeltje?
Lees hier een interview met Cora Verhagen.
Zij is grafisch ontwerper, illustrator en lettergek.
Ze runt, naast Studio Neeltje, ook Alfabetsy.
Bovendien heeft ze al een flink aantal mooie downloads gemaakt.
Zoals de traktatietoppertjes, HerinnerDingenDoosjes en Webnotes hierboven (de laatste maakte ze voor webwinkel Djello – over deze barter deal lees je hier meer).
Kortom: zij is de aangewezen persoon om jouw onmisbare bonus te ontwerpen.
Doe mee en win jouw eigen onmisbare bonus!
Laat hieronder een comment achter, share deze update op Facebook en retweet deze tweet op Twitter.

- Kom leren in Almere - 7 oktober 2015
- Let’s TalkShop: Najaar 2015 - 12 augustus 2015
- ZomerSchool: Persberichten voor webwinkels - 9 augustus 2015
- ZomerSchool: Twitter voor webwinkels - 2 augustus 2015
- ZomerSchool: Pinterest voor webwinkels - 26 juli 2015
En wij wonnen deze geweldige prijs! 6 mei verschijnt onze nieuwsbrief met de eerste free printable.
Nogmaals veel dank aan Mama Marketing en vooral ook aan Studio Neeltje – het resultaat is geweldig geworden!
Helemaal leuk ! Weer eens wat anders dan korting op je eerste bestelling. Want in mijn beleving zijn de mensen `korting-moe” hoe gek dat ook klinkt. Iedereen smijt met kortingen, dat maakt het dus niet meer speciaal.
Tijd voor iets nieuws dus ! Ik zie er naar uit 🙂
Ah ik kan op dit terrein wel wat creativiteit gebruiken. Dus doe graag mee aan deze leuke actie.
Super idee,
als ik iets al nodig heb, om mijn sociale media compleet te maken.
Dan is het wel een extra boots om de drempel over te gaan, naar het maken van een nieuwsbrief.
Kan ik ergens een bord in de tuin planten 🙂
Help mij! 🙂
Wat een goed idee dit zeg! Wauwie!! Ik doe mee want om mijn aantallen nieuwbrieflezers te verhogen kan ik best wel wat hulp gebruiken!
Wat een fijne informatie. De nieuwsbrieven zijn voor mij een taak waar ik steeds met een berg tegenop zie. Het bestand met aangemelde nieuwsbrief lezers groeit heeeeel langzaam en ik kan zelf maar niet bedenken waarom.
Het zou super zijn om hier hulp bij te ontvangen.
Wat een nuttige actie en geweldig bedacht. De nieuwsbrief is nog een ondergeschoven kindje bij mij. Ik heb veel gehad aan de tips en ben heel erg benieuwd welke bonus ik aan de nieuwsbrief van Bijzonder Kinderfeestje kan koppelen!
Groet Frederike
Helemaal top. Zeer inspirerend. wij geven 10% korting na aanmelding voor de nieuwsbrief .
Het zou leuk zijn als wij een leuke download kunnen weggeven! 🙂
Wat een idee! Loop al de hele dag er mee in mijn hoofd. Ik zou er zo graag met jullie over willen brainstormen.
Heb vollop ideeën, wil ze GRAAG de wereld in slingeren en brainstormen. Mijn schilderijen hebben meer publiek nodig. Ik hoooooop op een onsje geluk… 🙂 En inspiratie!!
Ik doe graag mee! Super leuk.
Wat een super actie! smaakt naar meer! aangezien mijn “plan B” steeds meer vorm krijgt wil ik best graag winnen…
Groetjes Dorke
Met een nieuwe website op komst…is wat extra hulp niet weg. En Studio Neeltje vind ik leuk leuk leuk 😀
Groetjes,
Danielle
Wat een ontzettend leuke actie die ik graag zou willen winnen voor mijn webshop die op 1 mei ‘zijn deuren’ gaat openen! Nu druk bezig met mijn marketingplannen te bedenken. En hulp voor het bedenken van een onmisbare bonus voor iedereen die geinteresseerd is in mijn nieuwsbrief, zou meer dan welkom zijn!
Groetjes Maike
Wat een goed idee! Klanten krijgen altijd korting/een goodie als ze bestellen maar direct iets ontvangen is natuurlijk veel leuker.
Ben benieuwd!
Groetjes,
Marieke
Oh, wat een goede actie, dit wil ik wel winnen 😀
Natuurlijk meteen het werkboek nieuwsbrieven maken besteld en ohhhh wat zou ik graag met jullie aan de slag gaan. Heb het o zo nodig…. (net als mijn voorgangers natuurlijk). Super toffe aktie! Dank jullie wel.
Wouw, wat een mooie actie!
Ik ben zo na aan het denken, en heb ook veel creatieve ideetjes, maar nu nog leren hoe ik dat kan uitvoeren..
Ik heb net afgelopen week mijn winkeltje ‘Van Straten & Co’ geopend oftewel we zijn ‘live’;-)
Nog zeker niet volledig, maar ik ben van het type – leren door te doen. Dus jullie site is een genot, werkboek ondernemingsplan & twitter in bezit. En deze actie past volledig in het plan, een toffe ‘goodie bag’ voor van Straten & Co. En een brainstorm, áltijd fijn!
Kijk! Dit is nog eens een gave give away! EN gelokt via jullie eigen nieuwsbrief!
Ook ik doe graag mee! Wat is er nu mooier om met zulke experts aan de slag te gaan!
Gedeeld op Facebook!! Zou leuk zijn als ik hiermee aan de slag kan en zo meer uit mijn nieuwsbrief kan halen.
Wat een goede tip zeg.
Van Homemade Happiness kende ik hm inderdaad. Maar nooit zelf aan gedacht.
Wat zou ik graag winnen om dit voor mijn website uit te dokteren.
En gewoon omdat het leuk is: *Retweet*share*like*
Wat een goede tip! Het is inderdaad lastig om kwalitatieve lezers voor je nieuwsbrief te krijgen maar ik weet al helemaal hoe ik het ga doen nu!
Wat een gave give-away! Ik heb er zelf al eens over nagedacht, maar met ons product (kaarten) kom ik steeds niet verder dan digitaal kaarten versturen en dat vind ik niet echt uniek. En hoe het technisch uit te voeren zou ik ook niet weten 😉 Een brainstomsessie zou dus erg welkom zijn!
Gave actie. Count me in!
Wat zou dit een top start van mijn webshop zijn die 1 mei opent! Ik ga het meteen delen.
Wat een te gekke give away :o) Wij doen graag mee!
Woohoo, wat een te gekke winactie… ik doe mee! Ben fan van Cora en haar Studio Neeltje en erg trots dat ze vanaf het begin bij Moosmade betrokken is!
Wie wil dit nou niet! Zou helemaal super zijn. Ben momenteel aan het worstelen met mijn nieuwsbrief, look and feel en dit zou helemaal goed aansluiten! 🙂 …. Dus ja heel graag!
Wat een super leuke actie!
We zijn zelf druk bezig met het op de kaart zetten van onze website maar ook de nieuwsbrief, dus zou super zijn om dit met jullie samen te mogen doen! Hoop dat ik win!!!
Groetjes mieke
Wat een leuke giveaway! Ik doe graag mee!
Ooooh leuk, ik doe graag mee! Zet het ook op FB 🙂
Echt te gek deze give away!!! Ik ga heeeeeeel hard duimen en natuurlijk liken en retweeten!! Fingers crossed!!!
Hoi meiden,
Ik heb net het werkboek Nieuwsbrieven geprint. En ga dit weekend er eens echt mee aan de slag. Wat zou het geweldig zijn om bovenstaande prijs te winnen. Want ik ben er nog niet uit wat voor mijn borduurstudio dé onmisbare bonus zou kunnen zijn. Dus jullie hulp zou op het perfecte moment komen. (begin maar vast met duimen….!)
Groetjes van Mirjam
Superleuke actie 🙂
Dat zou leuk zijn! Ben zelf ook al aan het zoeken naar zoiets!
Done!
Jeu wat een gave give-away zeg!! Snel naar twitter om te delen! En nu maar duimen!!
Groetjes,
Silvana
Wow… wat een leuke give away!
Zal het meteen sharen
Groetjes
Chantal