UPDATE 5 juli: de winnaar van deze winactie is Esther Verheijden, van De Oude Speelkamer. Gefeliciteerd, Esther!
Jij bent goed bezig: je hebt al een persbericht geschreven, bent bezig met een kick ass perslijst en hebt een briljante bobbel bedacht – al zeg je het zelf.
Maar dan komen de twijfels…
Is jouw persbericht wel goed geschreven?
Heb je alle relevante informatie benoemd?
WAAR IS ZO’N REDACTEUR EIGENLIJK NAAR OP ZOEK?!
En trouwens, wie zit er nou helemaal op jou te wachten?
Nee, dat wordt dus niks, dat persbericht…
Herkenbaar?
Natuurlijk! Ik vond het ook doodeng, mijn eerste persbericht schrijven.
Als schrijven niet to jouw dagelijkse bezigheden behoort, is het normaal dat je er tegenop ziet.
Dat je het uitstelt, of er zo lang aan schaaft en schrapt dat je het veel te laat verstuurt.
Of, erger nog: dat je er maar helemaal van afziet…
Zonde!
Speciaal voor alle wikkers, wegers en twijfelaars hebben wij nieuws.
Heel goed nieuws.
Win: een persberichtsessie i.s.m. Laura Soer
Hoe klinkt dit: een door de wol geverfde schrijfster neemt jouw persbericht onder de loep.
Ze kijkt met de ogen van een redacteur en analyseert of jouw persbericht voldoende opvalt én informeert.
Ze herschrijft het op de punten waarop het nog hapert.
Vervolgens brainstormt ze met jou over hoe je het meest uit jouw persbericht kunt halen.
Welke bladen staan er op je perslijst?
Welke producten uit jouw webwinkel passen nog meer bij dit persbericht?
En ze beantwoordt vragen die je nog hebt over het (herschreven) persbericht.
Zo schrijven jullie samen een persbericht dat:
- precies de goede informatie bevat en dat
- naar de juiste bladen wordt gestuurd
Bovendien leer je hier enorm veel van, zodat je je volgende persbericht met veel meer plezier, zekerheid en gemak schrijft.
Klinkt goed, niet?
Voorwaarden
Ga naar de Twitter-pagina van MamaMarketing en retweet onze tweet.
Meer een Facebook-type?
Share dan onze Give-Awaypost met jouw vrienden.
Helemaal niet sociaal?
Laat dan een comment achter onder deze blogpost – mag ook.
TIP:
Als je én twittert/facebookt én een comment achterlaat, dan tel je dubbel.
Simpel toch?
Wat je precies wint
- het herschrijven van jouw persbericht door Laura Soer
- een brainstormsessie met Laura Soer over het herschreven persbericht (half uur, via Skype of telefonisch)
Meer weten over Laura Soer?
Laura Soer werkt al vijftien jaar als journalist voor dagbladen en tijdschriften.
Bij lifestylebladen Marie Claire en Hide&Chic selecteerde ze onder meer persberichten voor de rubrieken en ontwikkelde ze een liefde voor schrijven over mooie producten.
Ook geeft ze schrijfcursussen en helpt ze kunstenaars en creatieven met hun tekstpresentatie.
Op Etsy heeft ze sinds kort de winkel Writersfiles waar je ter kennismaking met haar werk jouw persbericht kunt laten herschrijven en persoonlijke schrijftips krijgt voor € 27,50.
Doe mee en win een persbericht-sessie
Laat hieronder een comment achter, share deze update op Facebook en retweet deze tweet op Twitter.
Meedoen kan tot en met 1 juli. We maken de winnaar bekend op dinsdag 2 juli!

- Kom leren in Almere - 7 oktober 2015
- Let’s TalkShop: Najaar 2015 - 12 augustus 2015
- ZomerSchool: Persberichten voor webwinkels - 9 augustus 2015
- ZomerSchool: Twitter voor webwinkels - 2 augustus 2015
- ZomerSchool: Pinterest voor webwinkels - 26 juli 2015
Gave actie! Heb jullie tweet ook geretweet (@sprankels) net. Dit zou een mooie extra kunnen zijn bij het opstarten van m’n eigen onderneming binnenkort!
Dat durven wij wel hoor, met de billen bloot en commentaar incasseren! Van fouten maken wort je (… haha) alleen maar beter! We maken graag kans natuurlijk om Laura Soer te ontmoeten en van haar te leren. En nu duimen draaien tot 1 juli!
wow wat een gave actie! Ik heb een ge-rt en laat nu een comment achter 🙂 mijn tweetnaam is sweetestdesign
Ik doe héél graag mee!! 🙂
Wat een leuke actie weer. En ook precies op tijd 😉 Heb namelijk een enorm leuke bobbel maar geen bericht…. HELP
Geweldige actie! Natuurlijk win ik deze graag 😉
Wat een ontzettend leuke actie! Ik kan de hulp
Erg goed gebruiken.. Vind het nog moeilijk een goed persbericht op te stellen dus jullie deskundige hulp komt goed van pas!!!
Best een uitdaging om een hoge kwaliteit schoonmaakgereedschappen onder de aandacht te brengen bij de juiste groep redactieleden.
Hoe doen we dit op de juiste manier en met de juiste persberichten?
#nogveelteleren
Leuk, wij doen mee!
Absoluut een leuke, maar ook een spannende actie.
Net als het schrijven van een persbericht spannend is, vind ik het heel spannend (eng) om commentaar te krijgen.
Maar uiteraard wel functioneel en nu onzeker of ik het wel goed doe (ooit op school in het typemachine-tijdperk iets over “persberichten schrijven” gehad, maar of dat nog klopt?).
Ik doe graag mee! Ik wil al heel lang een persbericht schrijven maar het wil nog niet zo lukken! Hulp daarbij zou dus erg fijn zijn.
Groetjes,
Marieke
Wat een super actie weer! Deze zou ik heel graag winnen. Ook gedeeld op Facebook!
Wat een te gekke actie weer! Ik doe mee 🙂 Ben wel benieuwd of ik mijn persberichten nieuwswaardig genoeg schrijf. Tips zijn van harte welkom, zeker van Laura Soer!