Win een product-fotoshoot (door Jelita Scholing)

FB update GiveAway Jelita Scholing

Dus: jij wilt met jouw product in ‘de bladen’?
Je hebt je persbericht al geschreven (en een geweldig leuke invalshoek bedacht), bent bezig met een kick ass perslijst en hebt een briljante bobbel bedacht – geen twijfel mogelijk: jouw persbericht wordt in ieder geval geopend én gelezen.

Maar ja… wordt je product vervolgens ook geplaatst?
Heb je er foto’s bijzitten waarvan je 100% zeker weet dat het betreffende blad ze graag plaatst?
Mmm, tja.. nu je het zegt… die productfoto’s zijn niet supergeweldig, eigenlijk.
Een beetje flets. Of nee, te donker.
Of gewoon: niet echt passend bij jouw look & feel.

Wat nu?

De perfecte productfoto’s

Hip&Hot Magazine

Er zijn grofweg drie soorten productfoto’s:

  1. objectieve foto’s:
    foto’s die het product op zijn best laten zien, die alle details haarfijn in beeld brengen, en waarin het product goed is uitgelicht, zodat de kleur goed te beoordelen is.
  2. sfeerfoto’s:
    foto’s die de kijker het gevoel geeft wat ze met het product kunnen. De kijker moet bij zo’n foto weg kunnen dromen, zichzelf al zien zitten in haar favoriete stoel, bij het open raam, met in haar hand de mok die ze nu in jouw webwinkel aan het bekijken is.
  3. echte-mensen-foto’s:
    dat is natuurlijk niet het officiële woord, maar geeft wel weer wat we bedoelen. Namelijk: foto’s waarop jouw kijker kan zien hoe het product in gebruik is. Dat hoeft niet met een fotomodel, maar veel liever met een écht mens, iemand in wie jouw kijker/koper zich kan verplaatsen.
    Zo’n foto geeft ook meteen een goed beeld van het formaat van het product, omdat het met een menselijke maat is gefotografeerd.

Goede productfoto’s zijn essentieel. Bladen, we zeiden het al in dit artikel over persberichten, zijn altijd op zoek naar goede content. Als jij dat kan bieden in de vorm van mooie (sfeer)foto’s van jouw product, dan vergroot je de kans dat jouw product in een blad komt.

Win: jouw eigen set goede productfoto’s i.s.m. Jelita Scholing

Hoe klinkt dit: een getalenteerde en ervaren fotograaf maakt een serie van drie foto’s van één van jouw producten.
Ze zorgt ervoor dat jouw klanten het product:

  • haarscherp en perfect uitgelicht in close-up kunnen bekijken,
  • creëert een sfeer rondom dat product én
  • fotografeert het betreffende product met een model.

Deze serie foto’s kun je gebruiken in je persbericht, maar ook in je webwinkel, in flyers, op een kaart – waar je maar wilt.
Klinkt goed, niet?

Voorwaarden

Ga naar de Twitter-pagina van MamaMarketing en retweet onze tweet.
Meer een Facebook-type?
Share dan onze Give-Awaypost met jouw vrienden.
Helemaal niet sociaal?
Laat dan een comment achter onder deze blogpost – mag ook.

TIP:
Als je én twittert/facebookt én een comment achterlaat, dan tel je dubbel.
Simpel toch?

Wat je precies wint

Hip&Hot Magazine

– een serie van drie foto’s (sfeer, met model en een close-up) rond één product naar keuze.

NOOT:
het product wordt gefotografeerd in de studio van Jelita Scholing. Je bent zelf verantwoordelijk voor het versturen van je product naar de studio en betaalt zelf de eventuele verzendkosten.

Meer weten over Jelita Scholing?

Lees dan hier het interview met Jelita Scholing.
Jelita is een getalenteerde fotograaf met een geweldig gevoel voor sfeer. Zij beheerst de techniek tot in de puntjes en weet hoe ze die moet inzetten om een prachtige productfoto te maken.
Zij is, met andere woorden, de aangewezen persoon om jouw producten te fotograferen!

Doe mee en win je eigen product-fotoshoot!

Laat hieronder een comment achter, share deze update op Facebook en retweet deze tweet op Twitter.

 

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, , , , , , , ,

23 reactie bij Win een product-fotoshoot (door Jelita Scholing)

  1. avatar
    Odile Kuper 28 april 2013 bij 19:59 #

    Wat een super leuk actie! We zijn nu bezig om de kinderlijn van Lizzy de vlinder in de markt te zetten. En daar mag een mooie photoshoot niet aan ontbreken. Dus wij doen graag mee!

    Met vriendelijke groeten,
    Odile van Lizzydevlinder.nl

  2. avatar
    Marielle 26 april 2013 bij 18:07 #

    Net bezig met het opzetten van mijn webshop en maken van mijn flyer. Een foto shoot komt als geroepen want mijn eigen foto’s gekozen foto’s komen niet door de “strenge” selectie van mijn vormgeefster. Dus graag Mama Marketing! Je maakt me heel blij als starter.

  3. avatar
    Nicole 24 april 2013 bij 22:13 #

    Ben niet zo creatief en kom niet verder dan een product op een witte achtergrond…

  4. avatar
    Musetta 22 april 2013 bij 09:21 #

    Ik wil graag een shoot winnen! Mijn wintercollectie mag zeker wel gefotografeerd worden!

  5. avatar
    Jennifer 21 april 2013 bij 20:53 #

    Ook ik doe heel graag mee! Ik vind het zo lastig om het licht goed te krijgen op mijn foto’s. Ze zijn al snel te donker of te grijzig…

  6. avatar
    yolanda oosterom 21 april 2013 bij 15:13 #

    Wat een mooie actie! Ik doe vreselijk mijn best om de brocante en vintage mooi op de foto te krijgen voor mijn webshop, maar ja…fotografie is natuurlijk kunst. Het zou top zijn om eens écht goede foto’s te hebben van een product !

    hartelijke groet,
    Yolanda
    Abfab Brocante & Vintage

  7. avatar
    Manon 19 april 2013 bij 08:34 #

    Geweldige actie! Ik doe zeker mee. Natuurlijk ook via Facebook (Manon van Bladel) en via Twitter (whatwashername). Het lijkt me super om professionele foto’s te hebben van een Lucky Birdy product.

  8. avatar
    Danielle van den Oetelaar 19 april 2013 bij 08:17 #

    Wauw, laat ik nu net bezig zijn met de start van een nieuwe webshop, het schrijven van een persbericht én fotografie die niet wil lukken 🙂
    Ik doe graag mee! 🙂

    Groetjes,
    Danielle
    http://www.debontemier.nl

  9. avatar
    Inge 18 april 2013 bij 13:13 #

    Gave actie zeg! Sfeervolle productfoto’s voor op mijn site of voor in de woonbladen kan ik goed gebruiken!

  10. avatar
    Marjo Dalhuisen 18 april 2013 bij 12:45 #

    Onze “vuurbloem” doet graag mee… Wij zijn druk bezig om dit leuke trendy product in de markt te zetten. De vuurbloem is een handgemaakt drijfkaarsje dat brandt op plantaardige olie..Kijk eens op http://www.vuurbloem.nl. Ontzettend sfeervol dus op een foto… Alleen is een goede sfeerfoto vakwerk. Helaas beschik ik niet over die vakkennis , dus wil dolgraag winnen. Fijne dag ! Marjo

  11. avatar
    Jolanda 18 april 2013 bij 08:57 #

    Ik wil ook heel graag proffesionele foto’s van mijn handgemaakte producten 🙂

  12. avatar
    Tamara 17 april 2013 bij 18:22 #

    Oe, wat zou ik graag die prijs winnen. Mijn producten eindelijk eens echt professioneel op de foto.
    En wie weet leer ik er nog iets van ook.
    Ik doe dus ook graag mee!

  13. avatar
    Wendy 17 april 2013 bij 15:52 #

    Ook ik vind het lastig om mooie productfoto’s te maken! Daarom doe ik graag mee aan deze mooie actie!

  14. avatar
    marjan simobs 17 april 2013 bij 15:36 #

    Super actie! Kan ik goed gebruiken! Het blijft een vak apart, mooie foto’s maken van producten!

  15. avatar
    Cindy 17 april 2013 bij 13:57 #

    Ik vind het soms zo moeilijk om een sfeer op beeld te creëeren. Dus ik doe graag mee!

  16. avatar
    Gwen 17 april 2013 bij 13:33 #

    Geweldig! En wat maakt Jelita prachtige foto’s! Nu al fan 😉

  17. avatar
    Lieke van Gurp 17 april 2013 bij 13:18 #

    Wat leuk! Ik ben mijn eigen webshop aan het opzetten en zo kwam ik op jullie leuke en vooral handige site. Overspoeld door huisstijl, website-ontwerp, productontwerp, verpakking, boekhouding, marketingplannen en alle andere dingen die komen kijken bij de start, lijkt mij een professionele productfotoshoot een fijne duw in de goede richting om mijn product op-en-top aan de wereld te kunnen presenteren. Ik doe heel graag mee!

  18. avatar
    Claudia (Ookinhetpaars) 17 april 2013 bij 12:44 #

    Ik verkoop veel producten van kleine ondernemers en merken uit het buitenland. Die hebben vaak geen productfoto’s. Ook maak ik een aantal dingen zelf. Zelf wat mooie foto’s maken bljft zo moeilijk. Voor mijn nieuwe website (afgelopen week gelanceerd) zou het toevoegen van wat mooie foto’s de site nog aantrekkelijker maken. Ik zou dus heeeeeeel blij zijn met z’n geweldige prijs.

  19. avatar
    Ester Verheijden 17 april 2013 bij 12:16 #

    Wat een super prijs! Daar doe ik graag aan mee *like*

  20. avatar
    Chantal 17 april 2013 bij 11:50 #

    Beste Mamamarketing,
    Super actie! Komt ook als geroepen. Heb net een nieuw merk binnen met enorm lelijke ‘sfeerfoto’s’….

  21. avatar
    Merel 17 april 2013 bij 11:37 #

    Gave actie en mooie foto’s! Dus ik doe natuurlijk heel graag mee! 🙂

  22. avatar
    Merel 17 april 2013 bij 10:40 #

    Gave actie en mooie foto’s! Ik doe dus heel graag mee!!! 🙂

  23. avatar
    Eva 17 april 2013 bij 10:23 #

    Leuk, ik doe mee!

Geef een reactie