ZomerSchool: Nieuwsbrief voor webwinkels

Tussen al het geluier, gelees en #zomerzen graag iets concreets om je tanden in te zetten? Spijker jezelf rustig bij, deze zomervakantie, met onze ZomerSchool.

Hoe werkt ZomerSchool?

Wij  bieden iedere week een verzameling leeslinks rond een bepaald thema aan. Daarbij gaat het altijd om online marketing voor webwinkels – of om ondernemingsplannen voor webwinkels. Spreekt het thema je aan, dan kun je lekker veel lezen.
Spreekt het je niet aan? Dan sla je lekker over, en kruip je terug in je hangmat.

ZomerSchool thema’s

Zomerschool: Nieuwsbrieven

De nieuwsbrief is springlevend – ook al beweren sommige marketing goeroes van niet. Die beweren dat door de groei van social media de nieuwsbrief overbodig is geraakt. Daar heb je immers toch al, 24/7, contact met je klanten?

Nieuwtje: mensen volgen je niet op Social Media omdat ze jouw aanbiedingen niet willen missen.

Ze volgen je daar omdat ze interesse hebben in jouw merk, omdat ze jouw als ondernemer leuk vinden of omdat ze je een keer hebben ontmoet en graag op de hoogte blijven.

Okee, af en toe een reclame-boodschap is prima.
Maar voor de rest: no spam, please.

De twee belangrijkste voordelen van een nieuwsbrief

Heel anders is het met een nieuwsbrief. Want een nieuwsbrief biedt twee belangrijke voordelen:

  •  jouw nieuwsbrief-abonnee heeft moeite gedaan om zich in te schrijven:
    zij is geïnteresseerd in jouw webwinkel, heeft jou haar e-mailadres gegeven – en haar expliciete toestemming je producten aan haar te verkopen.
  • een nieuwsbrief belandt rechtstreeks bij jouw (potentiële) klant in de inbox:
    en gaat dus niet verloren in de vele andere aandachttrekkende tweets, pins en updates.

Goud waard, dus, een nieuwsbrief. Maar hoe schrijf je een effectieve nieuwsbrief? En hoe kom je aan abonnees?
Wij zetten een aantal fijne artikelen op een rijtje, kun je ze deze vakantie lekker, op je eigen tempo, lezen.

Hoe maak en verstuur ik een nieuwsbrief?

Laura van den Brink schreef een handige serie waarin ze in vier delen uitlegt hoe je een Mailchimp-nieuwsbrief opzet

Met deze links kun je voorlopig aan de slag, toch?

Hoe krijg ik meer nieuwsbrief-abonnees?

Maar als je nieuwsbrief staat, komt de volgende uitdaging: hoe krijg ik meer (kwalitatieve) nieuwsbrief-abonnees?

Hoe doet een ander dat?

In deze twee artikelen lees je hoe Natascha Klootsma de nieuwsbriefstrategie van Flavourites aanpakt.
Erg leuk om te lezen, vooral omdat ook zij met het zweet in haar handen stond bij haar allereerste nieuwsbrief!

Serieus aan de slag met je nieuwsbrief?

WB_cover_Nieuwsbrieven

Heb je nu vooral veel vragen? Welke dag is het handigst om mijn nieuwsbrief te versturen? Hoe kom ik aan abonnees? Waar moet ik over schrijven? In ons Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers gaan we op al je vragen in.

En we geven je handige tips, tricks, templates en checklists, zodatje concrete hulp krijgt.
Bovendien bevat het werkboek nieuwsbrieven van webwinkels, zodat je een beetje kunt spieken bij de concurrent  – altijd fijn toch?
Ook bevat het Werkboek Nieuwsbrieven een flink aantal werkbladen, waarmee je de theorie die we aanreiken meteen kunt vertalen naar je eigen webwinkelpraktijk.

>> bestel hier het Werkboek Nieuwsbrieven voor Webwinkeliers <<

Dus, heb je zin om te leren? Bestel het werkboek en ga aan de bak. Lekker in je hangmat, met een flink glas ijsthee onder handbereik…
Fijne zomervakantie!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

2 reactie bij ZomerSchool: Nieuwsbrief voor webwinkels

  1. avatar
    Debbie 19 juli 2015 bij 18:22 #

    Hoi Webvedettes!

    Superleuk en leerzaam deze zomerschool! Ik hou hem nauwlettend in de gate ;)!

    Happy groet, Debbie

  2. avatar
    marielle 21 juli 2014 bij 18:30 #

    Altijd fijn die goede tips van jullie! Enne mochten jullie een ijsthee bij die hangmat zoeken dan heb ik een paar lekkere voor jullie in mijn webshop.

Geef een reactie