ZomerSchool: Persberichten voor webwinkels

Vor sommigen loopt de zomervakantie alweer op haar eind… Maar geen probleem: ook dat laatste weekje kun je goed benutten – met deze vierde les in de WebVedettes #ZomerSchool! Speciaal voor wie tussen al het geluier, gelees en #zomerzen graag haar tanden in iets concreets zet. Spijker jezelf rustig bij, deze zomervakantie!

Hoe werkt ZomerSchool?

Wij  bieden iedere week een verzameling leeslinks rond een bepaald thema aan. Daarbij gaat het altijd om online marketing voor webwinkels.
Spreekt het thema je aan, dan kun je lekker veel lezen.
Spreekt het je niet aan? Dan sla je lekker over, en kruip je terug in je hangmat.

ZomerSchool thema’s

Zomerschool: Persberichten voor webwinkels

Als je je eigen persberichtenstrategie ontwikkelt en leert hoe je zelf persberichten schrijft, kun je keer op keer jouw webwinkel onder de aandacht brengen bij de media.  Zo vergroot je de kans jouw webwinkel onder de neus van koopgrage klanten te krijgen en boost je eigenhandig je omzet.

Sounds good, no? Maar ja… heel makkelijk is het nou ook weer niet. No sweat: hieronder een hele rits fijne Persberichten-leeslinks!

Hoe schrijf ik een persbericht?

Laura Soer schreef een driedelige serie over het schrijven van je persbericht.

Heb je de basis helder, dan kun je je verder verdiepen:

Hoe doen anderen dat?

Met deze links kun je voorlopig aan de slag, toch?

Echt aan de slag met persberichten?

free publicity webshop

Het Werkboek Persberichten is een praktisch e-book waarmee je op een inspirerende manier jouw eigen persberichtenstrategie ontwikkelt en leert hoe je zélf overtuigende persberichten schrijft.

Je leert hoe je:

  • een kwalitatieve adreslijst opbouwt,
  • steeds weer een originele invalshoek vindt
  • je eigen persberichten schrijft.

Ook helpen we bij:

  • het ontwikkelen van een pers-planning,
  • het verrichten van effectieve nazorg
  • het analyseren en verbeteren van jouw strategie.

We geven je handige tip, tricks, templates en checklists, zodatje concrete hulp krijgt.
En het werkboek bevat voorbeelden van webwinkeliers, zodat je een beetje kunt spieken bij de concurrent  – altijd fijn toch?
Ook bevat het Werkboek Persberichten een flink aantal werkbladen, waarmee je de theorie die we aanreiken meteen kunt vertalen naar je eigen webwinkelpraktijk.

>> bestel hier het Werkboek Persberichten voor Webwinkeliers <<

Fijne zomervakantiedag! Enne… volgende week in #ZomerSchool: Bloggen voor webwinkeliers.

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie