ZomerSchool: Pinterest voor webwinkels

Tijd voor de tweede les in de WebVedettes #ZomerSchool! Speciaal voor wie tussen al het geluier, gelees en #zomerzen graag haar tanden in iets concreets zet. Spijker jezelf rustig bij, deze zomervakantie, met onze ZomerSchool.

Hoe werkt ZomerSchool?

Wij  bieden iedere week een verzameling leeslinks rond een bepaald thema aan. Daarbij gaat het altijd om online marketing voor webwinkels – of om ondernemingsplannen voor webwinkels. Spreekt het thema je aan, dan kun je lekker veel lezen.
Spreekt het je niet aan? Dan sla je lekker over, en kruip je terug in je hangmat.

ZomerSchool thema’s

Zomerschool: Pinterest voor webwinkels

Als jij Pinterest inzet op een manier die bij jou en je webwinkel past, pin je vanuit jouw passie, kennis en ideeën. Zo trek je meer volgers die precies bij jouw webwinkel passen – en van daaruit meer klanten naar je webwinkel.

Het klinkt zo simpel – maar in de praktijk valt het nog behoorlijk tegen, soms.

Hoe zet ik Pinterest strategisch in voor mijn webwinkel?

Hoe begin ik met Pinterest, praktisch?

Suzanne Wartenbergh schreef een handige serie waarin ze in vier delen uitlegt hoe je met Pinterest aan de slag gaat:

Hoe doen anderen dat?

Met deze links kun je voorlopig aan de slag, toch?

Echt aan de slag met Pinterest?

WB_cover_PinterestHet Werkboek Pinterest voor webwinkels is een praktisch e-book waarmee je op een inspirerende manier leert hoe je Pinterest effectief in kunt zetten, op een manier die perfect bij jou past.

Je leert:

  • hoe en waarom Pinterest precies werkt
  • hoe je je account én webwinkel optimaliseert
  • hoe je je doelgroep verleidt jouw producten te pinnen

Bovendien ontwikkel je je eigen Pinstrategie, gebaseerd op jouw unieke toegevoegde waarde, waarmee je meer kwalitatieve volgers én meer klanten naar je webwinkel trekt.

We geven je handige tip, tricks, templates en checklists, zodatje concrete hulp krijgt. En het werkboek bevat voorbeelden van webwinkeliers die actief zijn op Pinterest, zodat je een beetje kunt spieken bij de concurrent  – altijd fijn toch?
Ook bevat het Werkboek Pinterest een flink aantal werkbladen, waarmee je de theorie die we aanreiken meteen kunt vertalen naar je eigen webwinkelpraktijk.

>> bestel hier het Werkboek Pinterest voor Webwinkeliers <<

Fijne zomervakantiedag! Enne… volgende week in #ZomerSchool: Twitter voor webwinkeliers.

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie