ZomerSchool: Twitter voor webwinkels

Het is alweer tijd voor de derde les in de WebVedettes #ZomerSchool! Speciaal voor wie tussen al het geluier, gelees en #zomerzen graag haar tanden in iets concreets zet. Spijker jezelf rustig bij, deze zomervakantie!

Hoe werkt ZomerSchool?

Wij  bieden iedere week een verzameling leeslinks rond een bepaald thema aan. Daarbij gaat het altijd om online marketing voor webwinkels – of om ondernemingsplannen voor webwinkels. Spreekt het thema je aan, dan kun je lekker veel lezen.
Spreekt het je niet aan? Dan sla je lekker over, en kruip je terug in je hangmat.

ZomerSchool thema’s

Zomerschool: Twitter voor webwinkels

Als jij Twitter inzet op een manier die bij jou en je webwinkel past, ga je twitteren vanuit jouw passie, kennis en ideeën. Zo trek je meer volgers die precies bij jouw webwinkel passen – en van daaruit meer klanten naar je webwinkel.

Klinkt makkelijk genoeg… maar in de praktijk valt het vaak tegen. Hieronder een hele rits fijne Twitter-leeslinks!

Hoe zet ik Twitter strategisch in voor mijn webwinkel?

Hoe doen anderen dat?

Hoe meet ik of Twitter werkt voor mijn webwinkel?

Ook interessant

Met deze links kun je voorlopig aan de slag, toch?

Bonus: gratis checklist

Twitter heeft een nieuw design doorgevoerd, waardoor het medium in één klap een stuk visueler wordt.

Echt aan de slag met Twitter?

Werkboek Twitter voor Webwinkeliers, MamaMarketeers

MamaMarketeers is een praktisch e-book waarmee je op een inspirerende manier leert hoe je Twitter effectiever in kunt zetten, op een manier die perfect bij jou past.

Je bepaalt jouw Twitterdoelen, leert hoe je kwalitatieve tweets schrijft en hoe de ideale TwitterMix eruitziet. Met die inzichten leer je hoe je twittert vanuit je eigen kracht, hoe je meer kwalitatieve volgers trekt en hoe je van daaruit meer klanten naar je webwinkel trekt.

Want als jij leert hoe je Twitter vanuit je passie, kennis en ervaring in kunt zetten:

  • schrijf jij met veel plezier tweets die waardevol zijn voor jouw doelgroep
  • trek je met jouw tweets precies de juiste volgers aan
  • trek je, zonder te spammen, meer klanten naar je webwinkel

We geven je handige tip, tricks, templates en checklists, zodatje concrete hulp krijgt.
En het werkboek bevat voorbeelden van webwinkeliers die actief zijn op Twitter, zodat je een beetje kunt spieken bij de concurrent  – altijd fijn toch?
Ook bevat het Werkboek Twitter een flink aantal werkbladen, waarmee je de theorie die we aanreiken meteen kunt vertalen naar je eigen webwinkelpraktijk.

>> bestel hier het Werkboek Twitter voor Webwinkeliers <<

Fijne zomervakantiedag! Enne… volgende week in #ZomerSchool: Persberichten voor webwinkeliers.

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie