ZomerZen

Zomervakantie! Sinds gisteren is ook regio midden op vakantie. En dit is de laatste week voor regio zuid… Dat betekent dat heel Nederland vanaf volgende week zomervakantie heeft. En dat de kokommertijd echt weer even aanbreekt. 

Wat ons betreft is dat prima. Want boy o boy, wat zijn de laatste maanden druk geweest! Veel nieuwe klanten, de lancering van ons Werkboek Instagram, onze Pop-Up Offices op Show Up en de Kleine Fabriek. Druk-druk-druk vat het mooi samen. En we hoorden soortgelijke verhalen van onze klanten…

De afgelopen maanden waren druk. Te druk eigenlijk.

Of: ze waren juist te rustig. Te weinig bestellingen – dus alle tijd om je druk te maken. Hoe dan ook: voor veel webwinkeliers waren het tropenmaanden – en het prachtige zomerweer hielp daar qua arbeidsproductiviteit niet per se bij.

Pas op de plaats: ZomerZen

De zomervakantie is bij uitstek het moment om de balans om te maken.
Want: wat wil je?

Even serieus: wat wil je écht?

Met je leven, maar ook: met je webwinkel.
Want voor veel webwinkeliers is hun webwinkel een belangrijk deel van hun leven.

Levert jouw webwinkel je nog genoeg op?

En nee, dan hebben we het niet alleen over geld, maar ook over immateriële winst: ontwikkel je je? Kun je je creativiteit kwijt? Investeer je, met andere woorden, nog wel genoeg in jezelf?

Of is je webwinkel een last geworden?

Ben je meer bezig met mails beantwoorden, pakketjes versturen en brandjes blussen dan met datgene waar jij zo blij van werd toen je je webwinkel startte? Word je doodongelukkig van de gedachte dat het hele circus straks na de vakantie opnieuw start?

Durf eerlijk te zijn.
Durf dieper te kijken.
Durf keuzes te maken.
Durf te veranderen wat niet werkt.

Iedere dag op Twitter: Zomerzen

Soul searchen doe je alleen.
Maar wij helpen wel graag een handje.

Wij delen iedere dag, exclusief op Twitter, een leestip over de thema’s balans en bezinning.
Met als motto: in de zomervakantie even niet aan je webwinkel, maar aan jezelf werken.
Want jij bent het belangrijkste onderdeel van je webwinkel – en dus moet jij je wel senang voelen.

>> Volg WebVedettes op Twitter, dan krijg je alle #zomerzen leestips automatisch in je timeline! <<

Iedere week: #ZomerSchool

zomerschool

Toch blijven leren?
Deze zomer doen we één keer per week de ZomerSchool: een blog over een bepaald onderwerp met links naar eerdere artikelen over dat onderwerp.

#ZomerSchool thema’s:

  • 19 juli: Nieuwsbrieven voor webwinkels
  • 26 juli: Pinterest voor webwinkels
  • 2 augustus: Twitter voor webwinkels
  • 9 augustus: Persberichten voor webwinkels
  • 16 augustus: Bloggen voor webwinkel
  • 23 augustus: Instagram voor webwinkels

Wil je dan nog meer weten? We geven ook de link naar het werkboek dat we over deze onderwerpen ontwikkelden. Downloaden en lezen in de hangmat!

Kortom: de #ZomerSchool is leren, maar dan lekker manana op je eigen tempo.
Vanaf 19 juli. Eerste thema: nieuwsbrieven.

PS: wij doen de digital detox!

Wij posten in juli en augustus nog wel een blog, hier en daar, maar gaan voor de rest helemaal in de vakantie-modus.
Dat betekent: minimale tweets, updates, pins en instagrammetjes.
En het betekent vooral: maximaal genieten!

PPS: in september gaan we van start met een nieuwe serie Etsy TalkShops!

6 stuks maar liefst, in de maanden september, oktober en november.
Deze Talkshops kosten 19,95 euro en we behandelen elke keer, in precies één uur, een onderwerp als Instagram, bloggen, free publicity, Facebook, Pinterest of nieuwsbrieven. Ideaal voor Etsy-verkopers die zichzelf willen laten bijspijkeren!

Meer weten?

Lees meer over de Etsy TalkShops

Tot na de zomer!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie