Zo niet-zen op zaterdag

Wij hebben de zaterdag goed voor elkaar – op zich.
Ik ga met de oudste dochter sporten; hij ruimt op en doet met de jongste de weekboodschappen.
‘s Middags bakt hij een taart en schrijf ik, in een heerlijk fris huis, een fijne column over webwinkelmarketing.
Prima taakverdeling, dacht ik zo.

Heerlijk, zo’n idyllisch plaatje.

Jongste leest de Donald Duck op de bank, manlief ruimt nét de laatste boodschappen in onze onberispelijke voorraadkast. De zon schijnt door streeploze, want netgezeemde ramen, op de – het is ten slotte bijna kerst – stijlvol opgetuigde kerstboom.

Echt?
Echt niet, nee.
In het echt is het huis ontploft, zit de jongste in een groezelige pyama op de bank, met een luidbliepende iPad en vierkante ogen, voor een scheefhangende boom.
Manlief heeft géén weekboodschappen gedaan, maar plamuurt een muurtje – ‘want als ik dat nu niet doe, dan doe ik het nooit meer.’

Stof, gruis, rotzooi – en vooral: kortsluiting in mijn hoofd.

Zó kan ik dus echt geen column schrijven.
En dat is zíjn schuld.

Vinger opsteken als jij daar ook last van hebt.
Niet van zo’n man, maar van die ontregelende prachtplaatjes die het echte leven ondermijnen.

Yep?
Dan heb ik een tip.

Neem de zaterdag eens een keer zoals ‘ie komt.

Da’s niet alleen beter voor je relatie, maar vooral ook voor jezelf.
Want let’s face it: ook zonder versgebakken appeltaart kan ik columnschrijven.
En als dat echt niet lukt?
Dan halen we morgen gewoon een taart bij de HEMA.
Kunnen we meteen dat versgestucte muurtje vieren.

Dit heeft helemaal niets met jouw webwinkel te maken, toch?

Behalve dan dat jij misschien voor jouw webwinkel ook een ideaalplaatje hebt.
De perfecte Twittermix, een volledig uitgedachte marketingplan, een fantastische Facebookstrategie – zoiets?
Loslaten die handel.

Soms moet je afstand te nemen van jouw ideaalbeeld.

En de kerstvakantie is daar een perfect moment voor.
Eindelijk tijd om je eens te bezinnen op je aanpak en te genieten van wat je tot nu toe bereikt hebt.
Gewoon doen – daar wordt kerst alleen maar leuker van.
En dan kun je in januari weer vol energie aan de slag.

Fijne feestdagen!

PS:
Tussen de bedrijven door geïnspireerd raken?
Volg #WinterWijsheid via Twitter of Facebook!
Laat die computer maar uit: download de MamaMarketing App en check het als het jou uitkomt.

PPS:
Op naar een succesvol 2014? Help ons jou beter helpen!
Doe mee aan ons onderzoek en ontvang onze eeuwige dank + 40% korting op al onze werkboeken.
Mooi voor onder de kerstboom, toch?

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie