To Tweet or not to Tweet

Het was de eerste online training die wij ooit gaven (toen nog onder de naam MamaMarketing). Voordat al die online workshops, trainingen en webinars werden gegeven door onze collega’s. ‘The good old times’. Dat mag ik toch wel zo zeggen. En hoewel Twitter nog steeds super actief (en groot) is, is er toch echt veel veranderd in de afgelopen 10 jaar. 

Ik ben in de afgelopen twee jaar überhaupt niet heel actief op social media geweest met WebVedettes (hebben jullie me gemist?). Maar eerlijk is eerlijk op Twitter begeef ik me al langere tijd niet echt meer. Of dat nu terecht is of niet, het is er een beetje ingeslopen. En we hebben hier altijd gezegd dat het beter is om te kiezen, dan om je aandacht te veel te verdelen over alle kanalen. En mijn eerste keuze gaat dan vooral naar Instagram. 

Nu heeft Twitter, stiekem niet eens zo gek lang geleden, gezorgd voor onze eerste successen. Ik ben bij WebVedettes gekomen door dit medium. Maar ja, tijden veranderen. 

Ik ben nu druk aan de slag om het werkboek Content voor webwinkeliers af te maken (te herschrijven eigenlijk, want het is al weer een tijdje geleden dat Diana en ik hiermee begonnen). Toen we hiermee startten, was Twitter nog best een belangrijk onderdeel van onze eigenlijk media marketing mix. Het was dus vanzelfsprekend dat we een hoofdstuk in het boek zouden wijden aan dit medium. Maar is dat nog nodig anno 2020?

Ik was -en ben nog steeds- heel benieuwd naar jullie meningen over Twitter. Afgelopen vrijdag vroeg ik jullie daarom via Instagram en Facebook of jullie nog gebruik maken van jullie Twitter-account. En wat blijkt: jullie twitteren vrijwel helemaal niet meer. In elk geval niet meer om in contact te zijn en blijven met jullie klanten.

Ik ga er derhalve maar vanuit dat een hoofdstuk over Twitter in het nieuwe werkboek niet nodig is – scheelt mij weer werk ;-). Mocht jij toch nog geïnteresseerd zijn te twitteren voor jouw webwinkel, wij hebben hierover enige tijd geleden een apart werkboek Twitter voor Webwinkeliers geschreven, die nu met korting beschikbaar is in de webshop.

Ik ben nog steeds heel benieuwd naar jullie ervaringen met Twitter. Zijn er redenen om het nu toch nog in zetten? Of heb je Twitter helemaal laten vallen of zelfs nooit gebruikt. Ik zou het leuk vinden als jullie dat met mij en de andere lezers zouden willen delen. Laat vooral hieronder een berichtje achter.  

avatar

About Dana Taberima

Dana Taberima is marketing en communicatie expert bij WebVedettes. Als de ‘nerd’ van het WV-team deelt zij ook graag kennis over de meer technische aspecten van de marketing, zoals Google Analytics en SEO. De diensten, waar ze webshops helpt beter te presteren, met o.a. WebwinkelScan, conversie optimalisatie en campagnes en aanbood via haar bureau Luzente Communicatie, zijn nu ondergebracht bij WebVedettes. Volg Dana op Instagram of LinkedIn

, ,

Nog geen reacties

Geef een reactie