Onze visie: Hink-Stap-Sprong

Het is zo simpel: mensen kopen het liefst van merken die ze kennen, sympathiek vinden en vertrouwen.

En nog belangrijker: als mensen jou leren kennen, je leuk vinden én je vertrouwen, gúnnen ze jou de koop – zelfs als ze het bij zo’n dozenschuiver iets goedkoper of sneller kunnen krijgen.

Webgiganten

We kennen allemaal wel de webgiganten.
Grote webwinkels die iedere week een nieuwe collectie hebben, en doorlopend SALE-SALE-SALE.
Online shops waar je zonder problemen 14 jurkjes bestelt en er 13 retour mag sturen – zonder verzendkosten te betalen.
Multi-nationals die bestellingen soms nog dezelfde dag leveren.

Tja, tegen zulke flexibele voorwaarden en lage prijzen kun je niet op.

Goed nieuws: dat hoeft ook niet.
Want jij hebt één enorm voordeel ten opzichte van al die dozenschuivers… achter jouw webwinkel zit namelijk een Echt Mens. Een leuk, sympathiek en betrouwbaar mens, zelfs.
Dat is belangrijk, want we zeiden het al: mensen kopen het liefst van merken die ze kennen, sympathiek vinden en vertrouwen.

Als jij je potentiële klant structureel inspireert, adviseert en helpt, creër je de gunfactor.
En die gunfactor zorgt ervoor dat ze bij jou kopen – niet bij die webgigant.

Hoe krijg je de gunfactor?

Tja… die gunfactor krijg je niet, die bouw je op.
Hoe? Met de Hink-Stap-Sprong.

De Hink-Stap-Sprong

De Hink-Stap-Sprong is de basis van de online marketingstrategie voor jouw webwinkel. Het werkt heel eenvoudig:

  1. Hink
    jouw potentiele klant hinkelt door haar social media kanalen en ziet daar een inspirerende tweet van jou,
  2. Stap
    Op basis van die inspirerende tweet/pin/update of post, zet ze de stap naar je blog,
  3. Sprong
    Op jouw webwinkelblog ben je zo inspirerend, sympathiek en laat je zodanig je expertise blijken, dat je klant de sprong maakt naar jouw webwinkel.

Eenmaal in je webwinkel is jouw klant al zo enthousiast over jou, dat ze je de koop gunt.
Met de Hink-Stap-Sprong creeër je dus de gunfactor – easy does it.
Maar om de Hink-Stap-Sprong goed te kunnen doen, moet je wel een basis hebben.

De 7 basisprincipes van online marketing

WebVedettes werkt met zeven basisprincipes: principes die maken dat je een goede Hink-Stap-Sprong kunt maken en de gunfactor kunt creëren.

  1. Maak van je webwinkel een merk
    wees méér dan een winkelmandje. Inspireer, adviseer en help jouw (potentiële) klant.
  2. Kies je niche
    hoe kleiner jouw doelgroep, hoe beter je haar kunt bereiken. En hoe gerichter je haar kunt inspireren, adviseren en helpen.
  3. Wees een expert
    jij hebt meer kennis van jouw product en niche dan jouw potentiële klant. Deel die expertise en bindt jouw klanten daarmee aan jouw merk.
  4. Creëer waardevolle content
    Hoe relevanter de informatie die je deelt, hoe beter. Creëer daarom waardevolle content: content waar jouw potentiële klant in geïnteresseerd is en die aansluit op hetgeen je verkoopt in je webwinkel.
  5. Bouw een podium – en ga erop staan
    als je wil dat mensen bij je kopen, moeten ze wel weten dat je bestaat. Weg met die bescheidenheid; laat van je horen. Gebruik je webwinkelblog als plek waar jouw potentiële klant 24/7 aan je kan snuffelen en je kan leren kennen als betrouwbare expert.
  6. Vind je eigen stem
    marketing is niet eng en hoeft niet ‘officieel’. Praat op de manier die bij jou past en maak op die manier de mens achter je merk zichtbaar.
  7. Kies je kanalen
    er zijn eindeloos veel manieren om je webwinkel onder de aandacht te brengen. Kies een kanaal dat bij jou past, zodat je met veel plezier aan het werk gaat. Social media zijn hierbij onmisbaar.

Met deze 7 principes leg je de basis voor je online marketing strategie: De Hink-Stap-Sprong  en kun je met een beperkt marketingbudget meer én blijvend klanten werven.

Aan de slag met WebVedettes

Dus… waar wacht je nog op? Handen uit de mouwen en hink-stap-springen maar!

Ga aan de slag met je marketing en maak met eigen handen een succes van je webwinkel!

Nog geen reacties

Geef een reactie