Sales voor webwinkels – interview

Lucinda Douglas is een echte Salestijger en Zichtbaarheidsexpert. Zij schreef het boek “Sales is Sexy” en geeft door het hele land lezingen over hoe je op een leuke (en sexy) manier aan sales kunt doen. Speciaal voor B+B+B workput your business geeft ze tips waarmee jij als webwinkelier zelf aan de slag kunt met sales. Want hoe je wendt of keert, als jij succes wilt hebben met je webwinkel, dan zul je moeten verkopen.

In dit interview legt ze haar fascinatie voor Sales uit. En op B+B+B work-out your business geeft ze een PowerSessie waarin ze precies uitlegt hoe je Sales inzet voor jouw webwinkel!

Acht vragen aan Lucinda over Sales

interview-mamamarketing

1. Sales… wat is dat ook alweer precies?

Alles wat wij doen is sales! Je wil je jezelf toch altijd goed neerzetten, etaleren en in de kijker spelen. Dat is sales.
Sales is ook je klanten verleiden om zaken met je te verrichten en daar geef ik nou net de handvatten voor.

2. Waarom heeft het woord Sales zo’n negatieve lading?

Wij associëren het met leuren, iets aansmeren waar een ander niet op zit te wachten en daarom voelt het niet goed.

Er is altijd een behoefte aan de diensten of product en het is aan jouw om het zo aan te bieden dat een ander het gevoel heeft dat hij het zelf graag wilt en dat het voor hem helemaal juist is.

3. Je hebt over Sales zelfs een boek geschreven, ‘Sales is Sexy’. Daarmee richt je je vooral op vrouwen. Waarom is dat?

Sales is Sexy boek

Vrouwen verkopen op een hele andere manier dan mannen. Veel op gevoel en emotie.

In het boek Sales Is Sexy combineren wij ook nog andere aspecten daaraan wat de vrouw dus echt succesvol maakt in het “verkoopproces”. Ik gun vrouwen succes en ze kunnen in mijn optiek nog verder komen met mijn ervaringen en mijn kennis.

4. Hoe kun je sales sexy maken, volgens jou?

Door jezelf te zijn en niet een masker op te doen. Authentiek zijn, duidelijk zijn en vooral genieten en gebruik maken van het feit dat je vrouw bent.

5. Wat is de basis van goede sales?

Vertrouwen creëren, duidelijk, straight en to the point zijn.

Eerlijk je mening geven en verpakken op het manier dat een ander juist heel fijn voelt daarbij.

6. Wat is het grootste misverstand dat webwinkeliers hebben bij sales?

Ik weet niet of het een misverstand is, maar de klant komt duidelijk naar je winkel omdat jij een specialist bent. Dus verkoop aub  één ding en niet alles daaromheen omdat je denkt dat de klant one-stop-shopping fijn vind.

7. Wat zie je vaak misgaan bij webwinkels, qua sales?

Verzendkosten apart berekenen zou verboden moeten zijn. Ik zie het graag verdisconteerd in de prijs… dat zou al op zich een USP zijn.
Of geef aan bij de start dat boven een bepaalde bedrag verzendkosten bijv. niet meer gerekend worden.

8. Kun jij een voorbeeld noemen van een webwinkelier die het qua sales goed aanpakt?

Brownies per Post

Ik koop veel bij BrowniesPerPost.nl omdat het duidelijk is, zij speelt zichzelf goed in de kijker door bijvoorbeeld kortingsbonnen uit te delen bij events van sprekers waar veel publiek komt – haar publiek.

Marjolein presenteert zich, ook in haar webwinkel, duidelijk als expert.

Marjolein presenteert zich, ook in haar webwinkel, duidelijk als expert.

Marjolein heeft ook de LEF om grote bedrijven te benaderen en met haar enthousiasme zijn mensen heel enthousiast over haar product.

Dus, niet afwachten totdat iemand naar je winkel komt, hoppa, gewoon naar je klant toe gaan en je ideale klant attenderen op je dienst of product.

3 tips van Lucinda over sales voor webwinkeliers

  1. Laat jezelf zien- letterlijk. Laat je verhaal ook horen.
  2. Verzendkosten vervallen boven een bepaalde bedrag en juist verdisconteren. Voed je klanten op.
  3. Heb niet de illusie dat iedereen je klant is. Kies een niche.

De Gouden Sales Tip van Lucinda

Het spaar-olifantensysteem van PSikhouvanjou.nl

Het spaar-olifantensysteem van PSikhouvanjou.nl

Werk met spaarpunten en houd de klant op de hoogte daarvan. Maak contact ludiek… My muesli doet dat bijvoorbeeld heel  leuk, ook op Twitter:

 

Meer leren van Lucinda Douglas?

Je vindt haar hier op Facebook: Clients for Clients en hier op  Twitter: @salesissexy    

Nog slimmer: je kunt Lucinda al je vragen voorleggen! Want zij deelt in haar PowerSessie Sales is Sexy concrete tips en geeft je antwoord op jouw vragen.

>> koop hier je kaartje voor B+B+B workout your business!

(wees wel snel, want er zijn er nog maar 3!)

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie