Style je stand!

Als online ondernemer is het niet altijd even makkelijk om offline te gaan. Want hoe zorg je ervoor dat je klanten je herkennen, als je buiten de virtuele muren van je webwinkel komt?
Een goede webwinkel styling is ook door te vertalen naar een offline presentatie. Haagse styliste Anuschka Odau stylde ons Pop-Up Office op Flavourites Live! 2014 – en geeft in dit interview een paar nuttige tips!

NOOT: Anuschka mocht werken met een aantal producten van andere online ondernemers, namelijk urbans and indians (oa de prachtige plaids en kussens), de handige planboarden van Piculett en een waanzinnige vintage typemachine van Hipgemaakt.

pop-up office webvedettes gestyled door hipaholic, op flavourites Live 2014

Verder serveerden we, naast de fameuze WebVedette-koekjes, ook broccoli-speculaas cakejes van Madaga! Erg leuk voor ons, want zo kwamen een aantal van onze klanten naar voren in ons Pop-Up Office.

Interview met Anuschka Odau, Hipaholic

1. Waarom is het belangrijk om te investeren in de styling van je stand?

webvedettes

Het is belangrijk om het imago van je merk te vertalen naar je stand. Doe je dat goed, dan is het duidelijker voor de bezoeker wie je bent én waar je voor staat.
Het plaatje is dan compleet en het versterkt elkaar. Je verkoopt niet alleen je spullen, maar ook je merk.

webvedettes
Bovendien is het ook belangrijk om je te onderscheiden van anderen – zeker op een markt waar heel veel te doen, zien en beleven is!
Mensen moeten worden aangetrokken tot je stand en dat ze bij jouw komen kijken.

webvedettes

2. Hoe vertaal je een online merk naar een offline omgeving?

webvedettes

Bekijk wat je kenmerken zijn van je  website. Als bijvoorbeeld de kleur geel een belangrijke factor speelt op je website, is het belangrijk om deze terug te laten komen in je stand.
Voor Webvedettes was het belangrijk dat hun Pop-Up Office een fris uiterlijk kreeg met zwart wit foto’s en vintage accenten, omdat hun site dat ook uitstraalt.  Dat is goed gelukt, vind ik!

webvedettes

3. Wat zijn jouw grootste voorbeelden op stylinggebied?

  • styliste Justina Blakeney
    Ik vind haar stijl helemaal geweldig! Ik zou graag een keer met haar samenwerken ( ook een droom).
  • Elsie Larson and Emma Chapman, A Beautiful Mess.
    Zussen  die samen een lifestyle bedrijf runnen met tips op het gebied van styling, decoratie en DIY. Ik word er altijd vrolijk van!
  • Joy Cho, Oh Joy
    Zij heeft op haar blog vaak vrolijke DIY tips.

webvedettes

4. Wat was (naast de styling van ons Pop-Up Office 🙂 jouw mooiste stylingklus tot nu toe?

hipaholic-voor-webvedettes

De mooiste stylingklus tot nu toe was voor webshop event Tweetmarket, omdat dit mijn eerste grote stylingklus was.
Dit was een uitdaging, omdat het de eerste keer was dat de markt werd gehouden en het dus in de kinderschoenen stond. Er was geen budget, maar juist dan kom je tot de leukste ideeen.  Zo heb ik er een photobooth georganiseerd waar bezoekers zich konden laten fotograferen in een grappige setting met props. De leukste foto’s kregen een prijs van een van de deelnemende webshops.

5. Wat was de beste reactie die je ooit hebt gekregen?

hipaholic-voor-webvedettes

De photobooth op Tweetmarket was een groot succes!Niet alleen heb ik er leuke reacties op gekregen; het gaf net wat extra’s voor de markt. Er ontstond echte interactie met bezoekers. En het werd toen nog niet zoveel gedaan, waardoor Tweetmarket zich onderscheidde. Het is altijd wel goed om iets extra’s of anders te bieden dan je concurrent.

6. Waar droom je nog van, qua stylingklus?

Mijn droom zou zijn om een retro caravan te stylen. Ik ben dol op caravans en het zal zeker een uitdaging zijn om een kleine ruimte te stylen.  Een andere droom is om een boek uit te geven met styling en diy tips. Keep on dreaming!

7. Wat is jouw gouden tip voor mensen die zelf hun stand gaan stylen?

Ik heb er twee:

  • Maak een moodboard met ideeën en inspiratie voor je stand.
    Ik vind het handig om een online bord op Pinterest te maken. Hier kun je ook evt samen met anderen op pinnen. Zo kun je makkelijk ideeën uitwisselen. Het kan natuurlijk ook via de ‘old school’ manier met een papieren collage.
  • Maak een foto van de ‘kale’ stand en kopieer deze.
    Op de kopie kun je schetsen hoe je de stand wilt indelen en stylen. Zo krijg je een beeld van hoe de stand er ongeveer uit gaat zien.

Over Anuschka Odau, de vrouw achter Hipaholic

anuschka-odau-hipaholic

Ik ben Anuschka Odau. Ik run styling studio Hipaholic, gespecialiseerd in fotostyling en creatieve concepten.
Ik heb grote een passie voor styling, fotografie en DIY en ik vind het leuk om dit te combineren. Een dosis humor en ‘happiness’ is erg belangrijk in mijn werk. Ik hou ervan om een ‘big smile’ op gezichten te bezorgen 🙂

Meer weten over Hipaholic?

Mijn portfolio kun je vinden op mijn website: http://www.hipaholic.nl/portfolio.html
Wil je meer inspiratie  op het gebied van styling, decoratie en DIY? Neem een kijkje op mijn Pinterest account!

Heb je interesse in mijn werk? Neem contact met mij op: info@hipaholic.nl

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

Nog geen reacties

Geef een reactie