Als je besluit om met je bedrijf de wereld te gaan veroveren en je inschrijving bij de Kamer van Koophandel is een feit, dan ben je voor heel even de gelukkigste ondernemer ter wereld. Uit eigen onderzoek is gebleken dat je product of dienst levensvatbaar is, je vriendinnen zijn erg enthousiast (brand cheerleaders) en je […]
Efficiënter werken aan je webwinkel: interview Janneke de Geus
Je bent net terug van vakantie en vast van plan het he-le-maal anders aan te pakken. Geen eindeloos gehang op Twitter, niet oeverloos pinnen, niet avondenlang sleutelen aan je webwinkel. Jij gaat voortaan, met andere woorden: doelgericht, efficiënt en energiek je webwinkel runnen. Je gaat fris en fruitig aan het werk, maakt effectief gebruik van […]
Schrijversdilemma vier: Wat is je nieuwswaarde?
Als het goed is heb je nu bijna alle informatie om een persbericht te schrijven. Ik zet het nog even op een rij: Je hebt je doelgroep helder en een idee bij wat je wilt gaan vertellen. Je hebt de praktische informatie voor je tekst verzameld en passende schrijftonen bestudeerd. Je weet waar de praktische […]
Zomerzen: weer in balans met dagelijkse leestips
De afgelopen maanden waren te druk: teveel bestellingen, te weinig tijd. Of: ze waren juist te rustig. Te weinig bestellingen – dus alle tijd om je druk te maken. Hoe dan ook: voor veel webwinkeliers waren juni en juli tropenmaanden – en de warmte hielp daar qua arbeidsproductiviteit niet per se bij. Augustus: pas op […]
Pinterest (5): trek kwalitatieve volgers met campagnes
En, heb je de smaak te pakken? Ben je al verslingerd aan Pinterest? Zijn je pinboards up to date, en je pins allemaal relevant en waardevol voor jouw potentiële klant? Mooi. Nu de hamvraag: wil jij meer volgers? En dan bedoelen we niet: meer volgers in het algemeen. Nee, we bedoelen: wil jij meer kwalitatieve volgers? […]
Welke informatie moet er in een persbericht?
Persberichten stromen redacties binnen in alle vormen en maten. Inclusief bobbels, geurende toiletspullen en zelfs met complete kleurschema’s, kijkboeken en bijgevoegde videopresentaties. Maar wat hoort er eigenlijk in zo’n bericht en wat ziet een redacteur graag? Goede foto’s Uiteraard verschilt dit per redacteur, maar er zijn zeker gemeenschappelijke noemers. Mooi beeld trekt als eerste de […]
5 tips voor het schrijven van een communicatieplannetje
De zomer bij uitstek een periode is om orde op zaken te stellen. Gastblogger Carola van der Heijden deelt aan de hand van 5 tips hoe je jouw communicatieplan kunt opstellen en bijwerken. Tip 1: Wees Kort Een communicatieplan hoeft niet lang te zijn. Een eenvoudig plan kan al op één A4tje staan. Het voordeel […]
Pinterest (4): statistieken
Als het over meten en statistieken gaat, dan wordt het voor mij, MamaMarketing huisnerd, pas echt interessant ;-). Dat Pinterest in maart dit jaar eigen statistieken introduceerde, maakt het voor mij als marketeer een stuk interessanter om te gebruiken. Natuurlijk was het super leuk om boards aan te maken en te volgen. En kon je […]
Schrijversdilemma twee: schrijftoon
Geachte WebVedette-lezer,?? Ik ben bijzonder verheugd dat u deze zinnen tot u neemt en ik wil ik u gaarne welkom heten bij deze online feestelijkheden. Gelieve pen en papier in de hand te nemen en ik verzoek u voorzichtig te zijn met uw kop thee en eventuele andere versnaperingen. Morsen en mogelijke vlekken op uw […]
Pinterest (3): Wat & hoe? Jouw Pinstrategie
Dus jij gaat aan de slag met Pinterest? Goede keuze! Pinterest is een snelgroeiend social medium waarop voornamelijk vrouwen en moeders actief zijn. Bovendien geven Pinterestgebruikers gemiddeld meer uit dan Facebook- en Twitter-gebruikers. In deel 1 heb je geleerd waarom Pinterest zo’n goede marketingtool is voor jouw webwinkel. In deel 2 heb je gezien hoe je […]