4) financieel

4 tips voor financiële vrijheid en een succesvol bedrijf

Als je besluit om met je bedrijf de wereld te gaan veroveren en je inschrijving bij de Kamer van Koophandel is een feit, dan ben je voor heel even de gelukkigste ondernemer ter wereld. Uit eigen onderzoek is gebleken dat je product of dienst levensvatbaar is, je vriendinnen zijn erg enthousiast (brand cheerleaders) en je […]

Lees meer..        
interview janneke de geus

Efficiënter werken aan je webwinkel: interview Janneke de Geus

Je bent net terug van vakantie en vast van plan het he-le-maal anders aan te pakken. Geen eindeloos gehang op Twitter, niet oeverloos pinnen, niet avondenlang sleutelen aan je webwinkel. Jij gaat voortaan, met andere woorden: doelgericht, efficiënt en energiek je webwinkel runnen. Je gaat fris en fruitig aan het werk, maakt effectief gebruik van […]

Lees meer..        
afbeelding van http://www.abqcouchcrash.com/

Schrijversdilemma vier: Wat is je nieuwswaarde?

Als het goed is heb je nu bijna alle informatie om een persbericht te schrijven. Ik zet het nog even op een rij: Je hebt je doelgroep helder en een idee bij wat je wilt gaan vertellen. Je hebt de praktische informatie voor je tekst verzameld en passende schrijftonen bestudeerd. Je weet waar de praktische […]

Lees meer..        
Even niet aan je webwinkel, maar aan jezelf werken? Volg @mamamarketing op Twitter en ontvang iedere werkdag in augustus een leestip over balans en bezinning, speciaal voor webwinkeliers! TIP: mis niets, download onze gratis app.

Zomerzen: weer in balans met dagelijkse leestips

De afgelopen maanden waren te druk: teveel bestellingen, te weinig tijd. Of: ze waren juist te rustig. Te weinig bestellingen – dus alle tijd om je druk te maken. Hoe dan ook: voor veel webwinkeliers waren juni en juli tropenmaanden – en de warmte hielp daar qua arbeidsproductiviteit niet per se bij. Augustus: pas op […]

Lees meer..        
GB-Laura-Soer

Welke informatie moet er in een persbericht?

Persberichten stromen redacties binnen in alle vormen en maten. Inclusief bobbels, geurende toiletspullen en zelfs met complete kleurschema’s, kijkboeken en bijgevoegde videopresentaties.  Maar wat hoort er eigenlijk in zo’n bericht en wat ziet een redacteur graag? Goede foto’s Uiteraard verschilt dit per redacteur, maar er zijn zeker gemeenschappelijke noemers. Mooi beeld trekt als eerste de […]

Lees meer..        
Pinterest statistieken

Pinterest (4): statistieken

Als het over meten en statistieken gaat, dan wordt het voor mij, MamaMarketing huisnerd, pas echt interessant ;-). Dat Pinterest in maart dit jaar eigen statistieken introduceerde, maakt het voor mij als marketeer een stuk interessanter om te gebruiken. Natuurlijk was het super leuk om boards aan te maken en te volgen. En kon je […]

Lees meer..        
Schermafbeelding 2013-07-15 om 10.41.24

Pinterest (3): Wat & hoe? Jouw Pinstrategie

Dus jij gaat aan de slag met Pinterest? Goede keuze! Pinterest is een snelgroeiend social medium waarop voornamelijk vrouwen en moeders actief zijn. Bovendien geven Pinterestgebruikers gemiddeld meer uit dan Facebook- en Twitter-gebruikers. In deel 1 heb je geleerd waarom Pinterest zo’n goede marketingtool is voor jouw webwinkel. In deel 2 heb je gezien hoe je […]

Lees meer..