Eindelijk verlicht

Gebogen over het stuur, gestresst tot in elke vezel, ingespannen turend naar mogelijke agenten, pas ontspannend als je je eigen straat inrijdt waar ‘ze’ zeker niet zijn.

Of, ook een beproefde methode: wachten tot er iemand langs komt fietsen die óók geen licht heeft. Die ongelukkige fietser één minuut voorsprong geven en dan snel erachteraan, hopend dat hij toevallig richting jouw huis fietst en de in een hinderlaagliggende fietsverlichtingspolitie eerst tegenkomt – zodat jij snel af kunt stappen en die boete niet krijgt..

Nee, deze tijd van het jaar is niet makkelijk. Zéker niet voor de slechtgeorganiseerden onder ons.

Want ineens is het weer donker als je, aan het eind van je werkdag, naar huis wil fietsen.

Daar sta je dan, de eerste avond, in het donker, pal buiten de helverlichte fietsenstalling.

Géén fietslampjes bij je.

Tegen beter weten in inspecteer je je fiets – misschien dat die van vorige winter er nog wel hangen?
Maar helaas: de lampjes die vorige winter nog zo trouw aan je fiets bungelden, zijn ingepikt door de kleuter die ze nodig had om een discobal te maken. Of anders vakkundig gejat door de forens die zijn fiets naast je geparkeerd had, exact dezelfde ingeving kreeg (maar dan vijf minuten eerder) en die nu wél goedverlicht over straat gaat.

Getver!

Je loopt de stalling uit en bid om een andere onverlichte fietser die toevallig jouw kant op moet.

Een week later sta je wëér op het station.
Buiten is het al donker, maar jij loopt nog even nietsvermoedend de HEMA in, voor een extra paar handschoenen.

“Dames en heren,” roept de winkeljuf om, “er wordt door de politie weer extra gecontroleerd op fietsverlichting.”

“Getverdegetver,” denk je, wéér mijn lampjes vergeten!”
Je ziet jezelf alweer een kwartier staan blauwbekken buiten de fietsenstalling, mopperend op al die fietsers die vrolijk verlicht langrsijden en die dus blijkbaar wél goedgeorganiseerd de deur uitgaan.
“Bij de kassa’s vind u onze LED fietsverlichting,” kraakt de intercom verder. “Voorkom een boete, koop een setje lampjes.”

Binnen een uur waren ze uitverkocht, vermoed ik.

Kwestie van precies het juiste product op de juiste plek, en een winkeleigenaar die dat snapte.
Slim van de stationsHEMA.

En nu jij… biedt jouw webwinkel wel verlichting?

Begrijp jij wat jouw ideale klant nodig heeft als de wintertijd ingaat, of als Sinterklaas aankomt? Heb jij helder wanneer jouw doelgroep ineens massaal handschoenen koopt / rookworst wil eten / haar fiets winterklaar maakt? En zo ja: biedt jij precies op die momenten precies het juiste product aan?

 

 

PS:

Mocht je nog wat tips nodig hebben: dinsdag publiceren wij een artikel met daarin inspirerende last minute marketing tips voor Sinterklaas.
En wil je alvast wat inspiratie? Lees dan onze last minute marketingtips voor andere retailmomenten, met onder andere Blue Monday, Valentijnsdag en Pasen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, tenslotte.

 

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie