Zakelijke Goede Voornemens: nieuw seizoen, nieuwe kansen!

Die Goede Voornemens, he, die je op 1 januari maakte… denk je daar nog weleens aan?
Je stond met je ogen dicht, een glas champagne in je hand, op je balkon naar het vuurwerk en de gesprekken om je heen te luisteren en je dacht maar één ding: dit jaar ga ik het echt voor elkaar krijgen.
Je voelde je sterk. Je wist zeker dat het ging lukken.
Weet je nog?

Het is inmiddels maart.
Ben jij  5 kilo lichter, een sixpack rijker en ga je 100%  zen en suikervrij door het leven?
Niet?

En wat betreft je zakelijke Goede Voornemens…

… je weet wel, die waarmee je je webwinkel naar een hoger plan tilt… hoe staat het daarmee?
Schrijf je iedere week drie superwaardevolle blogberichten, iedere maand een verrassend informerende nieuwsbrief en staan je keurig gecategoriseerde pinboards vol inspirerende plaatjes? Heb je dat geweldige persbericht al geschreven – en al verstuurd ook?

Nee?
Maak je niet druk.

Goede Voornemens zijn een streven, niet een doel.

Je neemt je voor om iedere week drie blogberichten te plaatsen, iedere dag negen goede tweets de wereld in te slingeren, iedere maand je Google Analytics te bestuderen – en dat is goed.
Zakelijke Goede Voornemen geven je richting. Leggen de lat hoger. Geven je een doel – en iets om te vieren, als je dat doel bereikt hebt.

Goede Voornemens zijn geen excuus-triggers.

Is het je nog niet gelukt, om welke reden dan ook, om die zakelijke Goede Voornemens waar te maken?
Kan gebeuren.
Misschien at de hond je blogplanning op, of viel je iPad in het water, of had je andere reden waarom het niet gelukt was?
Nogmaals: kan gebeuren.

Maar er is altijd een moment om opnieuw te beginnen.

Om opnieuw zakelijke Goede Voornemens te maken.
Om tegen jezelf te zeggen: dit jaar, of nee wacht… deze lente ga ik het echt voor elkaar krijgen.

Volgende week gaat de zomertijd weer in.
Een mooi moment om je zakelijke Goede Voornemens, al dan niet iets gewijzigd, te vernieuwen.

>> download hier de Goede Voornemens-poster <<

Vul de Goede Voornemens Poster (opnieuw) in en hang ‘m op een prominente plek, waar je ‘m iedere dag minstens één keer ziet.

En nou niet de lat lager leggen – voor de zekerheid.

Niet kleiner denken – zodat je het zeker waar kunt maken.
Niet stoppen met dromen – omdat je bang bent voor een reality check.

Geen ge-ja-maar meer.
Ogen dicht en gaan.

 

 

 

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.

, ,

1 reactie bij Zakelijke Goede Voornemens: nieuw seizoen, nieuwe kansen!

  1. avatar
    Maartje 24 maart 2014 bij 09:13 #

    Wat een heerlijk herkenbare column weer! Mijn goede voornemens zijn gedeeltelijk goed tot uitwerking gebracht, andere liggen nog steeds in het to-do bakje.

    Maar het is goed om weer even te overzien wat de plannen waren!
    En met de zomertijd, en dus langere dagen, in aantocht voelt het toch of ik net overal wat meer tijd voor heb. 🙂

Geef een reactie