Last-Minute Marketing: Flavourites Live 2014

Vrijdag 21 november begint Flavourites Live! 2014. Het webshop-event van Nederland, dat in de loop der jaren van gewoon lekker offline webwinkelen is uitgegroeid tot driedaags festijn vol fijne webwinkels, creatieve workshops, bijzondere meet&greets en andere festiviteiten.

Flavourites Live! trekt ieder jaar weer enorm veel bezoekers: overwegend vrouwen die op Flavourites Live een groot deel van hun Sinterklaas- en kerstcadeautjes inslaan. En die vrouwen wil jij natuurlijk in je stand krijgen! Maar hoe krijg je dat voor elkaar?

In dit artikel delen we flink wat inspiratie van hoe andere webwinkeliers het dit jaar aanpakken.
Laat je inspireren, want met een leuke Instagram-foto kom je al een heel eind!

Eerst even wat leestips:

Beide dames houden spreekuren in ons Pop-Up Office opf Flavourites Live 2014, check hier de tijden van de spreekuren.

En een #hashtag-tip…

De officiële hashtag is #flavlive. Dus niet #flavlive14 (al wordt die wel genoemd op de plattegrond van de beurs), #flavouriteslive of #flavouriteslive2014. Natuurlijk mag je deze hashtags ook gebruiken, maar #flavlive wordt ook door Flavourites zelf gebruikt, en zal daarom de meeste aandacht krijgen online.
Extra tip: heb je ruimte over in je tweet? Tag dan met #flavlive én #flavlive14 – zo heb je de meeste kans dat mensen je leuke aanbieding of actie zien!

Goed… en dan nu naar de last-minute marketingtips!

Events op Flavourites Live 2014

pop-up-office-webvedettes-flavourites-live

Op Flavourites Live 2014 kun je niet alleen shoppen, maar vooral ook dingen doen. Zo is er natuurlijk ons eigen Pop-Up Office (waar je live kunt komen bloggen, of je telefoon kunt opladen, onder het genot van koffie en zelfgebakken koekjes), kun je allerhande creatieve workshops volgens en is er een speciale route langs webwinkels van makers.

Ook sommige winkeliers presenteren hun stand als event. Hier wat voorbeelden.

1. Meet&Greet&Buy, Djello en DesignFabrix

djello-flavouriteslive2014
Maureen (Djello) en Rian (Design Fabrix) organiseren drie dagen lang een Meet&Greet&Buy met ontwerpers van producten die ze verkopen. Een leuke manier om hun klanten wat extra’s te bieden, hun producten op originele wijze onder de aandacht te brengen én de ontwerpers in het zonnetje te zetten. Meer informatie over deze Meet&Greet&Buy-sessies vind je op de Facebook event-pagina van de dames.

Voor al mijn klanten op Flavourites Live! *is nog even heel druk bezig met inpakken* #flavlive

Een foto die is geplaatst door Maureen Van Beek (@djellomaureen) op

Ook slim: ze geven iedere klant een klein extraatje mee – en daar maken ze nu al nieuwsgierig naar! Slim, want als je iets wil kopen wat in meerdere stands te koop is (denk vouwpapier, enveloppenmallen, masking tape of stempels), dan zul je eerder kopen bij een stand waarvan je al weet dat je er iets leuks bij krijgt.

The Owl Said

 

The Owl Said is één van de ontwerpers in de Meet&Greet&Buy van Djello en DesignFabrix. Ze lanceert een zeer limited edition van dit te schattige, handgeschilderde, uiltje. Ze schreef er ook een summier, en toch heel sympathiek, blogje over.
En ze buzzde erover, op Instagram:

Meanwhile waiting in the nest . . . #littletreasure #flavlive #wisdomkeepers #medallion #feathers  Een foto die is geplaatst door Annemiek (@theowlsaid) op Nov 11, 2014 at 6:03 PST

2. Het Papier Atelier van Vlinspiratie

HappyMakersBlog sfeer680 Monique van der Vlist, (Vlinspiratie) host drie dagen lang een Papier Atelier waar bezoekers van Flavourites Live! 2014 hun zojuist aangeschafte cadeautjes mooi kunnen leren inpakken.
En: ze heeft een hele lading papierlovers heeft uitgenodigd om inpak-workshops te komen geven. En een aantal daarvan heeft weer een webwinkel, zoals: Nina van Paperstories, Ellen Vesters (Immerurlaub), Kim Welling,  Oh SoPretty Party, Lisa van ElleAime en Karin van Paperfuel.

Deze dames zijn zo, ook zonder een stand te hoeven huren, zichtbaar op Flavourites Live! 2014.
En het mes snijdt aan twee kanten, want ze posten allemaal op social media over hun workshops.

Zo postte Paperfuel / Studio Buskruit dit mooie hand lettered Instagrambeeld:

Gaf Nina van Paper Stories dit voorproefje:

Hele dag aan het vouwen geweest ter voorbereiding voor de papier workshops tijdens #flavouriteslive! Een foto die is geplaatst door NinaPaperStory (@ninapaperstory) op

… dat ze bovendien koppelde aan een serie Wrap it up! blogberichten met inpakDIY’s:

Wrap it up 3  Doosjes vouwen met doosjesmal   Nina s Stories

 

…gaf BL-ij dit voorproefje:

… en buzzde Ellen van Immer Urlaub haar workshop op deze manier:

3. Typemachines! van Hipgemaakt

Speciale aandacht voor Sandra van Hipgemaakt. Zij is al sinds de zomervakantie bezig met buzzen voor Flavourites Live! 2014. Zo postte zij in september al haar eerste Flavourites Live! foto:

En startte ze op 8 oktober 2014, op haar blog, met de buzz voor Flavourites Live 2014.

Sindsdien postte zij iedere dag typemachines:

En deze heeft echt een te mooie kleur! #typemachine #typewriter #vintage #flavlive14   Een foto die is geplaatst door Sandra Schapendonk-buskens (@hipgemaaktnl) op


… tot groot geluk van haar volgers, die de foto’s veel likes geven.
Maar ze deelt ook achter de schermen-kijkjes, waarin we zien hoe haar man eigenhandig een enorm meubel in elkaar timmert vor Flavourites Live 2014:

… en dat levert weer leuke interactie met haar volgers over.
Het moge duidelijk zijn: wil je een mooie vintage typemachine, dan moet je naar Hipgemaakt, op Flavourites Live! 2014.

Give-away: entreebewijzen voor Flavourites Live 2104

Wat we veel zien, zijn give-aways met entreebewijzen voor Flavourites Live! 2014. Dat is op zich al leuk voor je volgers, maar als je het slim aanpakt, kan het je meer dan alleen die goodwill opleveren. Drie voorbeelden:

1. Knuss: like en tag met wie je wil gaan.

webvedettes

Knuss geeft op Facebook de kaartjes per twee weg, en vraagt haar volgers hen te liken, én de vriendin met wie ze willen gaan te taggen. Slim: zo bereiken ze de vrienden van hun fans. De foto is bovendien vier keer gedeeld, dus missie geslaagd.

2. Hipgemaakt: om hulp vragen

Hipgemaakt vraagt haar volgers wat ze willen shoppen in haar stand. Slim, want zo weet ze precies wat ze mee moet nemen naar Flavourites Live 2014.

3. Studio de Winkel: Instagram-actie met Judith in Wonderland

 

Studio de Winkel vroeg Instagrammer Judith in Wonderland kaarten voor Flavourites Live 2014 weg te geven. Slim, want Judith heeft meer dan 10.000 volgers. Deze actie zal Studio de Winkel daarom de nodige extra volgers opgeleverd hebben.

Verder opvallend:

Naast alle event-achtige buzz en give-aways zien we ook andere leuke dingen voorbijkomen op Instagram, Facebook en Twitter.

1. Luxe goodiebags, Dreamkey

Nienke, van Dreamkey, geeft goodiebags weg aan de eerste 25 klanten.

 

Ook deze leuke goodies van By Jade kwamen vandaag binnen! #goodiebag #flavlive14

 

Een foto die is geplaatst door Nienke van de Water (@dreamkeydesign) op

Ze deelt op Instagram foto’s van producten die in de goodiebag komen. Het zijn misschien ‘maar’ 25 goodiebags – ze zijn wel gevuld met prachtige goodies. Nienke gaat voor kwaliteit boven kwantiteit – en dat wordt door haar volgers zeer gewaardeerd.

2. Oeps! van HappyWrapping

 

Bezig met wat drukwerk voor #flavlive14

Een foto die is geplaatst door Anke (@ankepanke) op


Anke, van AnkePanke en HappyWrapping, deelt op Flavourites Live 2014 speciale OEPS! Uitverkocht-kaartjes uit. Met speciale kortingscode voor de producten die op Flavourites uitverkocht waren. Zo troost én bindt ze teleurgestelde bijna-klanten aan zich. Slim!

3. Je eigen kindertekening op stof, van Exprezzit

expressit-flavlive

Tineke van Exprezzit roept bezoekers op hun mooiste kindertekeningen in te leveren. De mooiste krijgen hun creatie als knuffelkussen mee.

Doe jij iets bijzonders op Flavourites Live 2014?

Zet het gerust hieronder in de comments!

Sta jij op Flavourites Live 2014, loopt je hoofd al om van alles wat nog af moet, en baal je nu omdat je geen leuke actie hebt?
Relax! Regel eerst alles wat je moet regelen, zet je spullen klaar en maak een laatste checklist.
Wie weet krijg je in de tussentijd wel een superleuk idee voor een last-minute marketing-actie voor op Flavourites Live 2104.

Enne: wij denken graag met je mee…

Kom langs in ons Pop-Up Office (stand 181) en kom de gratis jaarplanner 2015 ophalen.
Of schuif aan in één van onze spreekuren, zodat we je meteen op weg kunnen helpen met je webwinkelmarketing.

Veel plezier en succes op flavourites Live 2014!
En tot ziens, bij de spreekuren in ons  Pop-Up Office (stand 181)!

 

 

PS: Meet&Greet Sheet

download onze gratis Meet&Greet Sheet voor Flavourites Live! 2014.
Zo weet je zeker dat je niets mist!

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie