5. Bouw je podium en ga er op staan. Word een WebVedette.

News flash: als je klant niet weet dat je bestaat, kan ze ook niet bij je kopen.
Duh.
Weg dus met die valse bescheidenheid; zet jezelf en je webwinkel in de spotlight.

Bouw een podium – en ga er op staan.

Etaleer je kennis, ervaring en expertise.
Deel je waardevolle content.
Zorg ervoor dat je opvalt tussen die 99.999 andere webwinkels.
Vraag, hoe vervelend dat misschien ook voelt, om aandacht.

En: gééf.

Geef je klant aandacht.
Geef je klant een plek waar ze al die waardevolle content die jij creëert in alle rust kan bekijken.
Geef je klant een fijne stoel voor jouw podium, waar ze in kan gaan zitten op het moment dat het haar uitkomt.

Okee…
En hoe ziet zo’n podium er dan uit?

Nou, dat kan van alles zijn. Een uitgebreide Facebook-pagina, een levendig Twitter-account of een verzameling fantastische Pinterestborden.
Zo’n podium is namelijk niets anders dan een plek waar jij je waardevolle content en het mens achter je merk kunt laten zien.

In het allerbeste geval is jouw podium je eigen webwinkelblog.

Je webwinkelblog is namelijk een uitstekende plek waar jouw klant 24/7 aan je kan komen snuffelen, je kan leren kennen en jouw expertise kan ervaren.
En: je kunt je webwinkelblog helemaal naar eigen smaak inrichten en vormgeven.
Je kunt er artikelen op publiceren die relevant zijn voor jouw klant en je kunt er reclame op maken voor je webwinkel.
Een extra voordeel van een eigen webwinkelblog als podium, is dat je er relevante zoekwoorden op publiceert. En daarmee maak je je webwinkel beter vindbaar voor en in Google.

Echt, zo’n webwinkelblog is een geweldig idee.

Anders zouden webgiganten V&D, HEMA en Wehkamp er niet aan beginnen, toch?

Dus, hop, gooi overboord die schuchterheid.
Bouw je eigen podium, ga er op staan en word een WebVedette.

Meer lezen over webwinkelblogs?

Lees Bloggen volgens de regels (gastblog Charlotte’s Law), Bloggen voor stenen winkels (en pop-up shops), Jouw blog als personal assistent – ook als je op vakantie bent en Jouw blog als basis van je online marketing strategie.

 

#Wordeenwebvedette

Een WebVedette in 14 lessen

Dit is les 5 uit een serie van 14 lessen voor WebVedettes. Hieronder vind je alle 14 lessen op rijtje:

  1. Maak een merk van je webwinkel
    Wees meer dan een winkelmandje.
  2. Laat de mens achter je merk zien
    Toon de mens achter je merk – en onderscheid je van de webgiganten.
  3. Durf een expert te zijn
    Nut de kennis die je hebt uit, en profileer je als expert.
  4. Creëer waardevolle content
    Als jij precies weet waar je klant naar op zoek is, kun je haar structureel inspireren, adviseren en helpen.
  5. Bouw je podium – en ga er op staan
    Weg met die bescheidenheid; zet jezelf en je webwinkel in de spotlight.
  6. Vind je eigen stem
    Laat van je horen – op een manier die bij jou past.
  7. Kies je kanalen
    Wees actief op de social media kanalen waarop je klant zich bevindt – en waar jij je op thuisvoelt.
  8. Durf klein te denken
    Hoe specifieker je niche, hoe beter je je kunt onderscheiden.
  9. Weet waat je staat
    Denk na vóór je begint – en schrijf dat ondernemingsplan.
  10. Stippel de route uit
    Weet waar je heen wil, stel een SMARTdoel en stippel de route uit.
  11. Meten is weten
    Houd grip op je inzet én je resultaten, en stuur tijdig bij.
  12. Weet wat je waard bent
    Keer jezelf een salaris uit waar jij blij mee bent. Beloon jezelf.
  13. Blijf nieuwsgierig
    Zorg dat je weet wat er speelt en blijf jezelf vernieuwen.
  14. Durf te groeien
    Wie niet waagt, die niet wint. Investeer in jezelf en in je webwinkel.

Gratis: Word een WebVedette in 14 lessen-poster

Nieuwsbrief_Poster-06

Alle 14 lessen kort en krachtig op een rijtje aan de muur hangen?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief, dan krijg je een handig poster in je digitale brievenbus. Printen en ophangen maar!

>> schrijf je in & ontvang de poster << 

avatar

About Diana van Ewijk

Diana van Ewijk is, naast blogaholic en Twitter addict, moeder van twee meisjes (2005 en 2008) én mede-eigenaar van online marketing & communicatiebureau WebVedettes. Diana zit vaak achter de Twitter, Facebook & Instagramknoppen, schrijft veel blogs en columns, neemt interviews af, is af en toe dagvoorzitter en vormt zo de voorkant van WebVedettes. WebVedettes helpt webwinkeliers te communiceren vanuit de mens achter hun merk, daarmee klanten te inspireren, adviseren en helpen en zo blijvend aan zich te verbinden.
Nog geen reacties

Geef een reactie